Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
    • Zoek
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
    • Zoek
  • Zoek

KBC Ifima 5/5/5 / KBC Groep 5/5/5

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
338 berichten
  • Pagina 3 van 23
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 23
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
robokat
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer robokat
Verstuur privébericht Website

Re: KBC Ifima 5/5/5 / KBC Groep 5/5/5

• Citeer
    • Citeer

Bericht door robokat » 15 november 2010, 10:40

Frisse Freddy schreef: Als ge dan kijkt op het blad (lijkt eerder een vodje) dat je tekent staat er in het klein op: "de klant erkent dat hij exemplaar met de modaliteiten heeft ontvangen van de verzekering".
Wat natuurlijk totaal niet waar is, want ze geven nooit een exemplaar mee. Ze laten u dus een valse verklaring tekenen.
Indien je een belegging aangaat, onderteken je ook een document waarop staat dat je de financiele infofiche en de prospectus hebt doorgenomen en begrepen. De meeste mensen ondertekenen dergelijke documenten zonder die ooit te lezen, en dat is in feite hun eigen verantwoordelijkheid. Je hebt dan ook geen enkel been om op te staan.

Ik herhaal nog eens de elementaire basisregels die je moet volgen bij omgang met financiele instellingen:

- Beleggingsadviseurs van bankverzekeraars werken enkel in het voordeel van de bank, niet in jou voordeel. Hun "advies" is bijgevolg nooit onafhankelijk en je mag nooit zomaar vertrouwen op wat men je mondeling zegt.

- vraag steeds om de financiele infofiche van het product. Die moet je echt grondig lezen, incl. kleine lettertjes

- beslis nooit ter plaatse. Neem alle documentatie mee en bestudeer die rustig thuis. Neem je tijd, morgen zal die mooie belegging er ook nog zijn, en volgende maand komt de opvolger van het product er al aan.

- als je iets niet begrijpt, win dan onafhankelijk advies in.

- teken nooit of te nimmer iets dat je niet volledig hebt gelezen of niet goed begrijpt.

Manuel
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Manuel
Verstuur privébericht

• Citeer
    • Citeer

Bericht door Manuel » 17 november 2010, 10:51

Ikzelf en mijn familie zijn in 2008 (na het overlijden van een familielid) eveneens ingestapt na een aanbeveling van KBC. We hebben herhaaldelijk gevraagd of de belegging 100% veilig was. Steeds werd bevestigend geantwoord. Na de melding dat de rating voor het product gewijzigd werd, wilden we een regeling treffen met KBC. Ondertussen hebben we een hele procedure doorlopen, waarbij we telkens weer naar een andere dienst brieven moesten sturen. Duidelijk in de hoop dat we het onderweg wel zouden opgeven. Uiteindelijk was het antwoord negatief. We hebben nu nog een brief naar de juridische dienst van KBC gestuurd. Als ook dat niets oplevert, is de volgende stap een klacht bij de bemiddelingsdienst.

Mijn familieleden en ikzelf zijn al ons hele leven klant bij KBC. We voelen ons misleid en in de kou gezet. We zijn in een moeilijke periode afgegaan op het advies van een bankier die we als een vertrouwenspersoon beschouwden.

Ludovicus
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Ludovicus
Verstuur privébericht

• Citeer
    • Citeer

Bericht door Ludovicus » 17 november 2010, 11:25

Ik wil even reageren op laatste bericht van Robokat en naar aanleiding van het bericht van Manuel.
Er is hier een verduidelijking nodig ; ik ben akkoord met wat je zegt ivm een "belegging" en informatie hieromtrent. Echter, KBC heeft tegen ons NOOIT over een belegging gesproken, het was de Adviseur SPAREN en Beleggen, die ons heeft gecontacteerd om NOG BETER TE SPAREN en niet te beleggen. Dit is een fundamenteel verschil en ook hun tactiek van misleiding geweest en ook hun verkoopsargument.
Als die "adviseur" tegen mij had gezegd "beleggen" dan had ik NOOIT ingestapt. De woorden ; "wij moeten eens praten over hoe we uw spaargeld nog beter kunnen laten opbrengen, tegen 100% garantie dat je alles terughebt na 5 jaar", zijn waarschijnlijk bij alle klanten zo gebruikt/misbruikt.
Nog een ander punt over "informatie vragen en thuis eens rustig nakijken en bij vrienden rondvragen" , toen KBC in die bewuste maand/week belde, moest je quasi onmiddellijk beslissen want anders kon je niet meer instappen ; nog een mooie techniek die ze hanteerden.

mite
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer mite
Verstuur privébericht

