KBC Ifima 5/5/5 / KBC Groep 5/5/5
TIP
Re: KBC Ifima 5/5/5 / KBC Groep 5/5/5
Ik begrijp het allemaal niet zo goed.
Toen wij in de KBC langs gingen om onze spaarcenten te beleggen, hebben wij één ding heel duidelijk gemaakt,
1. wij wilden een belegging met kapitaalszekerheid
2. wij wilden een goede belegging
3. wij wilden GEEN ENKEL risico
4. ze beloofden ons dus een vaste intrest en kapitaalszekerheid,
nu blijkt dit allemaal grote leugens te zijn, kunnen wij hier dan ook niets aan doen ?
moeten wij toezien dat ze zomaa ons geld afnemen ?
kunnen wij dan geen enkele bank meer vertrouwen ?
als een handelaar iets koopt, en nadien blijkt dat hij het te duur heeft aangekocht, en het met verlies moet verkopen,
moet hij toch ook niet teruggaan naar de persoon van wie hij het aangekocht heeft, maar moet hij gewoon het verlies dragen,
en dit is volgens mij wat hier ook moet gebeuren.
KBC heeft ons een intrest van 5 % toegekend, op vijf jaar, met kapitaalszekerheid, en zij hebben pech dat in eerste instantie
Griekenland het slecht doet, maar dat is ons probleem niet volgens mij.
Bij mijn bezoek aan de kbc ga ik dit dan ook heel duidelijk maken, maar ja...... wie ben ik
???
Nineke
Toen wij in de KBC langs gingen om onze spaarcenten te beleggen, hebben wij één ding heel duidelijk gemaakt,
1. wij wilden een belegging met kapitaalszekerheid
2. wij wilden een goede belegging
3. wij wilden GEEN ENKEL risico
4. ze beloofden ons dus een vaste intrest en kapitaalszekerheid,
nu blijkt dit allemaal grote leugens te zijn, kunnen wij hier dan ook niets aan doen ?
moeten wij toezien dat ze zomaa ons geld afnemen ?
kunnen wij dan geen enkele bank meer vertrouwen ?
als een handelaar iets koopt, en nadien blijkt dat hij het te duur heeft aangekocht, en het met verlies moet verkopen,
moet hij toch ook niet teruggaan naar de persoon van wie hij het aangekocht heeft, maar moet hij gewoon het verlies dragen,
en dit is volgens mij wat hier ook moet gebeuren.
KBC heeft ons een intrest van 5 % toegekend, op vijf jaar, met kapitaalszekerheid, en zij hebben pech dat in eerste instantie
Griekenland het slecht doet, maar dat is ons probleem niet volgens mij.
Bij mijn bezoek aan de kbc ga ik dit dan ook heel duidelijk maken, maar ja...... wie ben ik

Nineke
Zo over een kwartier heb ik een afspraak. Ik zal eens gaan luisteren op KBC, maar om het verkoopdocument te ondertekenen, dat moment zal ik nog met 14 dagen uitstellen.
Tot straks!
Tot straks!
heb ook kbc ifima 5-5-5 in bezit
Maar nog niets gehoord van kbc zelf ben wel nieuwsgierig
Maar nog niets gehoord van kbc zelf ben wel nieuwsgierig
Ik ben juist bij KBC geweest en heb me alles laten uitleggen, maar heb nog niets ondertekend. Ik vermoed dat we hier niets moeten zullen ondertekenen, maar dat alles automatisch zal gebeuren.
Deze week of ten laatste volgende week zouden we een brief krijgen van de zetel van KBC.
Overzicht:
- in april werd 2008 ontfrutselde de beleggingsadviseur me 10.000 €. Het was een belegging enkel voor de beste klanten, het ingelegd kapitaal zou beschermd zijn, jaarlijks zou ik een 5 % intrest bruto krijgen.
- Uit ons gesprek van vandaag vernam ik dat ik=
-> 8.500 € van de 10.000 € vervroegd zou terugbetaald krijgen. Deze zouden in stukjes worden gestort op een termijnrekening van één jaar (voor iedereen omdat de obligaties vervroegd worden terugbetaald)
-> Deze 8.500 € omvat nog 11/12de van de coupon van dit jaar
-> De laatste coupon (Griekenland) moet nog openbaar geveild worden, maar vermoedelijk zal die tussen de 13 à 21 % opbrengen.
