KBC Ifima 5/5/5 / KBC Groep 5/5/5
TIP
Re: KBC Ifima 5/5/5 / KBC Groep 5/5/5
Kan mij iemand een voorbeeldbrief sturen voor een klachtenmail? Ik ben daar namelijk niet zo goed in en het is ook de eerste keer dat ik dat doe. Maar ik ben het beu met KBC en deze keer kan ik het niet zomaar laten voorbij gaan om helemaal niks doen. Mijn spaargeld heb ik er al helemaal weg gehaald. Alvast bedankt !
Bedankt voor de tip Sultan. Ik heb jouw voorbeeld gevolgd en hoop dat iedereen op dit forum en daarbuiten dit doet. Van de klachtendienst van KBC heb ik trouwens nog geen antwoord gekregensultan schreef:Ik heb juist gelezen op de site Investor Protction Europe dat ze een gemeenschappelijke actie aan het voorbereiden zijn
Ik heb alvast een mail verstuurt voor meer informatie
sultan
![Angry >:(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/angry.gif)
Vandaag 4 April 2012 de ongelukkige publicatie timing van de Tijd. Vandaag Gelezen "banken-op-herstel ":raafje schreef: 2 April 2012, 12:34
Met de vijf miljard (2011)van hun nieuwste nep klant de ECB , de 3,5 miljard (2009) sponsoring door de Vlaamse default redders en de 3,5 miljard (2008) sponsoring van het FPIM kun je al aardig wat torentjes bouwen en happenings voor eigen- en politieke -VIP´s organiseren.
Zo te zien op de beurs zal het voor de financiële aandelen toch nog een tijde duren alvorens het enige zin heeft om er nog van bij te drukken !
Het wordt nu stilaan tijd om ons tijdens de goede week te bezinnen over de sponsoring van Investor Protection Europe .
zie http://blogs.tijd.be/bbb/2012/04/banken-op-herstel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
. . . . .voor pakweg KBC is het al een stuk aantrekkelijker om zijn plan voor een grote kapitaalverhoging uit de kast te halen . . . .
En dan dit ook vandaag 4 April 2012 ;
Met verliezen tot bijna 10 procent is KBC woensdag de zwakste schakel in de 48 banken tellende DJ Stoxx Banken-index. Sinds begin deze week is het aandeel van de Vlaamse bank-verzekeraar meer dan 15 procent in waarde gedaald. Winstnemingen na de sterke klim van de voorbije weken. Maar ook toenemende speculatie op een kapitaalverhoging na een rapport van de Europese bankenwaakhond over de sector. Halloo. . . ooo !
Heb ook antwoord gekregen van Investor Protection ; ze zijn inderdaad een gemeenschappelijke actie aan het voorbereiden. Hun doel is dat investeerders 100 ipv 85% van hun investering recupereren.
Aangezien KBC fouten heeft gemaakt ivm deze obligaties is een gedeeltelijke tegemoetkoming inderdaad onvoldoende. In de komende weken zullen ze alle elementen, inbegrepen de voorwaarden, van hun actie communiceren.
Van mijn klacht neergelegd bij KBC-ombudsdienst heb ik nog geen antwoord gekregen , enkel een “read receipt “ welke ik gevraagd had in mijn mail.
Wees een beetje voorzichtig met participatie aan acties van bedrijven zoals Investor Protection.
Uiteindelijk haalt het weinig uit als je 100% krijgt ipv 85%, indien de kosten van die actie een groot stuk van dit verschil terug opeten. Zorg dus dat je de kosten zeker vooraf weet en op papier hebt staan. En wat als zo'n actie geen resultaat heeft en je toch de kosten moet betalen ?
Uiteindelijk haalt het weinig uit als je 100% krijgt ipv 85%, indien de kosten van die actie een groot stuk van dit verschil terug opeten. Zorg dus dat je de kosten zeker vooraf weet en op papier hebt staan. En wat als zo'n actie geen resultaat heeft en je toch de kosten moet betalen ?
Dan is er altijd wel iemand die er aan verdiend heeft, herinner u Modrikamen en anderen.robokat schreef: En wat als zo'n actie geen resultaat heeft en je toch de kosten moet betalen ?
Ik zou met deelname aan dergeljke acties zeer voorzichtig zijn.
robokat schreef:Wees een beetje voorzichtig met participatie aan acties van bedrijven zoals Investor Protection.
Dat is inderdaad correct : de kans bestaat dat het een verlieslatende of nuloperatie wordt.
Kan u nog iets anders aanraden buiten het sturen van een klacht naar de ombudsdienst van KBC ?
-
- Newbie
- Contacteer:
Ook ik ben een gedupeerde en had graag iets meer gerecupereerd ...
Er wordt voorgesteld om samen te reageren wat het signaal idd meer kracht geeft.
Doch stel ik mij de vraag of bijvoorbeeld een programma als VOLT niet warm kan gemaakt worden om dit te brengen ...
Er zal dan wel iemand (die het goed kan verwoorden en/of er veel van kent) moeten bereid zijn om in de clinch te gaan met een eventuele gladde heer of vrouw van KBC.
Er wordt voorgesteld om samen te reageren wat het signaal idd meer kracht geeft.
Doch stel ik mij de vraag of bijvoorbeeld een programma als VOLT niet warm kan gemaakt worden om dit te brengen ...
Er zal dan wel iemand (die het goed kan verwoorden en/of er veel van kent) moeten bereid zijn om in de clinch te gaan met een eventuele gladde heer of vrouw van KBC.
Marcello_2 schreef:Ook ik ben een gedupeerde en had graag iets meer gerecupereerd ...
