Peiling: Kerncentrales openhouden?
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Peiling: Kerncentrales openhouden?
Old cartoons recycled …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Ik ben een grote voorstander van kernfusie, de zon!VincentVega schreef: ↑26 september 2022, 19:47Ik denk dat Spaarplan eerder voorstander was van gascentrales
Spaarplan schreef: ↑20 februari 2022, 00:01 Niet perse meer gascentrales, maar omdat we blijven uitstellen... pfff. Trouwens, gascentrales hoeven niet echt een probleem te zijn, het is maar hoe je ze inzet. Hoe dan ook, mocht ik nu 30 zijn zouden ze allemaal mijn kl*ten kunnen kussen: er kwamen 28 zonnepanelen op mijn dak, een batterij van 10kwh en nog meer isolatie. Ik ben nu dik over de 60 en het kan me eigenlijk allemaal niet meer zo veel schelen. Cheers!
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Best ook dat hem niet zo veel kan schelen
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Nog even de prestaties van Doel 3 in het zonnetje zetten:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Mijn vrouw zegt dat ik 's morgens zelf al een gascentrale ben.vortex schreef: ↑26 september 2022, 19:51Van Grieken is maar een roeptoeter aan de zijlijn, heeft vast ergens gelezen dat er onder de nieuwste generatie kerncentrales intrinsiek veilige reactoren bestaan maar vindt intrinsiek wellicht een te moeilijk woord voor zijn gevolg.Spaarplan schreef: ↑26 september 2022, 19:04 Tom Van Grieken heeft de oplossing: nieuwe VEILIGE kerncentrales bouwen (zijn de oude dan niet veilig misschien? ):
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/09/24 ... ncentrale/
We gaan dan weer veel "mogen" betalen, maar wel eerst 20 jaar wachten .
Ik stel voor dat ze die dan ergens in de westhoek bouwen, kunnen ze het zeewater gebruiken als koelmiddel, dat is voorlopig nog koud genoeg. Staan daar ook genoeg hoogspanningsmasten?
Maar geen vrees, dankzij Tinne gaan we eerst 20 jaar gascentrales subsidiëren en de kosten voor de afbraak van de oude kerncentrales in onze schoenen laten schuiven, voor nieuwe kerncentrales of versnelde uitbouw van duurzaam gaat er geen geld meer zijn
Ik stel voor dat ze die gascentrales wat kleiner maken en iedere zonnepanelen bezitter verplichten er eentje te plaatsen voor de momenten dat de zon niet schijnt
Hier se, nog veel leesplezier:
https://reneweconomy.com.au/a-near-100- ... e-storage/
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
CarpeNoctem schreef: ↑26 september 2022, 20:15 Nog even de prestaties van Doel 3 in het zonnetje zetten:
Filiberke van Schoten is nu eenmaal niet van de slimste. Met zijn gebazel moet je geen rekening houden.
Filiberke van Schoten is nu eenmaal niet van de slimste. Met zijn gebazel moet je geen rekening houden.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Hetzelfde geldt voor ons groen Trieneke uit Broekzele of rode Conrad uit Sinterklaas
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Er werd, dacht ik, enkel gevraagd om het niveau van de thermostaat van de verwarming te verlagen.
Trieneke komt van Loemp Zoersel.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
… moar ze weunt nouw in Bruksel.
Daar resideert ze idd.
Spaarplan schreef: ↑26 september 2022, 20:18
https://reneweconomy.com.au/a-near-100- ... e-storage/
Jaja, de essentie van heel het vraagstuk, wat als er onvoldoende duurzaam is, wordt gewoon open gelaten. Maar wel claimen dat aan de hand van deze oefening dat 100% duurzaam mogelijk isIf the wind, solar, storage and hydro was unable to meet demand, then the model supplements generation with ‘Other’. ‘Other’ was deliberately left undefined.
Minder dan 1 procent 'other' lijkt mij niet echt een probleem. Verdergaan zoals we nu bezig zijn wel. Het is me nu wel duidelijk, jij wil gewoon geen oplossing.vortex schreef: ↑27 september 2022, 10:26Spaarplan schreef: ↑26 september 2022, 20:18
https://reneweconomy.com.au/a-near-100- ... e-storage/Jaja, de essentie van heel het vraagstuk, wat als er onvoldoende duurzaam is, wordt gewoon open gelaten. Maar wel claimen dat aan de hand van deze oefening dat 100% duurzaam mogelijk isIf the wind, solar, storage and hydro was unable to meet demand, then the model supplements generation with ‘Other’. ‘Other’ was deliberately left undefined.