KBC pinto visa: 2 jaar extra garantie op aankopen
KBC pinto visa: 2 jaar extra garantie op aankopen
Via het visakaarten overzicht zie ik dat KBC 2 jaar extra garantie biedt op de aankopen gedaan met de KBC pinto visa.
Dat zou voor mij een doorslaggevende reden zijn om van visakaart te veranderen.
Heeft iemand ervaring met die extra garantie? Tevreden van?
zijn er nog visakaarten die zo'n garantie aanbieden?
Dat zou voor mij een doorslaggevende reden zijn om van visakaart te veranderen.
Heeft iemand ervaring met die extra garantie? Tevreden van?
zijn er nog visakaarten die zo'n garantie aanbieden?
Re: KBC pinto visa: 2 jaar extra garantie op aankopen
Ik gebruik mijn Visa Pinto voor alle grote (elektro) aankopen: wasmachine, droogkast, ... Extra garantie nog niet nodig gehad: wel steeds je aankoopbewijs en Visa uittreksels bewaren!
Voor al m'n aankopen boven de 25€ gebruik ik trouwens m'n Pinto Visa kaart: krijg je punten voor via Spaarenpluk.be
Voor al m'n aankopen boven de 25€ gebruik ik trouwens m'n Pinto Visa kaart: krijg je punten voor via Spaarenpluk.be
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zie op hun website dat die 2 jaar extra garantie niet geld voor de gewone visa (zonder gekoppelde kredietlijn dus).
In mijn ogen een manier om mensen aan te sporen een mooie put te graven, met het geld dat ze hierop verdienen kan je inderdaad makkelijk wat extra garantie aanbieden.
Een kredietlijn zou moeten verboden worden. Heb gezien wat het kan teweegbrengen bij mensen die niet voldoende discipline hebben en toen de ouders uiteindelijk die put maar zijn gaan dichten, kon men bij betreffende bank alleen maar bevestigen dat ze zelf weinig goede ervaringen (de winst niet meegeteld) hebben met dit soort kredieten.
Al zuiver je het geld direct aan zodra de afrekening komt, NOOIT komen die bullen bij mij in huis.
In mijn ogen een manier om mensen aan te sporen een mooie put te graven, met het geld dat ze hierop verdienen kan je inderdaad makkelijk wat extra garantie aanbieden.
Een kredietlijn zou moeten verboden worden. Heb gezien wat het kan teweegbrengen bij mensen die niet voldoende discipline hebben en toen de ouders uiteindelijk die put maar zijn gaan dichten, kon men bij betreffende bank alleen maar bevestigen dat ze zelf weinig goede ervaringen (de winst niet meegeteld) hebben met dit soort kredieten.
Al zuiver je het geld direct aan zodra de afrekening komt, NOOIT komen die bullen bij mij in huis.
bij eldi www.eldi.be heb je op sommige producten 5 jaar garantie
met die 2 jaar extra wordt dit toch al een mooie garantieperiode lijkt me
met die 2 jaar extra wordt dit toch al een mooie garantieperiode lijkt me
zou je pinto visa kunnen domiciliëren?relativity schreef: Ik zie op hun website dat die 2 jaar extra garantie niet geld voor de gewone visa (zonder gekoppelde kredietlijn dus).
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Het is zeker gedomicilieerd, maar tenzij je uw opgenomen krediet in één keer terugbetaald is dat automatisch in schijven, met de nodige extra kosten erbij natuurlijk.
Ik betaal uiteraard vóór de maandelijkse vervaldatum mijn openstaande krediet terug, zodat ik géén interesten moet betalen...relativity schreef: Ik zie op hun website dat die 2 jaar extra garantie niet geld voor de gewone visa (zonder gekoppelde kredietlijn dus).
ik ben nogal verstrooid daarin en zou het snel durven vergeten
daarom dat domiciliering van het totale bedrag essentieel is voor mij. Kan dit met die kaart?
In de algemene voorwaarden staat
'de verzekerde ontvangt een vergoeding ingeval van een defect aan het verzekerde goed gedurende een periode van 2 jaar die volgt op de wettelijke garantie.'
Men spreekt van wettelijke garantie, die 2 jaar is dacht ik.
Betekent dit dat ik uiteindelijk toch geen 7 jaar garantie zou hebben bij aankopen bij eldi?
daarom dat domiciliering van het totale bedrag essentieel is voor mij. Kan dit met die kaart?
