KBC Pricos Kap
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
KBC Pricos Kap
Hallo,
Dit is hier mijn eerste post/topic.
Ik ben klant bij KBC en zit dus ook in hun pensioenspaarfonds. De huidige indicatieve koers staat echter op -17% en ik zie al mijn gespaarde centjes als sneeuw voor de zon verdwijnen. Wat moet ik doen? Heb geen kapitaalbescherming op dit fonds. Als ik mijn geld afhaal verlies ik zowieso 33%, als ik het laat staan verlies ik misschien alles. Of niet panikeren?
Ik ken er dus niks van, hoop dat mensen die er meer van af weten mij dus wat raad kunnen geven?
Thanks
Dit is hier mijn eerste post/topic.
Ik ben klant bij KBC en zit dus ook in hun pensioenspaarfonds. De huidige indicatieve koers staat echter op -17% en ik zie al mijn gespaarde centjes als sneeuw voor de zon verdwijnen. Wat moet ik doen? Heb geen kapitaalbescherming op dit fonds. Als ik mijn geld afhaal verlies ik zowieso 33%, als ik het laat staan verlies ik misschien alles. Of niet panikeren?
Ik ken er dus niks van, hoop dat mensen die er meer van af weten mij dus wat raad kunnen geven?
Thanks
Re: KBC Pricos Kap
Er is een beurscrash geweest deze week. Alle aandelen zijn naar beneden gedonderd, ook alle pensioenspaarfondsen. Maar geen paniek, het zal zich terug herstellen. Een pensioenspaarfonds is een langetermijninvestering. Tegen dat jij op pensioen gaat is er geen vuiltje meer aan de lucht.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Stilzitten als je wordt geschoren, sowieso. Er wordt vaak aangeraden om over te schakelen naar de defensieve variant van het pensioenfonds eens je de 65 nadert, maar ook dat doe je beter niet tijdens een correctie/crash.
Nogmaals een voorbeeld van hoe banken klanten in producten laten stappen zonder dat ze er eigenlijk iets van kennen.... Ken iemand die vorig jaar bij KBC 150k wou investeren in fondsen. Wat raadde KBC aan? jawel, een eenmalige storting in een van hun huisfondsen... dat is dan het advies van uw bankier: 0,0 spreiding en enkel oog voor hun eigen zakken...
Elke klant moet bladzijden en bladzijden vragenlijsten invullen. Elke klant moet bladzijden kennistesten invullen. Elke klant moet verschillende keren ondertekenen dat hij/zij weet wat hij/zij koopt en volledig de risico's begrijpt.landethk schreef: ↑14 maart 2020, 10:38 Nogmaals een voorbeeld van hoe banken klanten in producten laten stappen zonder dat ze er eigenlijk iets van kennen.... Ken iemand die vorig jaar bij KBC 150k wou investeren in fondsen. Wat raadde KBC aan? jawel, een eenmalige storting in een van hun huisfondsen... dat is dan het advies van uw bankier: 0,0 spreiding en enkel oog voor hun eigen zakken...
Jouw kennis, los van de vraag of hij/zij het advies van KBC gevolgd heeft of niet en in iets anders belegd heeft, heeft dus met volle kennis van zaken beslist.
Nu, de waarheid is: de wetgeving die de vragenlijsten, kennistesten, ... verplicht heeft, beschermen de banken omdat de klanten nu niet meer kunnen zeggen: ik wist niet wat ik kocht.
We moeten dus geen medelijden hebben met klanten die automatisch en blindelings overal hun handtekening onder zetten, en dan achteraf met de gebakken peren zitten.
-
- Newbie
- Contacteer:
Hoe oud bent u en hoe lang spaart u al?
Pensioensparen doe je voor een zeer lange termijn. Gezien uw reactie denk ik dat u net begonnen bent? Geen zorgen maken. Hoogstwaarschijnlijk zal ook deze beurscorrectie achteraf bekeken weer een opportuniteit blijken.
Pensioensparen doe je voor een zeer lange termijn. Gezien uw reactie denk ik dat u net begonnen bent? Geen zorgen maken. Hoogstwaarschijnlijk zal ook deze beurscorrectie achteraf bekeken weer een opportuniteit blijken.
29, ben nog maar een 3 jaar bezig.
Ik ben niet echt bezig met obligaties of aandelen, ken de koersen niet. Ik weet enkel dat men mij is verteld dat op een schaal van 1-4, dit fonds een heel laag risico inhield, en natuurlijk het belastingsvoordeel etc..
Niemand kon natuurlijk voorspellen dat heel de wereld een vreselijk virus zou ondergaan, en als gevolg de beurscrash, welke wss maanden gaat aanhouden.
Het enige dat ik wil weten, is het oppurtuun om mijn geld er voorlopig af te halen, met -33% verlies, of is dit dom?
Bedankt voor de reacties.
Ik ben niet echt bezig met obligaties of aandelen, ken de koersen niet. Ik weet enkel dat men mij is verteld dat op een schaal van 1-4, dit fonds een heel laag risico inhield, en natuurlijk het belastingsvoordeel etc..
Niemand kon natuurlijk voorspellen dat heel de wereld een vreselijk virus zou ondergaan, en als gevolg de beurscrash, welke wss maanden gaat aanhouden.
Het enige dat ik wil weten, is het oppurtuun om mijn geld er voorlopig af te halen, met -33% verlies, of is dit dom?
Bedankt voor de reacties.
Laatst gewijzigd door Loaxx op 14 maart 2020, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je denkt dat de koersen terug hoger gaan kan je nu al een deel bij aankopen. Zo verlaag je je gemiddelde aankoopkoers enerzijds en krijg je meer deelbewijzen anderzijds.
Bij pensioenspaarfondsen is het beter om maandelijks in te stappen en bij te storten als nav laag is. Bij verzekeringen is max storten in januari aangewezen door de samengestelde interest.
Bij pensioenspaarfondsen is het beter om maandelijks in te stappen en bij te storten als nav laag is. Bij verzekeringen is max storten in januari aangewezen door de samengestelde interest.