- De beleggingsadviseur trachtte me aan het verstand te brengen dat KBC me eigenlijk volgens de prospectus slecht 8.000 € moest teruggeven, maar om klanten te ondersteunen zouden ze het bedrag omhoog trekken. (valscherm dus).
- Als ik het goed heb begrepen zou ik mijn totale inleg van 10.000 € op het einde van de rit en na de veilig volledig terug hebben. Helaas van die van 5 % intresten zullen we niets meer zien. Ik heb dus 10.000 € renteloos geleend aan KBC!
Tot op heden heb ik nog niets ondertekend. Ik wacht op uitleg en reactie van de andere gedupeerden.
Ik hoop dat ik in mijn redening "juist" ben. Mij hoofd staat er vandaag niet naar.
Deze week of ten laatste volgende week zouden we een brief krijgen van de zetel van KBC.
Overzicht:
- in april werd 2008 ontfrutselde de beleggingsadviseur me 10.000 €. Het was een belegging enkel voor de beste klanten, het ingelegd kapitaal zou beschermd zijn, jaarlijks zou ik een 5 % intrest bruto krijgen.
- Uit ons gesprek van vandaag vernam ik dat ik=
-> 8.500 € van de 10.000 € vervroegd zou terugbetaald krijgen. Deze zouden in stukjes worden gestort op een termijnrekening van één jaar (voor iedereen omdat de obligaties vervroegd worden terugbetaald)
-> Deze 8.500 € omvat nog 11/12de van de coupon van dit jaar
-> De laatste coupon (Griekenland) moet nog openbaar geveild worden, maar vermoedelijk zal die tussen de 13 à 21 % opbrengen.
- De beleggingsadviseur trachtte me aan het verstand te brengen dat KBC me eigenlijk volgens de prospectus slecht 8.000 € moest teruggeven, maar om klanten te ondersteunen zouden ze het bedrag omhoog trekken. (valscherm dus).
- Als ik het goed heb begrepen zou ik mijn totale inleg van 10.000 € op het einde van de rit en na de veilig volledig terug hebben. Helaas van die van 5 % intresten zullen we niets meer zien. Ik heb dus 10.000 € renteloos geleend aan KBC!
Tot op heden heb ik nog niets ondertekend. Ik wacht op uitleg en reactie van de andere gedupeerden.
Ik hoop dat ik in mijn redening "juist" ben. Mij hoofd staat er vandaag niet naar.
-
- Newbie
- Contacteer:
Vandaag gelezen in het laatste nieuws dagblad : burgerlijke rechtbank van eerste aanleg in Brussel heeft Fortisbank veroordeeld tot een schadevergoeding van 50.000 euro aan een klant omwille van fout beleggingadvies : een precedent van formaat . Zo hield de bank geen rekening met het beleggingprofiel van de klant . Zit er daar geen muziek in ?
Bericht staat vandaag ook in De Standaard :
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120319_066" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120319_066" onclick="window.open(this.href);return false;
Die berichten over Fortis had ik ook gelezen, maar staat niet in verband met de Ifima 5-5-5.
De aanklacht tegen Fortis behandelt iets geheel anders en gaat uit van één individu. Mijn beleggingsadviseur vertelde me dat in 2008 alle landen, nl. België, Frankrijk, Griekenland, Italië en Spanje tenminste een A-rating hadden en dat er geen reden was tot paniek.
Indien Griekenland de 15 % schuldeisers niet onder druk had gezet, dan was het waarschijnlijk ook niet tot een "default" geraakt.
De aanklacht tegen Fortis behandelt iets geheel anders en gaat uit van één individu. Mijn beleggingsadviseur vertelde me dat in 2008 alle landen, nl. België, Frankrijk, Griekenland, Italië en Spanje tenminste een A-rating hadden en dat er geen reden was tot paniek.
Indien Griekenland de 15 % schuldeisers niet onder druk had gezet, dan was het waarschijnlijk ook niet tot een "default" geraakt.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ja , maar het gaat om hetzelfde principe : het verkeerdelijk adviseren en misleiden en geen rekening houden met het beleggerprofiel van de klant .
Zou het niet nuttig zijn om eens met enkele gedupeerden bijeen te komen?
Misschien kunnen wij dan gemeenschappelijk iets ondernemen tegen de misleiding van KBC.
Hans Swaab
Misschien kunnen wij dan gemeenschappelijk iets ondernemen tegen de misleiding van KBC.