'de verzekerde ontvangt een vergoeding ingeval van een defect aan het verzekerde goed gedurende een periode van 2 jaar die volgt op de wettelijke garantie.'
Betekent dit dat ik uiteindelijk toch geen 7 jaar garantie zou hebben bij aankopen bij eldi?
heb gebeld naar kbc, dus die 2 jaar extra is inderdaad boven de wettelijke garantie van 2 jaar
-> mijn eldi plannetje valt in duigen
-> mijn eldi plannetje valt in duigen
Denk dat je in jou geval dus kan spreken over 4 jaar garantie dankzij kbc pinto terwijl je er al 5 had gewoon bij Eldi.gerd schreef: ik ben nogal verstrooid daarin en zou het snel durven vergeten
Natuurlijk heb je meestal wel maar 2j garantie, geen 5 en dan is er wel sprake van een verdubbeling.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
let op de verzekerde artikelen zijn niet alle aankopen : lees goed de voorwaarden vooraleer je beslist !!!
Er geldt een vrijstelling van 20 EUR per schadegeval.
Deze verlengde wettelijke garantie is enkel verworven voor witgoed en bruingoed. Alle andere verzekerde goederen, waaronder grijsgoed, zijn uitgesloten.
Verzekerd goed: Elk roerend goed met een eenheidswaarde gelijk aan of groter dan 50 EUR (BTW inbegrepen) dat door de verzekerde, handelend als consument, nieuw werd aangekocht en geheel werd betaald met diens verzekerde kaart.
Witgoed: Elektrische en elektronische huishoudelijke apparaten zoals koelkasten, wasmachines, strijkijzers, stofzuigers, broodroosters, steengrills, friteuses, scheerapparaten, elektrische tandenborstels, enz.
Bruingoed: Audio- en videoapparatuur zoals televisies, videorecorders, DVD-spelers, MP3-spelers, I-pods, digitale fototoestellen, videocamera’s, LCD- en plasmaschermen, GPS-toestellen enz.
Grijsgoed: Communicatie- en computerproducten zoals printers, laptops, computers, faxmachines, kopieerapparaten, scanners, spelconsoles (bijv. X-box, playstation), modems, software, …
Er geldt een vrijstelling van 20 EUR per schadegeval.
Deze verlengde wettelijke garantie is enkel verworven voor witgoed en bruingoed. Alle andere verzekerde goederen, waaronder grijsgoed, zijn uitgesloten.
Verzekerd goed: Elk roerend goed met een eenheidswaarde gelijk aan of groter dan 50 EUR (BTW inbegrepen) dat door de verzekerde, handelend als consument, nieuw werd aangekocht en geheel werd betaald met diens verzekerde kaart.
Witgoed: Elektrische en elektronische huishoudelijke apparaten zoals koelkasten, wasmachines, strijkijzers, stofzuigers, broodroosters, steengrills, friteuses, scheerapparaten, elektrische tandenborstels, enz.
Bruingoed: Audio- en videoapparatuur zoals televisies, videorecorders, DVD-spelers, MP3-spelers, I-pods, digitale fototoestellen, videocamera’s, LCD- en plasmaschermen, GPS-toestellen enz.
Grijsgoed: Communicatie- en computerproducten zoals printers, laptops, computers, faxmachines, kopieerapparaten, scanners, spelconsoles (bijv. X-box, playstation), modems, software, …
relativity schreef: Het is zeker gedomicilieerd, maar tenzij je uw opgenomen krediet in één keer terugbetaald is dat automatisch in schijven, met de nodige extra kosten erbij natuurlijk.
zie blijkbaar dat je tegen KBC bent een geen kbc pinto hebt,relativity schreef: Ik zie op hun website dat die 2 jaar extra garantie niet geld voor de gewone visa (zonder gekoppelde kredietlijn dus).
