KBC wijzigt tarieven
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: KBC wijzigt tarieven
ahja ok.Jiraisking schreef: ↑28 juni 2019, 11:24Dit is niet juist: een doorlopende opdracht is geen domiciliering. Voor een domiciliering sluit je een contract af (Electrabel, Proximus, lening, SSV, ...).voodoo schreef: ↑28 juni 2019, 09:55![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat wist ik nog niet Zes...
Dus als je 500,00 euro naar je start to save wil overzetten en je hebt om de een of andere reden niet genoeg geld op je rekening moet je 6,05 euro betalen. Het equivalent van 1 jaar intrest op 55.000,00 euro dan?
Roh ik verwijt mijn vader dat hij teveel geld op de zichtrekening laat staan, maar ik zou mijn eigen moeten verwijten dat ik er te weinig op laat staan...
Nuja in september nog eens verbouwingen, in de winter ook weer, veel geld zal er niet meer op mijn spaarrekening blijven. Je zou denken dat ze het voor doen![]()
![]()
![]()
En lening en verzekeringen? Dat dan weer wel zeker?
-
Jiraisking
- Hero Member

- Contacteer:
Normaal gezien (95% van de gevallen) wel, zal je zeker terugvinden op je contracten. Het is namelijk onmogelijk om een domiciliering af te sluiten als de consument geen contract heeft getekend.voodoo schreef: ↑28 juni 2019, 13:35ahja ok.Jiraisking schreef: ↑28 juni 2019, 11:24
Dit is niet juist: een doorlopende opdracht is geen domiciliering. Voor een domiciliering sluit je een contract af (Electrabel, Proximus, lening, SSV, ...).
En lening en verzekeringen? Dat dan weer wel zeker?
Ik heb een Start2Save rekening waar nog een beetje geld opstaat maar dat ik eigenlijk zou willen opnemen en de rekening mag daarna afgesloten worden. Reden is die 0,11%.
Hoe doe ik dat het beste? Ik heb geen zichtrekening bij KBC. Ik weet dat ik naar een kantoor moet gaan en daar moet zeggen dat ze alles mogen afhalen (krijg dan zo'n kaartje dat ik in de automaat moet steken en dat daarna ingeslikt wordt).
Maar... Bij afsluiten van een rekening. Kunnen ze dan geen overschrijving uitvoeren naar mijn zichtrekening bij een andere bank?
Wat met verworven intresten die er normaal gezien op 2 januari 2020 bij komen? Verlies je die dan?
Hoe doe ik dat het beste? Ik heb geen zichtrekening bij KBC. Ik weet dat ik naar een kantoor moet gaan en daar moet zeggen dat ze alles mogen afhalen (krijg dan zo'n kaartje dat ik in de automaat moet steken en dat daarna ingeslikt wordt).
Maar... Bij afsluiten van een rekening. Kunnen ze dan geen overschrijving uitvoeren naar mijn zichtrekening bij een andere bank?
Wat met verworven intresten die er normaal gezien op 2 januari 2020 bij komen? Verlies je die dan?
Bij het definitief afsluiten van je rekening wordt de intrest direkt berekend,en op je rekening gestort.
Je moet dan niet erop wachten tot 2020.
Het saldo van je rekening kun je laten doorstorten op een andere bankrekening die je vermeld.
https://www.hoedoen.be/hoe-een-rekening-verwijderen/
Je moet dan niet erop wachten tot 2020.
Het saldo van je rekening kun je laten doorstorten op een andere bankrekening die je vermeld.
https://www.hoedoen.be/hoe-een-rekening-verwijderen/
Zou die mettertijd niet terug meer kunnen gaan opbrengen dan een standaard spaarrekening?
Met het risico in de toekomst dat je die als klant niet meer kunt openen en dat enkel de bestaande houders daarvan kunnen genieten.
Met het risico in de toekomst dat je die als klant niet meer kunt openen en dat enkel de bestaande houders daarvan kunnen genieten.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Theoretisch kan alles. In de praktijk twijfel ik er zeer sterk aan.
Bij een verhoging van de intresten gaat alles wel weer wat omhoog.
Kevva : als je intresten op 20 januari 2020 verworven zijn : dan verlies je de getrouwheidspremie maar krijg je intrest tot de dag dat je de rekening sluit.
Voor de getrouwheidspremie geldt dat de periode van 1 jaar begint te lopen bij elke storting.
Als je elke maand gestort hebt, moet je idealiter elke maand een deel van het bedrag afhalen.
Bij een verhoging van de intresten gaat alles wel weer wat omhoog.
Kevva : als je intresten op 20 januari 2020 verworven zijn : dan verlies je de getrouwheidspremie maar krijg je intrest tot de dag dat je de rekening sluit.
Voor de getrouwheidspremie geldt dat de periode van 1 jaar begint te lopen bij elke storting.
Als je elke maand gestort hebt, moet je idealiter elke maand een deel van het bedrag afhalen.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 29 juni 2019, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gewone intrest wordt dag op dag berekend, die krijg je dus tot de dag dat je afsluit.
Getrouwheidspremie wordt jaar op jaar berekend, maar gelukkig ondertussen 3 maandelijks uitbetaald.
Scheelt een volle euro op 1000€. Wie 1000€ stort op 30/6/'18 en zijn rekening afsluit (of die 1000€ afhaalt) op 29/6/'19 loopt die volle euro intrest mis. Dus afsluiten op 30/6/'19 als het effe kan.