Hans Swaab
Dat is correct wat je zegt, maar voor een minimaal verschil met de inleg ga je geen proces inspannen. Indien het verschil meer dan 10.000 € is, loont het (misschien) de moeite om een advocaat onder de arm te nemen.luc willems schreef:Ja , maar het gaat om hetzelfde principe : het verkeerdelijk adviseren en misleiden en geen rekening houden met het beleggerprofiel van de klant .
Dat kan nuttig zijn maar hoe breng je de gedupeerden bij elkaar?swaab schreef:Zou het niet nuttig zijn om eens met enkele gedupeerden bijeen te komen?
Hans Swaab
Ik kruis bij de opties aan om mij een notificatie te sturen als er een reactie op dit topic komt. Er zullen weinig gedupeerden zijn, die dat hebben aangekruist. Je ontvangt dan de notificatie via je persoonlijke mailbox. Gedupudeerden, die bij toeval of veel later ... of nooit hun mailbox openen, zullen dan ook niet met de groep kunnen meestrijden.
Aan de reacties te zien van dit topic, kan ik vaststellen dat er weinig gedupeerden komen terug kijken naar dit topic.
@ Hans Swaab
Hoeveel € heeft KBC bij jou ontfrutseld?
we hebben allemaal vadertje staat een beetje rijker gemaakt en dat zint mij niet....
Hoeveel, hangt er van af, ik weet niet ze afhouden. Als ze 5 % per jaar afhouden en wij hebben het ontvangen min de roerende voorheffing dan klopt de hele berekening niet. Dan betalen we meer dan de intrest terug. Ze spreken ook "min de kosten", verstaan ze hieronder de aankoopkosten of de nu te maken dossierkosten????????Creatief schreef:Dat kan nuttig zijn maar hoe breng je de gedupeerden bij elkaar?swaab schreef:Zou het niet nuttig zijn om eens met enkele gedupeerden bijeen te komen?
Hans Swaab
Ik kruis bij de opties aan om mij een notificatie te sturen als er een reactie op dit topic komt. Er zullen weinig gedupeerden zijn, die dat hebben aangekruist. Je ontvangt dan de notificatie via je persoonlijke mailbox. Gedupudeerden, die bij toeval of veel later ... of nooit hun mailbox openen, zullen dan ook niet met de groep kunnen meestrijden.
Aan de reacties te zien van dit topic, kan ik vaststellen dat er weinig gedupeerden komen terug kijken naar dit topic.
@ Hans Swaab
Hoeveel € heeft KBC bij jou ontfrutseld?
Niet Vadertje Staat alleen wint bij deze transacties, maar het is vooral KBC! Bij de instap betaalden we al 101 %. Voor de rest worden we nog verplicht een termijnrekening te openen voor één jaar en dan nog wel bij hun eigen bank, nl. KBC! Werd dat ook de voorwaarden vermeld? Dit noem ik klantenbinding wat werkelijk over een jaar klantONTbinding zal worden. We hebben genoeg meegemaakt met KBC, hetzelfde lot ondergingen we met hun beleggingssatelieten, de KBCPPP, ...
Vrienden van ons hadden voor 15.000 € belegd. Zij kregen 12.500 € terug.
Vrienden van ons hadden voor 15.000 € belegd. Zij kregen 12.500 € terug.
Ik ben zeker bereid met jullie mee te werken,
maar ik weet niet of wij hier sterk genoeg staan,
tenslotte, wij komen van verschillende streken,
hoe zien jullie dat dan in werkelijkheid ?
Bij ons hebben ze niet gesproken over een termijnrekening,
ze gingen het geld doodleuk op onze rekening plaatsen, hoeveel ?
dat weten wij niet, het kapitaal, min de intresten, en ja,
het geld dat wij betaald hebben bij de intekening dat zijn we ook kwijt,
hoeveel kunnen wij zo nog aan die lieve banken geven
?
Nineke
maar ik weet niet of wij hier sterk genoeg staan,
tenslotte, wij komen van verschillende streken,
hoe zien jullie dat dan in werkelijkheid ?
Bij ons hebben ze niet gesproken over een termijnrekening,
ze gingen het geld doodleuk op onze rekening plaatsen, hoeveel ?
dat weten wij niet, het kapitaal, min de intresten, en ja,
het geld dat wij betaald hebben bij de intekening dat zijn we ook kwijt,
hoeveel kunnen wij zo nog aan die lieve banken geven

Nineke