• Citeer
    • Citeer

Bericht door mite » 17 november 2010, 17:29

Ik heb voor twee weken ook ontdekt dat mijn schoonmoeder van 85 eveneens dit product in die bewuste periode aangesmeerd kreeg. Haar man was het jaar voordien gestorven en heeft zich nooit met dergelijke zaken ingelaten. Ook zij vertrouwde de adviseur van de bank waar ze sinds mensenheugenis klant was. Daarnaast heeft ze een portefeuille van KB-fondsen waardoor ze nu voor 85% belegd is in aandelen. Ik hoef jullier er waarschijnlijk niet bij te vertellen dat die fondsen nog geen rooie duit opbrachten. Onlangs waren ze weer bezig om haar te laten beleggen in een dergelijk aandelenprutsfonds. Hier heb ik echter nog tijdig een stokje kunnen voor steken. Daarentegen als ik mijn schoonmoeder wou laten inteken op bedrijfsobligaties, vorig jaar, hét jaar van dergelijke obligaties, dan kon dit niet.

robokat
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer robokat

• Citeer
    • Citeer

Bericht door robokat » 18 november 2010, 18:29

Het woord dat hier telkens terugkomt is vertrouwen.

Ik snap niet dat veel mensen opeens alle ratio overboord gooien als het op financiele zaken aankomt, en blindelings alles ondertekenen wat men hen voorschotelt. Waarom zijn mensen kritischer bij het kopen van een nieuwe wasmachine dan bij hun bankier ??

Verhaal na verhaal na verhaal op spaargids toont aan dat de banken dit vertrouwen helemaal niet verdienen !

Manuel
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Manuel
Verstuur privébericht

• Citeer
    • Citeer

Bericht door Manuel » 19 november 2010, 14:54

robokat schreef:Het woord dat hier telkens terugkomt is vertrouwen.

Ik snap niet dat veel mensen opeens alle ratio overboord gooien als het op financiele zaken aankomt, en blindelings alles ondertekenen wat men hen voorschotelt. Waarom zijn mensen kritischer bij het kopen van een nieuwe wasmachine dan bij hun bankier ??

Verhaal na verhaal na verhaal op spaargids toont aan dat de banken dit vertrouwen helemaal niet verdienen !
Ik ben het er - deze negatieve ervaring indachtig - mee eens dat er blijkbaar vaak te veel vertrouwen is in de adviseurs van de bank. Maar dat zou hen geen carte blanche mogen geven om van de situatie misbruik te maken en producten aan te raden die niet met de wensen van de klant overeenkomen. Het is me nog nooit overkomen dat een verkoper me een wasmachine in mijn nek draaide terwijl ik een droogmachine wilde. Trouwens, niet iedereen is even goed thuis in de terminologie en het jargon van de financiële wereld. Ik dacht - naief misschien - dat het de taak van de adviseur was om de klanten hierin bij te staan... Je verwacht niet misleid te worden door een persoon die je al jaren kent.

robokat
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer robokat

• Citeer
    • Citeer

Bericht door robokat » 13 december 2010, 17:22

Banken schroeven PIGS-kredieten fors terug

http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 6-3095.art" onclick="window.open(this.href);return false;

De banken zijn dus beetje bij beetje de PIGS obligaties in hun eigen portefeuilles aan het opruimen. Een goede indicator dat je als particulier dus best ook niet in dergelijke producten blijft zitten.

Manuel
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Manuel
Verstuur privébericht

• Citeer
    • Citeer

Bericht door Manuel » 17 december 2010, 15:07

Ons dossier is ingediend bij de bemiddelingsdienst. Ze hebben al laten weten dat ze een onderzoek starten.

zeverare
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer zeverare
Verstuur privébericht

• Citeer
    • Citeer

Bericht door zeverare » 17 december 2010, 19:37

Manuel schreef:Ons dossier is ingediend bij de bemiddelingsdienst. Ze hebben al laten weten dat ze een onderzoek starten.
Eventjes advocaat van de duivel spelen: Het product is nog steeds lopende, er is nog geen enkele schade geleden. U kunt dus pas na afloop van de belegging klacht indienen >:D

Ludovicus
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Ludovicus
Verstuur privébericht

• Citeer
    • Citeer

Bericht door Ludovicus » 1 februari 2011, 17:18

Hallo, ik was benieuwd of er nog mensen onder u een brief hadden ontvangen van KBC Leuven met de vermelding dat "door het feit dat de markt steeds in beweging is", ze mijn dossier heropenen en zullen nazien of ze nu eventueel een ander standpunt zouden innemen. Ze vragen om geduld te hebben tot eind februari ?
Ben zeer benieuwd. (Is misschien iets van/voor Basta ?)

Manuel
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Manuel
Verstuur privébericht

• Citeer
    • Citeer

Bericht door Manuel » 4 februari 2011, 15:24

Wij hebben via de bemiddelingsdienst vernomen dat KBC ons dossier nu toch niet als gesloten beschouwt. Dat terwijl ze, voordat we naar de bemiddelingsdienst stapten, meerdere keren lieten weten dat ze onze klacht verwierpen. Ook wij zouden eind februari een nieuw antwoord mogen verwachten. Ik ben benieuwd.