Indien ons probleem in VOLT aan bod zou komen, denk ik ook dat er een grote kans is dat wij daar voordeel uit zullen halen.
Is er hier iemand die daarvoor de geschikte persoon is ? Of is er iemand die hiervoor de geschikte persoon denkt te kennen en hem of haar eventueel kan contacteren ?
Het programma Volt zou inderdaad schitterend zijn en wie weet een kans op succes om te verkrijgen waar we recht op hebben. Zou absoluut geen reclame zijn voor KBC die hier de trouwe spaarder (vooral veel oudere mensen die ze dit aansmeerden) in de zak gezet hebben!! Ik weet niet in hoeverre testaankoop hiervan op de hoogte is, maar als die aan de kant van de gedupeerden staan, lijken me dit wel de mensen die de spaarder hier kunnen verdedigen.
Een reactie van Test-Aankoop werd reeds in deze draad gepost, door crico » 20 Maart 2012, 19:42.
-
- Newbie
- Contacteer:
Heb vorige week een schrijven gericht aan de dienst individuele hulpverlening van testaankoop , heb vandaag telefonisch antwoord ontvangen . Ze staan open voor de problemen en denken eraan een gezamelijke aktie op te starten .
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Hier dus. (link)J Lawieck schreef:Een reactie van Test-Aankoop werd reeds in deze draad gepost, door crico » 20 Maart 2012, 19:42.
Gisteren een brief ontvangen van de ombudsman van KBC. " Ik laat een onderzoek opstarten door onze dienst.We streven ernaar om u voor eind april 2012 te informeren...."Mijn autoverzekering is reeds opgezegd bij KBC.
De rest volgt tegen eind april..
De rest volgt tegen eind april..
Niet te doen wat je hier allemaal leest. KBC heeft blijkbaar enorm veel mensen in de 'zak' gezet. Ikzelf ben ook al zo'n 28 jaar klant bij KBC. Zoals ik reeds in een vorige topic vermeldde: Telkens als ik de laatste jaren bij KBC aan 't loket moest zijn voor een simpele transactie, probeerden ze me altijd één of ander product aan te smeren, waar ik nooit ben op ingegaan.
Ik heb deze hele topic uitgepluisd en het verbaast hoe de gedupeerden behandeld zijn geweest door hun filiaal en/of bankdirecteur. Als je als 'simpele' belegger al moeilijk over de streep te trekken bent en men schotelt je een 'veilige' belegging voor met kapitaalsgarantie en nadien blijkt dat je pak verlies hebt geleden, dan mag 't verwonderlijk zijn dat nog geen enkele verantwoordelijke die je dit product heeft aangesmeerd, zijn filiaal horizontaal heeft verlaten. Ik weet 't zinloos geweld is zinloos, maar als ik dit zou meemaken en ik zit rechtover mijn bankdirecteur die me hautain komt zeggen dat ik wat verlies heb en zij daar niks kunnen aandoen ondanks dat ze je eerst garanderen dat dit een veilige belegging is. Het zou toch niet echt goedkomen vrees ik. Dat er nog niet eerder mensen hun geduld en/of zelfbeheersing verloren zijn, chapeau!
Desondanks moeten wij in dit alles toch Kristof De Paepe van Spaarigds.be toch dankbaar zijn. Het is dankzij het internet en deze site dat zulke wanpraktijken toch aan 't licht komen. Had dit zo'n 15 jaar geleden voorgevallen, er was heel wat minder bekendheid rond geweest.
Mijn visie ten opzichte van banken en bankiers heeft sinds de crisis al een serieuze verandering teweeggebracht, maar wat ik nu allemaal lees in dit topic heeft enorm mijn wenkbrauwen doen fronsen.
In ieder geval wens ik de gedupeerden veel sterkte en succes toe.
Ik heb deze hele topic uitgepluisd en het verbaast hoe de gedupeerden behandeld zijn geweest door hun filiaal en/of bankdirecteur. Als je als 'simpele' belegger al moeilijk over de streep te trekken bent en men schotelt je een 'veilige' belegging voor met kapitaalsgarantie en nadien blijkt dat je pak verlies hebt geleden, dan mag 't verwonderlijk zijn dat nog geen enkele verantwoordelijke die je dit product heeft aangesmeerd, zijn filiaal horizontaal heeft verlaten. Ik weet 't zinloos geweld is zinloos, maar als ik dit zou meemaken en ik zit rechtover mijn bankdirecteur die me hautain komt zeggen dat ik wat verlies heb en zij daar niks kunnen aandoen ondanks dat ze je eerst garanderen dat dit een veilige belegging is. Het zou toch niet echt goedkomen vrees ik. Dat er nog niet eerder mensen hun geduld en/of zelfbeheersing verloren zijn, chapeau!
Desondanks moeten wij in dit alles toch Kristof De Paepe van Spaarigds.be toch dankbaar zijn. Het is dankzij het internet en deze site dat zulke wanpraktijken toch aan 't licht komen. Had dit zo'n 15 jaar geleden voorgevallen, er was heel wat minder bekendheid rond geweest.
Mijn visie ten opzichte van banken en bankiers heeft sinds de crisis al een serieuze verandering teweeggebracht, maar wat ik nu allemaal lees in dit topic heeft enorm mijn wenkbrauwen doen fronsen.
In ieder geval wens ik de gedupeerden veel sterkte en succes toe.
+1soundwave schreef:Desondanks moeten wij in dit alles toch Kristof De Paepe van Spaarigds.be toch dankbaar zijn. Het is dankzij het internet en deze site dat zulke wanpraktijken toch aan 't licht komen. Had dit zo'n 15 jaar geleden voorgevallen, er was heel wat minder bekendheid rond geweest.