Getrouwheidspremie wordt jaar op jaar berekend, maar gelukkig ondertussen 3 maandelijks uitbetaald.
Scheelt een volle euro op 1000€. Wie 1000€ stort op 30/6/'18 en zijn rekening afsluit (of die 1000€ afhaalt) op 29/6/'19 loopt die volle euro intrest mis. Dus afsluiten op 30/6/'19 als het effe kan.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Wat doen jullie met jullie Start2Save rekening? Volledig afsluiten of nog even behouden met een minimumbedrag op?
Wat BDE86 zegt kan natuurlijk ook nog? Scenario van 'We zullen MeDirect volgen en 0,80%/jaar geven maar dan enkel aan mensen die reeds een rekening hebben bij ons'.
Wat BDE86 zegt kan natuurlijk ook nog? Scenario van 'We zullen MeDirect volgen en 0,80%/jaar geven maar dan enkel aan mensen die reeds een rekening hebben bij ons'.
Een bank geeft hoge intresten om nieuw geld aan te trekken.
Het is meer waarschijnlijk dat een bank de intrestvoet van een nieuwe soort rekening hoog zet dan dat ze de intrest van een bestaande rekening zal verhogen.
Het is meer waarschijnlijk dat een bank de intrestvoet van een nieuwe soort rekening hoog zet dan dat ze de intrest van een bestaande rekening zal verhogen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
De basisrente is toch 0,15% met daarbovenop de getrouwheidspremie van 0,10%
Maakt samen 0.25% voor wie zijn geld 12 maanden laat staan.
Of is de rente bij KBC onlangs opnieuw gedaald?
Een hogere basisrente maakt imo de Start2Save spaarrekening een tikkeltje interessanter dan de gewone spaarrekening en het kost je niets, zelfs geen moeite, met de maandelijks doorlopende opdracht van de gewone spaarrekening naar de Save2Save rekening.
Vanaf volgende week verlagen ze de rente.
Op 1 juli 2019 wijzigt de rente van uw KBC-Start2Save en KBC-Start2Save4
Omdat de marktrentevoeten laag blijven, past KBC Bank op 1 juli 2019 de rente aan van uw
KBC-Start2Save en KBC-Start2Save4:
De basisrente daalt van 0,15% naar 0,01%.
De getrouwheidspremie blijft ongewijzigd op 0,10%.
Deze rentepercentages zijn uitgedrukt op jaarbasis. Wilt u meer weten? Dan kunt u terecht in uw KBC-kantoor, op
www.kbc.be/start2save of op www.kbc.be/start2save4.
Bent u het niet eens met deze tariefwijziging?
Dan kunt u uw KBC-Start2Save en KBC-Start2Save4 zonder kosten stopzetten.
Rente is vanaf maandag in totaal 0,11%/jaar. Ik zou het afhalen en op de Fidelity rekening van MeDirect zetten, daar krijg je nog 0,85%. We gaan nu ook niet teveel reclame maken, straks hebben ze hun quota binnen en zeggen ze van 'we verlagen de rente'.aossa schreef: ↑29 juni 2019, 17:30De basisrente is toch 0,15% met daarbovenop de getrouwheidspremie van 0,10%
Maakt samen 0.25% voor wie zijn geld 12 maanden laat staan.
Of is de rente bij KBC onlangs opnieuw gedaald?
Een hogere basisrente maakt imo de Start2Save spaarrekening een tikkeltje interessanter dan de gewone spaarrekening en het kost je niets, zelfs geen moeite, met de maandelijks doorlopende opdracht van de gewone spaarrekening naar de Save2Save rekening.
Iets lezen blijkbaar ook niet makkelijk.voodoo schreef: ↑28 juni 2019, 09:55![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat wist ik nog niet Zes...
Dus als je 500,00 euro naar je start to save wil overzetten en je hebt om de een of andere reden niet genoeg geld op je rekening moet je 6,05 euro betalen. Het equivalent van 1 jaar intrest op 55.000,00 euro dan?
Roh ik verwijt mijn vader dat hij teveel geld op de zichtrekening laat staan, maar ik zou mijn eigen moeten verwijten dat ik er te weinig op laat staan...
Nuja in september nog eens verbouwingen, in de winter ook weer, veel geld zal er niet meer op mijn spaarrekening blijven. Je zou denken dat ze het voor doen![]()
![]()
![]()
Domiciel die niet doorgaat x €
Waar die kost van start to save staat bij onvoldoende saldo
Estate Guru believer.
Inderdaad, S2S wordt overbodig. Nog houden voor de iets gunstiger getrouwheidsrente van weleer totdat die uitgewerkt is. Ik merk het wel aan de 3-maandelijkse uitkeringen van die getrouwheidsrente.
De enige reden om nog een spaarrekening aan te houden bij KBC is de depositogarantie.
Maakt niet uit of het bedrag al dan niet op meerdere rekeningen staat, als je er maar vlot aankan.
Dank aan allen voor het "wakker bellen".
De enige reden om nog een spaarrekening aan te houden bij KBC is de depositogarantie.
Maakt niet uit of het bedrag al dan niet op meerdere rekeningen staat, als je er maar vlot aankan.
Dank aan allen voor het "wakker bellen".