Creatief
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Creatief
Verstuur privébericht

• Citeer
    • Citeer

Bericht door Creatief » 3 maart 2011, 22:40

Naar aanleiding van een brief van KBC, die ik gisteren ontving in verband met Ifima, kwam ik eens terug rondneuzen op spaargids.be.
Ook heb ik mijn beleggingsportefeuille nagekeken.
Op 15 april 2008 kocht ik voor 10.000 € KBC Ifima aan. Mijn beleggingsadviseur (lees gelddief) beloofde me dat ik het ingelegd kapitaal volledig zou terugkrijgen. Ik herinner me ook dat hij enkel KBC Ifima verkocht aan zéér goede klanten omdat deze 5 % intrest opbrachten. Het was een unieke kans! 5 %, waar kreeg je dat nog op dat moment?
Ik heb van deze belegging meermaals wakker gelegen. Ik heb juist naar de stand van mijn effectenrekening gekeken. Momenteel schiet er van de 10.000 € nog maar slechts 7.890 € meer over. Ze hebben nog lager gestaan!
In de brief van KBC maakt men er melding van dat ik weldra wordt uitgenodigd op kantoor om deze belegging te herschikken. Ze zouden een aanbod formuleren waarbij de terugbetalingsprijs plus de coupons die ik al ontvangen heb, gelijk zouden zijn aan het ingelegd kapitaal, voor kosten en taksen. Op die manier zou mijn kapitaal intact blijven.
Ik voel me bedot door KBC en ze hebben me al meermaals bedot! Ik geloof hen zelfs niet meer en draag mijn geld tegenwoordig naar andere banken. Alleen mijn beleggingen (die ik sterk afbouw) staan en nog en nog een beetje spaargeld.

Wie zit momenteel nog in dezelfde sitautie?

elewout
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer elewout
Verstuur privébericht

• Citeer
    • Citeer

Bericht door elewout » 4 maart 2011, 10:18

Denk dat dit de huidige koers is ( gelet op de marktomstandigheden) maar dat op de eindvervaldag de 100% van je kapitaal zal worden uitbetaald.
Behoudens faling van de uitgevende instelling aangezien het blijkbaar een achtergestelde obligatie betreft.

Ben ook klant bij KBC. Ze maken inderdaad zeer weinig pub over de Ifima-producten maar misschien komt dit doordat hun commissies ( of beoordeling) voor het kantoor voor Ifima's laag liggen. Verkopen liever fondsen

Filip3
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Filip3
Verstuur privébericht

• Citeer
    • Citeer

Bericht door Filip3 » 4 maart 2011, 10:46

Als ik u was, zou ik het allemaal eens uitpluizen hoe het produkt ineen zit. En dan zelf beslissen wat voor u het beste is.
Ik heb ook via KBC een produkt lopen dat 6% rente (looptijd 11 jaar) opbrengt (wel bijna afgelopen) en de laatste jaren krijg ik jaarlijks een brief om er eens over te praten. Ben er één keer naartoe geweest en ze raadden toen aan om het te beeindigen (winst te nemen) en in iets anders te steken. Maar de rente stond toen aan 2% dus ik zou wel zot geweest zijn om dat te doen. Ik had de indruk dat ze probeerden af te raken van die (voor hun dure) 6% en dan mij nog vervroegde uitstapkosten en nieuwe instapkosten aan te smeren.

Creatief
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Creatief
Verstuur privébericht

• Citeer
    • Citeer

Bericht door Creatief » 4 maart 2011, 12:17

Tja, uitpluizen moet ik zeker doen EN op kantoor goed luisteren, uitvragen en me zeker niet laten vangen.
Ik blijf nochtans bij mijn standpunt: ik trek er alsmaar meer geld weg. Dit komt ook naar aanleiding van een nalatenschap, waarin de beleggingsadviseur valse verklaringen heeft afgelegd op enkele borderels.

Voor wat betreft Ifima: omdat we zeer goede cliënten waren, boden ze Ifima aan. We zijn er geen goede cliënten meer, dus zullen ze ons ook minder lastigvallen met hun verkoop- en aankoopadviezen, die hun door de strot worden geduwd.

Al bij al, ik ben benieuwd welke oplossing er uit de bus zal vallen.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

338 berichten
  • Pagina 3 van 23
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 23
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
    Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
    • Financiën
    • Telecom
    • Verzekeringen
    • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
    • Sparen
    • Beleggen
    • Betalen
    • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
    • Contact
    • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
    • Privacybeleid
    • Gebruiksvoorwaarden
    • Cookiebeleid
    • Privacy-instellingen
    • Hoe vergelijken we
    • Accessibility
    DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
    Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy