Peiling: Kerncentrales openhouden?
Re: Peiling: Kerncentrales openhouden?
Mooie molen maar bij mij moet hij wel stroom maken, niet gebruiken.
https://www.youtube.com/watch?v=lKg0upQqY4I
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
https://flowerturbines.com/products/
Dit is een kanshebber. Al zal de (lokale) overheid wel weer spelbreker worden.
Dit is een kanshebber. Al zal de (lokale) overheid wel weer spelbreker worden.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Bottom line:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Is er dan toch nog hoop?
Ook de industrie begint zich te roeren:
Textiel-, hout- en meubelindustrie slaan alarm over de torenhoge energiekosten
Textiel-, hout- en meubelindustrie slaan alarm over de torenhoge energiekosten
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Jaja, met een liberale premier in de regering is er nog hoop voor de industrie, ... wanhoop. Zelfs ons Tinne is er stil van geworden, waar blijven al die afgeroomde overwinsten die de facturen van de mensen betaalbaar zouden makenCarpeNoctem schreef: ↑24 augustus 2022, 18:34 Is er dan toch nog hoop?
Na Fukushima wilde Japan ook van kernenergie af maar nu keert het zijn kar en wil oude kerncentrales heropenen en bestudeert het de bouw van nieuwe centrales.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Als we op de Vlaamse liberalen moeten rekenen zijn we eraan voor de moeite. Alle hoop rust op de schouders van Joris-Lode(wijk) den beenhouwervortex schreef: ↑24 augustus 2022, 18:50Jaja, met een liberale premier in de regering is er nog hoop voor de industrie, ... wanhoop.CarpeNoctem schreef: ↑24 augustus 2022, 18:34 Is er dan toch nog hoop?
En ondertussen halveert (!) het grootste bedrijf van Limburg zijn productie:
Genkse staalfabriek Aperam halveert productie
Tinne zit in Oekraïne. Ze bestudeerd er de Russische uitvoering om een kerncentrale te stelen. Binnenkort zie je ze aan het werk in Borssele, kabels aan het doorsnijden.vortex schreef: ↑24 augustus 2022, 18:50Jaja, met een liberale premier in de regering is er nog hoop voor de industrie, ... wanhoop. Zelfs ons Tinne is er stil van geworden, waar blijven al die afgeroomde overwinsten die de facturen van de mensen betaalbaar zouden makenCarpeNoctem schreef: ↑24 augustus 2022, 18:34 Is er dan toch nog hoop?
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
De eerste keer dat ik hier een berichtje post. Ik heb alle berichten doorlopen en het heeft mij wel een relatief goed gevoel om te zien hoe bepaalde forumleden dit onderwerp evalueren. Natuurlijk heb je ook enkele uitzonderingen.
Dit onderwerp raakt mij persoonlijk wel. Sinds ik van school kom, ben ik meteen beginnen werken op de kerncentrale van Doel. Ik wou (en nog steeds) altijd deel uitmaken van iets groter. Aan de figuurlijke bron zitten om energie op te wekken. Maar ik heb ook alle ups en downs intern zien passeren, waaronder o.a. de keuze voor de definitieve stopzetting van Doel 1 en 2, alsook de 180 graden bocht die onze toenmalige regering nam om toch nog 10 jaar langer uit te baten.
Ik kan u meegeven dat het personeel hier eerst niet mee opgezet was, desondanks je spreekt over eigen brood-win. Die 180 graden bocht zorgde voor dat er op relatief korte termijn bergen werk moest worden verzet door het personeel. Het personeel draaide overuren. Het personeel werd depressief van uitgestelde keuzes. Het personeel werd depressief van alle media-geile aandacht met leugens. Maar dat las je natuurlijk niet in het nieuws.
Het hele sloop-proces m.b.t. de 'scheurtjescentrales' en het incident op Doel 4. De leugens en verkeerde bewoordingen zorgde ervoor dat werknemers hun vrienden en familie correct moesten inlichten. Het werk bleef niet meer op het werk.
Vandaag de dag.
Er zijn nog nooit zoveel ingediende dossiers voor burn-out e.d. die gepaard gaan met onwetendheid. We voelen ons een gelijk een speelbal in een spel waar geen regels zijn, of steeds worden gewijzigd. Op nog geen 40km vogelvlucht van ons staat er een centrale (net over de grens) die tot 2033 mag draaien. We hebben al gevraagd of we gewoon Doel niet aan Nederland kunnen geven (de grens verleggen), aangezien België (én ENGIE) geen energieopwekking meer wenst met kernenergie.
Het is oorlog en we bibberen en beven als de vraag over energiebevoorrading wordt gesteld. Ik las vandaag (bron: VRT nieuws) dat de gasprijs door het dak gaat. 339 euro. 12X t.o.v. vorig jaar. Laten we dan nog niet spreken over het jaar ervoor. Wat heeft de regering ondertussen ondernomen? Een premie van 100 euro en (opnieuw) een tijdelijke btw-verlaging naar 6%. Waar zijn wij in godsnaam mee bezig?
