KBC volgt nu ook…. (Na ING & Belfius)
TIP
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: KBC volgt nu ook…. (Na ING & Belfius)
Waren er daar geen afkoopkosten van 0,75%?pio123 schreef: ↑31 augustus 2024, 07:48 Wat gaat KBC doen met al die spaarders die reeds intekenden op de forward plus termijnrekening aan 1.925% netto op 1 jaar? De rentevoet zou verhoogd worden indien de OLO op 1 jaar boven de 3,10 zou zijn, wat niet het geval is. Gaan ze die spaarders straffen voor het vooraf intekenen?
Akkoord, maar 0.75 is zeer veel, het blijft dus een zware bestraffing terwijl je eigenlijk beloont zou moeten worden voor het vooraf intekenen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Krijg je dan nooit geen vragen van al die banken waar geld vertrekt en toekomt ?mickeymouse schreef: ↑30 augustus 2024, 19:34 Ik ben klant bij zowel ING, KBC en Fortis. Ik ga nu maandag overschrijven van Fortis naar ING. Van ING naar KBC. En eventueel nog van KBC naar Fortis als ze nog iets uit de mouw schudden. Eigenlijk te gek voor woorden die acties om 'vers geld' binnen te krijgen.
Als je tegenwoordig een bedrag met een paar nullen voor de komma overschrijft sta je al op de lijst van potentiële criminelen.
En hoe doe je dan die overschrijven, er staat toch een limiet op het bedrag dat je per keer kan overschrijven ?
-
- Full Member
- Contacteer:
De daglimiet kan je aanpassen. In het geval van de termijnrekeningen heb ik eerst gebeld naar ING met de vraag of ik met mijn geld dat reeds bij hen dezelfde voorwaarden kreeg als voor 'vers geld'. Dat was niet het geval, dus gewoon gezegd dat ik er elders mee ging. De bediende van de bank maakte hier geen probleem van en snapte mijn standpunt. Ik zal heus niet de enige bestaande klant zijn die een aanzienlijk bedrag weghaalt.Abatoetnie schreef: ↑31 augustus 2024, 09:23Krijg je dan nooit geen vragen van al die banken waar geld vertrekt en toekomt ?mickeymouse schreef: ↑30 augustus 2024, 19:34 Ik ben klant bij zowel ING, KBC en Fortis. Ik ga nu maandag overschrijven van Fortis naar ING. Van ING naar KBC. En eventueel nog van KBC naar Fortis als ze nog iets uit de mouw schudden. Eigenlijk te gek voor woorden die acties om 'vers geld' binnen te krijgen.
Als je tegenwoordig een bedrag met een paar nullen voor de komma overschrijft sta je al op de lijst van potentiële criminelen.
En hoe doe je dan die overschrijven, er staat toch een limiet op het bedrag dat je per keer kan overschrijven ?
-
- Newbie
- Contacteer:
Zou BNP Parisbas Fortis nog volgen met een gelijkaardig aanbod termijnrekening op 1 j?
Moet je bij bij KBC een zichtrekening openen? Heb geen zin in nog een extra bank.
Of kan er een termijnrekening geopend worden, dat ik daar geld op zet en dat ze over een jaar dat geld overschrijven naar een zichtrekening bij een andere bank.
Of kan er een termijnrekening geopend worden, dat ik daar geld op zet en dat ze over een jaar dat geld overschrijven naar een zichtrekening bij een andere bank.
mickeymouse schreef: ↑31 augustus 2024, 09:32De daglimiet kan je aanpassen. In het geval van de termijnrekeningen heb ik eerst gebeld naar ING met de vraag of ik met mijn geld dat reeds bij hen dezelfde voorwaarden kreeg als voor 'vers geld'. Dat was niet het geval, dus gewoon gezegd dat ik er elders mee ging. De bediende van de bank maakte hier geen probleem van en snapte mijn standpunt. Ik zal heus niet de enige bestaande klant zijn die een aanzienlijk bedrag weghaalt.Abatoetnie schreef: ↑31 augustus 2024, 09:23
Krijg je dan nooit geen vragen van al die banken waar geld vertrekt en toekomt ?
Precies, heb ik ook gedaan.