je kan ze dommicileren maar niet voor het totaal bedrag,of het zou pas moeten aangepast zijn,je moet zelf elke maand als je je afrekening krijgt betalen,en niet in schijven,je kan het totaal bedrag betalen geen probleem,
mensen die niet kunnen werken met een pinto kunnen dat ook niet met een gewone bankkaart ,dat is juist hetzelfde hoor,
als je ze aanvraagt ,vraag ze dan aan in januari,ze is het eerste jaar gratis,
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb niets tegen kbc, ik heb iets tegen kredietlijnen.zie blijkbaar dat je tegen KBC bent een geen kbc pinto hebt
Mensen die het totale bedrag kunnen betalen, hebben geen nood aan kredietlijnen, want dat kost hun toch alleen maar extra geld. Zij zullen ook eerder opteren voor een kredietkaart zonder kredietlijn.je kan het totaal bedrag betalen geen probleem
Integendeel, met bancontact ist gedaan met de pret zodra de rekening leeg is (of hun gebruikslimiet).mensen die niet kunnen werken met een pinto kunnen dat ook niet met een gewone bankkaart ,dat is juist hetzelfde hoor,
Met een gewone visa, ist gedaan zodra je uw eerste afrekening niet meer betaald krijgt. En dan hoeft het zeker niet over grote bedragen te gaan.
Met kredietlijnen kan je gewoon eeuwig in de schuld blijven staan, elke maand terug opnemen hetgeen net is afbetaald. Deze mensen geraken veelal niet meer uit de schulden.
Degene die de discipline hebben (en ze lopen dun) om kredietlijnen verstandig te gebruiken, voel u vrij er ééntje aan te vragen.
Voor de rest; een gewaarschuwd mens is er twee waard.
Je hoeft er geen nood aan te hebben om er één aangesmeerd te krijgen.relativity schreef:Mensen die het totale bedrag kunnen betalen, hebben geen nood aan kredietlijnen, want dat kost hun toch alleen maar extra geld. Zij zullen ook eerder opteren voor een kredietkaart zonder kredietlijn.Vike schreef:je kan het totaal bedrag betalen geen probleem
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
De gebruikslimiet (in het rood gaan - reserve) van rekeningen bij onze grootbanken ligt toch wel rond de 1250 - 1500 EUR zou ik zo denken, een aardig bedrag om op te doen... Kan al rivaliseren met kredietkaarten imho. Op die laatste zit ook een limiet, die hoeft geen duizenden euro's te bedragen en eens die op is, dan is het ook gedaan nog lang vóór je afrekening in de bus steekt.relativity schreef:Integendeel, met bancontact ist gedaan met de pret zodra de rekening leeg is (of hun gebruikslimiet).Vike schreef:mensen die niet kunnen werken met een pinto kunnen dat ook niet met een gewone bankkaart ,dat is juist hetzelfde hoor,
Met een gewone visa, ist gedaan zodra je uw eerste afrekening niet meer betaald krijgt. En dan hoeft het zeker niet over grote bedragen te gaan.
Met kredietlijnen kan je gewoon eeuwig in de schuld blijven staan, elke maand terug opnemen hetgeen net is afbetaald. Deze mensen geraken veelal niet meer uit de schulden.
En je kan inderdaad, zoals je zegt eeuwig in de schuld blijven staan door altijd het net afbetaalde weer op te vragen. Maar dat kan je met een gewone kredietkaart ook, daar is geen kredietlijn voor nodig.
Honestly, het is zoals kopen op krediet in de winkel... Als je beseft dat hier extra kosten aan te pas komen die je liever wil vermijden, is er geen probleem. Voor de rest, stay away from credit cards, zelfs de gewone! Men moet gewoon beseffen dat dit geldreserve niet 'van hun' is en dan is er geen probleem.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
@ Phase
Zoals u het stelt is er inderdaad geen probleem. Jammer genoeg zijn er mensen die men eigenlijk een beetje tegen zichzelf moet beschermen, en daar scheelt onze huidige wetgeving ietwat tekort.
Verder is in onze huidige maatschappij, waarin veel mensen qua uiterlijke luxe niet willen onderdoen voor een ander, een kredietlijn een grote boosdoener om hen nog verder in de schulden te steken.
Dé grote schuldigen blijven natuurlijk de mensen die zelf hun put graven, maar mijns inziens dienen onze financiële instellingen ze niet extra aan te moedigen.
Zoals u het stelt is er inderdaad geen probleem. Jammer genoeg zijn er mensen die men eigenlijk een beetje tegen zichzelf moet beschermen, en daar scheelt onze huidige wetgeving ietwat tekort.
Verder is in onze huidige maatschappij, waarin veel mensen qua uiterlijke luxe niet willen onderdoen voor een ander, een kredietlijn een grote boosdoener om hen nog verder in de schulden te steken.
Dé grote schuldigen blijven natuurlijk de mensen die zelf hun put graven, maar mijns inziens dienen onze financiële instellingen ze niet extra aan te moedigen.