KBC uitvaartverzekering
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Re: KBC uitvaartverzekering
Even een poging gedaan : men = mijn ? Boontje is onderdeel van een tweeling en bij het overlijden van zijn stiefvader die eigenlijk zijn vader is , is er opeens 1 kind meer ten laste hetgeen door zijn moeder moet gemeld worden met een attest van het kinderbijslagfonds aan de fod economie. Waarschijnlijk een probleem met de spellingscontrole op zijn gsm denk ik.boonpwnz schreef: ↑1 januari 2019, 00:11 Hmm men zinsbouw trekt meestal op niets.
Waar het op neerkomt. Mama en papa met 2 kinderen ten laste(tweeling)
Stiefpa overlijdT(in mijn ogen stiefpa)
1 kind meer ten laste. Mama bellen naar kinderbijslagfonds om een attest voor in te dienen bij fod economie.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
.
en wat dat met een uitvaartverzekering te maken heeft is mij ook niet duidelijk
mogelijk was er voor de gezinsvergoeding bij een bepaalde gebeurtenis ( bv overlijden) dat men fictief voor één kind meer gezinsvergoeding betaalde
mogelijk was er voor de gezinsvergoeding bij een bepaalde gebeurtenis ( bv overlijden) dat men fictief voor één kind meer gezinsvergoeding betaalde
Nog niet goed. Ik ben geen kind van een tweeling want ik sta al 2 jaar niet meer ten laste bij men moeder.Brembos schreef:Even een poging gedaan : men = mijn ? Boontje is onderdeel van een tweeling en bij het overlijden van zijn stiefvader die eigenlijk zijn vader is , is er opeens 1 kind meer ten laste hetgeen door zijn moeder moet gemeld worden met een attest van het kinderbijslagfonds aan de fod economie. Waarschijnlijk een probleem met de spellingscontrole op zijn gsm denk ik.boonpwnz schreef: ↑1 januari 2019, 00:11 Hmm men zinsbouw trekt meestal op niets.
Waar het op neerkomt. Mama en papa met 2 kinderen ten laste(tweeling)
Stiefpa overlijdT(in mijn ogen stiefpa)
1 kind meer ten laste. Mama bellen naar kinderbijslagfonds om een attest voor in te dienen bij fod economie.
.
Mijn moeder en stiefvader hebben 2 kinderen en dat zijn een tweeling. Opeens sterft stiefvader en zijn de 2 personen ten laste opeens gereduceerd naar 1 persoon ten laste. Waardoor er dus door oplettendheid van men mama actie moet worden ondernomen.
Dus niet elke begrafenis loopt even soepel
Toen wij huwden in 1971 heeft mijn schoonvader zonder dat wij dat wisten voor ons beiden een uitvaartverzekering afgesloten ter waarde van 500 gulden(we zijn getrouwd in Nederland gemengd huwelijk).
Enige tijd hebben wij dit gedaan voor onze zoon, wat wisten wij toen van geldbeleggingen.
Een tijdje later is dit opgetrokken naar 5000 gulden per persoon.
Deze verzekeringen zijn nu reeds jaren premievrij, dus blijft het geld daar staan tot onze dood.
De verzekeringsfirma is reeds meerdere malen overgenomen maar bestaat nog steeds,
nu is dit bedrag per persoon reeds 2500€ geworden per persoon werd er onlangs intrest bijgeschreven namelijk 5€ per persoon van diefstal gesproken. Ik denk erover om deze polissen af te kopen, maar niet tot eender welke prijs;
Dus ik zou dit nooit meer doen, wel geld op een boekje plaatsen en dat bestemmen voor de uitvaart
Enige tijd hebben wij dit gedaan voor onze zoon, wat wisten wij toen van geldbeleggingen.
Een tijdje later is dit opgetrokken naar 5000 gulden per persoon.
Deze verzekeringen zijn nu reeds jaren premievrij, dus blijft het geld daar staan tot onze dood.
De verzekeringsfirma is reeds meerdere malen overgenomen maar bestaat nog steeds,
nu is dit bedrag per persoon reeds 2500€ geworden per persoon werd er onlangs intrest bijgeschreven namelijk 5€ per persoon van diefstal gesproken. Ik denk erover om deze polissen af te kopen, maar niet tot eender welke prijs;
Dus ik zou dit nooit meer doen, wel geld op een boekje plaatsen en dat bestemmen voor de uitvaart
Ik blijf het toch tricky vinden dat een bankbediende aan een klant een uitvaartverzekering gaat aanbieden. Het staat op de mensen hun gezicht niet te lezen wat er boven hun hoofd hangt, of welke boodschap ze enkele weken terug in het ziekenhuis gekregen hebben.
Je zult maar de verkoper zijn die een uitvaartverzekering aanbeveelt aan iemand die recent met een agressieve kanker gediagnostiseerd werd.
Je zult maar de verkoper zijn die een uitvaartverzekering aanbeveelt aan iemand die recent met een agressieve kanker gediagnostiseerd werd.
de vraag is of dergelijke verzekering dan wel geldig is
wie weet moet je een medische verklaring laten invullen dat je kerngezond bent en de eerste 100 jaar niet gaat sterven ?
wie weet moet je een medische verklaring laten invullen dat je kerngezond bent en de eerste 100 jaar niet gaat sterven ?
Ongetwijfeld staat het vol met uitsluitingsclausule maar stel je de situatie voor als je partner terminaal verklaard wordt en de bankbediende je ff een uitvaartverzekering wilt aansmeren. Ik denk niet dat ik zou antwoorden in de stijl van ... Hey, bedankt om dit even voor te stellen. Dit komt net goed uit.
Hmm.
Ik speelde met het idee om een uitvaartverzekering te nemen bij Dela, maar na het lezen van dit topic ben ik er van af gestapt.
Ik speelde met het idee om een uitvaartverzekering te nemen bij Dela, maar na het lezen van dit topic ben ik er van af gestapt.