-
- Newbie
- Contacteer:
Er wordt de voorbije weken alleen maar gesproken over de 22 miljard van de staatsbon die de banken willen recupereren. Hopelijk hebben de spaarders nu eindelijk door dat ze niet enkel die 22 miljard een boost kunnen geven, maar ook een groot deel van de 300 miljard die aan lage rente geparkeerd staan. Van Peteghem zal maar geslaagd zijn als er nu 100 miljard naar betere oorden verhuist.
Dan zal de grote baas van KBC weer eens een potje uithuilen op TV over de moeilijke situatie waarin de banken zitten, en al jaren zitten.
We gaan gemakkelijk zien of dat gebeurt. De banken houden ongetwijfeld van sekonde tot sekonde in de gaten hoeveel vers geld ze binnenkrijgen op hun hoge kasbons, termijnrekeningen. Ze hebben zeer zeker een maximum bepaald. Want per miljard dat ze extra binnenkrijgen waar ze 3,5% moeten op geven, in plaats van een armzalige 1% op hun spaarboekje, kost hen dat 2,5%. Voor een miljard is dat 25 miljoen op een jaar. Die limiet voor dat extra vers geld zal bij een grootbank op een paar miljard liggen, zo rond de 5 miljard max. Van zodra dat bereikt is, zal het gedaan zijn met de speciale acties.
Zou KBC de afkooprente van 0.75 laten vallen als je het geld bij hen plaatst op de nieuwe termijnrekening?
ING beloont met een bonus van 0.20
Zijn er nog mensen die intekenden op de forward plus termijnrekening en in dat geval zitten? Weten jullie al meer? Ik vind er niks over terug in de krant.
Zijn er nog mensen die intekenden op de forward plus termijnrekening en in dat geval zitten? Weten jullie al meer? Ik vind er niks over terug in de krant.
Ik had in juni ook al ingeschreven op die forward plus termijnrekening aan 1.925% netto.mockingbird schreef: ↑31 augustus 2024, 08:25Waren er daar geen afkoopkosten van 0,75%?pio123 schreef: ↑31 augustus 2024, 07:48 Wat gaat KBC doen met al die spaarders die reeds intekenden op de forward plus termijnrekening aan 1.925% netto op 1 jaar? De rentevoet zou verhoogd worden indien de OLO op 1 jaar boven de 3,10 zou zijn, wat niet het geval is. Gaan ze die spaarders straffen voor het vooraf intekenen?
Ik heb juist gebeld naar KBC en ze zouden deze termijnrekening automatisch optrekken naar 2.66% netto.
Je moet ook niet in de krant kijken, maar ze even bellen.pio123 schreef: ↑31 augustus 2024, 12:18 Zou KBC de afkooprente van 0.75 laten vallen als je het geld bij hen plaatst op de nieuwe termijnrekening?
Uiteraard, maar niet mogelijk in het weekend. Ik vraag gewoon jullie mening. Mijn vraag was ook of er nog mensen in dat geval zijn en of zij al van iets meer weten
Het staat in De Tijd dit weekend. Fraudediensten van de banken gaan overuren mogen maken. Ik heb mijn les geleerd en verplaats amper nog geld.Abatoetnie schreef: ↑31 augustus 2024, 09:23Krijg je dan nooit geen vragen van al die banken waar geld vertrekt en toekomt ?mickeymouse schreef: ↑30 augustus 2024, 19:34 Ik ben klant bij zowel ING, KBC en Fortis. Ik ga nu maandag overschrijven van Fortis naar ING. Van ING naar KBC. En eventueel nog van KBC naar Fortis als ze nog iets uit de mouw schudden. Eigenlijk te gek voor woorden die acties om 'vers geld' binnen te krijgen.
Zolang het tussen Belgische banken heen en weer gaat hoor je niets. Met buitenlandse banken kun je vragen krijgen, dat is alles. Zolang je die buitenlandse rekeningen maar aangemeld hebt.Barryke schreef: ↑31 augustus 2024, 16:35Het staat in De Tijd dit weekend. Fraudediensten van de banken gaan overuren mogen maken. Ik heb mijn les geleerd en verplaats amper nog geld.Abatoetnie schreef: ↑31 augustus 2024, 09:23
Krijg je dan nooit geen vragen van al die banken waar geld vertrekt en toekomt ?
Toch zo al vragen gehad van nibc..., wat de herkomst is van de gelden? Weet ik veel? Heb er jaren over gedaan om het bij elkaar te sprokkelen.