De regering weet van geen hout, pijlen te maken. Maar dat wisten jullie wellicht al.
Dit onderwerp raakt mij persoonlijk wel. Sinds ik van school kom, ben ik meteen beginnen werken op de kerncentrale van Doel. Ik wou (en nog steeds) altijd deel uitmaken van iets groter. Aan de figuurlijke bron zitten om energie op te wekken. Maar ik heb ook alle ups en downs intern zien passeren, waaronder o.a. de keuze voor de definitieve stopzetting van Doel 1 en 2, alsook de 180 graden bocht die onze toenmalige regering nam om toch nog 10 jaar langer uit te baten.
Ik kan u meegeven dat het personeel hier eerst niet mee opgezet was, desondanks je spreekt over eigen brood-win. Die 180 graden bocht zorgde voor dat er op relatief korte termijn bergen werk moest worden verzet door het personeel. Het personeel draaide overuren. Het personeel werd depressief van uitgestelde keuzes. Het personeel werd depressief van alle media-geile aandacht met leugens. Maar dat las je natuurlijk niet in het nieuws.
Het hele sloop-proces m.b.t. de 'scheurtjescentrales' en het incident op Doel 4. De leugens en verkeerde bewoordingen zorgde ervoor dat werknemers hun vrienden en familie correct moesten inlichten. Het werk bleef niet meer op het werk.
Vandaag de dag.
Er zijn nog nooit zoveel ingediende dossiers voor burn-out e.d. die gepaard gaan met onwetendheid. We voelen ons een gelijk een speelbal in een spel waar geen regels zijn, of steeds worden gewijzigd. Op nog geen 40km vogelvlucht van ons staat er een centrale (net over de grens) die tot 2033 mag draaien. We hebben al gevraagd of we gewoon Doel niet aan Nederland kunnen geven (de grens verleggen), aangezien België (én ENGIE) geen energieopwekking meer wenst met kernenergie.
Het is oorlog en we bibberen en beven als de vraag over energiebevoorrading wordt gesteld. Ik las vandaag (bron: VRT nieuws) dat de gasprijs door het dak gaat. 339 euro. 12X t.o.v. vorig jaar. Laten we dan nog niet spreken over het jaar ervoor. Wat heeft de regering ondertussen ondernomen? Een premie van 100 euro en (opnieuw) een tijdelijke btw-verlaging naar 6%. Waar zijn wij in godsnaam mee bezig?
De regering weet van geen hout, pijlen te maken. Maar dat wisten jullie wellicht al.
Tinneke zei in vtm nieuws dat afgesproken is dat doel3 en tihange2 gesloten zullen worden ... blijkbaar door de vorige regering, toen er van deze gasprijsexplosie nog geen sprake was...
Ze gaan inzetten op meer windmolens op zee, maar daar heb je dan blijkbaar ventilus voor nodig ...
Zoals zo dikwijls bij een nieuwsitem blijft ne mens met vragen achter, want er werd oa al niet gezegd wanneer we die extra elektriciteit kunnen verwachten ... ik weet wel dat ze begot nog moeten beslissen of ze bij ventilus ondergronds gaan of niet ...
Ze gaan inzetten op meer windmolens op zee, maar daar heb je dan blijkbaar ventilus voor nodig ...
Zoals zo dikwijls bij een nieuwsitem blijft ne mens met vragen achter, want er werd oa al niet gezegd wanneer we die extra elektriciteit kunnen verwachten ... ik weet wel dat ze begot nog moeten beslissen of ze bij ventilus ondergronds gaan of niet ...
Waarschijnlijk gaan ze eerst nog een aantal milieueffectrapporten bestellen en dienen actiegroepen klacht in bij de Raad van State.
Op de partijbijeenkomst van Groen. "We moeten vandaag inzetten op die energievormen waarvan we weten dat ze kosten verlagen, geen afval problematiek hebben, geen scheurtjes, geen CO2. Enkel wind op zee om onze factuur structureel te verlagen."J Lawieck schreef: ↑27 augustus 2022, 19:42 Tinneke zei in vtm nieuws dat afgesproken is dat doel3 en tihange2 gesloten zullen worden ... blijkbaar door de vorige regering, toen er van deze gasprijsexplosie nog geen sprake was...
Ik verslikte mij opnieuw. Windmolens gaan onze factuur structureel verlagen? Wanneer, als ze draaien? En wanneer ze niet draaien, verhoogd die dan terug? Hebben windmolens geen afvalproblematiek?
Het gekste is dat ze windmolens stilzetten wanneer er te veel wind is.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Er al eens over nagedacht waarom ze ze dan stil leggen ?
Als je het niet weet kan je in google ook "waarom leggen ze windmolens stil bij veel wind" intypen, altijd verhelderend als je iets niet weet