KBC Ifima 5/5/5 / KBC Groep 5/5/5
TIP
Re: KBC Ifima 5/5/5 / KBC Groep 5/5/5
Even ter verduidelijking: Het punt dat ik wil maken gaat niet over de ratingbureau's.Fitch beschouwt Grieks hulpplan als gedeeltelijke wanbetaling
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 2d424a0aa0" onclick="window.open(this.href);return false;
Fitch legt enkel een groot pijnpunt over het reddingsplan voor Griekenland bloot. Het reddingsplan ('selectieve wanbetaling van Griekenland & schuldherstructurering') zou wel eens onder de definitie van 'default' of 'kredietgebeurtenis' kunnen vallen.
Indien dit zo is, dan heeft dit grote gevolgen voor heel wat beleggingsproducten die aan Griekse obligaties zijn gekoppeld. Bvb. in de productfiche van Ifima 5/5/5 staat dat het product dan vervroegd wordt terugbetaald aan marktwaarde minus kosten, i.p.v. aan 100%.
(hoewel KBC nu een betere deal beloofd heeft waarbij de belegger minimaal zijn kapitaal terugkrijgt minus de reeds uitgekeerde coupons: http://www.hbvl.be/nieuws/geldzaken/aid ... cherm.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; )
Hangt de afhandeling van dit product niet meer af van de deelname van KBC aan het reddingsplan dan van de definitie van default.
Het lijkt op een soort verzekering voor obligaties van de bank dus als ze verlies nemen op die portefeuille lijkt het logisch dat ze dat ze hun "verzekering" aanspreken.
Aan de andere kant verwacht ik ook dat europa een overeenkomst zal proberen te maken met clausules om dit soort zaken te vermijden.
Het lijkt op een soort verzekering voor obligaties van de bank dus als ze verlies nemen op die portefeuille lijkt het logisch dat ze dat ze hun "verzekering" aanspreken.
Aan de andere kant verwacht ik ook dat europa een overeenkomst zal proberen te maken met clausules om dit soort zaken te vermijden.
@ Robocat
KBC zou zich zelf aan de eerste voorwaarden moeten houden! Het zijn niet de "zeer goede" cliënten die hiervoor moeten bloeden.
Laat KBC dus zelf maar de mogelijke verliezen dekken. Wat met zo grote en lovende woorden werd verkocht aan de cliënt, moet de termijn dan maar uitdoen.
KBC zou zich zelf aan de eerste voorwaarden moeten houden! Het zijn niet de "zeer goede" cliënten die hiervoor moeten bloeden.
Laat KBC dus zelf maar de mogelijke verliezen dekken. Wat met zo grote en lovende woorden werd verkocht aan de cliënt, moet de termijn dan maar uitdoen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Aan Gert Hoskens , ik heb het rekeninguittreksel gevonden , maar daar ik een kluns ben op computergebied kan ik het langs deze weg niet toesturen . Wel kan ik het u toesturen als ik uw e-mail adres heb .
groetjes
groetjes
Heeft er nog iemand enig nieuws aangaande kbc ifima 555
Ja, Testaankoop raadt aan de Ifima 5-5-5 in portefeuille te behouden en zijn termijn te laten uitdoen.
Van de bank vernam ik dat we op het einde van de rit ons geld zouden terug krijgen in 2013. Dit zou wel in stukken verlopen. Ze zouden de klanten niet allemaal ineens terug kunnen betalen.
Ik heb er 10.000 € in belegd. Te veel dus! Vorige week zat ik met een vriendin in een cafetaria. Ongewild begon ik over die Ifima te spreken. Zij had er voor 15.000 € in belegd. Ze had het nooit iemand durven zeggen tot nu toe, enkel aan mij.
Toen we in dat cafetaria zaten vroegen we ons af of er nog zo anonieme gedupeerde klanten zaten in het cafetaria.
Som voor ons twee: 25.000 €
Van de bank vernam ik dat we op het einde van de rit ons geld zouden terug krijgen in 2013. Dit zou wel in stukken verlopen. Ze zouden de klanten niet allemaal ineens terug kunnen betalen.
Ik heb er 10.000 € in belegd. Te veel dus! Vorige week zat ik met een vriendin in een cafetaria. Ongewild begon ik over die Ifima te spreken. Zij had er voor 15.000 € in belegd. Ze had het nooit iemand durven zeggen tot nu toe, enkel aan mij.
Toen we in dat cafetaria zaten vroegen we ons af of er nog zo anonieme gedupeerde klanten zaten in het cafetaria.
Som voor ons twee: 25.000 €

Gelezen op de site http://www.investorprotection.be" onclick="window.open(this.href);return false;:
KBC Groep 5-5-5 en KBC Ifima 5-5-5
Een gemeenschappelijke actie zal beginnen indien er een wanbetaling op de schuld van Griekenland zich voordoet, wat een vervroegde terugbetaling van de twee obligaties zal veroorzaken. Het doel van Investor Protection zal zijn een verhoging van het huidige voorstel van tegemoetkoming van KBC te verkrijgen zodanig dat investeerders 100% van hun kapitaal recupereren, zonder de al ontvangen coupons te moeten verliezen.
KBC Groep 5-5-5 en KBC Ifima 5-5-5
Een gemeenschappelijke actie zal beginnen indien er een wanbetaling op de schuld van Griekenland zich voordoet, wat een vervroegde terugbetaling van de twee obligaties zal veroorzaken. Het doel van Investor Protection zal zijn een verhoging van het huidige voorstel van tegemoetkoming van KBC te verkrijgen zodanig dat investeerders 100% van hun kapitaal recupereren, zonder de al ontvangen coupons te moeten verliezen.
Dit is toch wel een vage omschrijving. Van wie zal de actie uitkomen?
Opgepast, dat blijkt een commerciële firma die hier wat geld wil aan verdienen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik heb gisteren mijn overzicht effectenrekening KBC Ifima 5-5-5 per post ontvangen . De ingelegde 50.000 Euro zijn nog
14.700 Euro waard . Ik heb enige tijd geleden testaankoop aangeschreven en mijn dossier doorgestuurd . Zij raden mij aan de kat uit de boom te kijken , mogelijks wordt de vervaldag gehaald en dan zijn er geen problemen , zeggen ze . Naar mijn mening staat er binnen kort wel wat te gebeuren . Testaankoop is wel bereid te helpen .
14.700 Euro waard . Ik heb enige tijd geleden testaankoop aangeschreven en mijn dossier doorgestuurd . Zij raden mij aan de kat uit de boom te kijken , mogelijks wordt de vervaldag gehaald en dan zijn er geen problemen , zeggen ze . Naar mijn mening staat er binnen kort wel wat te gebeuren . Testaankoop is wel bereid te helpen .
Kijk niet teveel naar dat bedrag, ik vermoed dat er rond dat product geen correcte prijsvorming meer is.
KBC heeft zich garant gesteld om toch aan (100% - de reeds betaalde coupons) terug te betalen, momenteel dus iets van een 80% indien Griekenland het loodje legt. Of ca. 40.000 euro in jou geval.
Daarom denk ik ook dat die 14.700 euro geen correct bedrag is, want als dat waar is, dan ga ik er maandag kopen om mijn inzet te verdrievoudigen in 1 jaar tijd.
KBC heeft zich garant gesteld om toch aan (100% - de reeds betaalde coupons) terug te betalen, momenteel dus iets van een 80% indien Griekenland het loodje legt. Of ca. 40.000 euro in jou geval.
Daarom denk ik ook dat die 14.700 euro geen correct bedrag is, want als dat waar is, dan ga ik er maandag kopen om mijn inzet te verdrievoudigen in 1 jaar tijd.
Oei, Luc Willems, je hebt er voor 50.000 € aangekocht, ikzelf maar voor 10.000 €! En dat vond ik al veel geld. Ik denk dat daar maar 3000 € meer van overblijft.
Het is inderdaad zo, dat Testaankoop achter ons staat.
Het is inderdaad zo, dat Testaankoop achter ons staat.
Ik weet, het zijn vijgen na pasen, en ik heb het al 100 keer geschreven: maar spreiding is zoooo belangrijk.
Nooit meer dan 5% van je kapitaal in één enkel product.
Nooit meer dan 10% van je kapitaal bij dezelfde uitgever.
Wie dus 50.000 euro in één product stopt, moet dus volgens dit principe minstens euromiljonair zijn.
Ifima 5-5-5 is het bewijs dat dergelijke strategie een absolute noodzaak is.
Nooit meer dan 5% van je kapitaal in één enkel product.
Nooit meer dan 10% van je kapitaal bij dezelfde uitgever.
Wie dus 50.000 euro in één product stopt, moet dus volgens dit principe minstens euromiljonair zijn.
Ifima 5-5-5 is het bewijs dat dergelijke strategie een absolute noodzaak is.
-
- Newbie
- Contacteer:
Deze obligaties waren door de bankbediende aangeprezen als zijnde totaal veilig . Het waren geen staatsobligaties en ze waren gedekt door een verzekering en werden alleen aan de trouwe klanten aangeboden . Dit is mij achteraf nog verschillende keren bevestigd , zelfs door de bankdirekteur na aangetekend schrijven , die beweerde dat het obligaties waren van KBC bank zelf. Hij beweerde dat ze na vervaldatum integraal gingen uitgekeerd worden .
-
- Newbie
- Contacteer:
Vandaag gelezen op teletekst : ISDA , de internationale toezichthouder op de derivatenmarkt , vindt dat de kwijtschelding van de privésector op Griekse staatsleningen geen " crediet event " is . Daardoor moeten zakenbanken dat verlies niet compenseren als
" wanbetaling " .
" wanbetaling " .