Peiling: Kerncentrales openhouden?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Peiling: Kerncentrales openhouden?
Moest je nog bewijs nodig hebt van zijn wereldvreemdheid:
Maar acht dagen?Gemiddeld 8 dagen per jaar, ik zou er niet van wakker liggen.
Ik zal maar op dezelfde nagel blijven kloppen:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Klopt een baterij is zelden de oplossing + plaatst een groote last op het milieu bij het ontginnen v de grondstoffen.Als je de baterij intensief zou gebruiken als spaarbolleke gaat ze geen 3j mee.We zien dit fenomeen tevens ook met de baterij van ons mobieltje...Wanneer men gsm einde leven is het vaak te danken aan het feit dat de kosten baten anelyse niet opgaat voor het vervangen v de baterij...Maar goed, ik vrees dat je de werking van een thuisbatterij niet goed kent.
Een thuisbatterij overbrugt de nacht tot de volgende dag, niet meer. Je kan er niet langdurig de geproduceerde elektriciteit mee opslaan. En “overdimensioneren” van je batterij is slecht. Voor een goede werking moet ze leeg zijn als ze opnieuw begint op te laden.
ik klop normaal af tussen 800kw en 1000 kw...Computer tv staan altijd aan..modem + computer + tv samen kloppen af op 60w..de dagen v call of duty zijn dan ook wel gepasseerd ..alle elektrishe apperaten zijn a++++ en zijn soms vrij uniek zoals mijn computer...Boiler word verwarmt op stookolie ..alleenstaand en geduurende winter zit ik normaal tussen de 3 tot 4 m in het buitenland...soms ga ik met een open ticket...Zou zelfs kunnen dat permanent verhuis heb het gehad met de roverheid...Als men de eigen wetgeving naast zich neerlegt en een uitzondering oproept op de grondwet zonder motivatie is het mss idd tijd de biezen te pakken
Nog eens over de dunkelflauwekul (ben zelf te lui):
https://www.wattisduurzaam.nl/15737/ene ... kelflaute/
https://www.duurzaamnieuws.nl/is-kernen ... kelflaute/
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
De bubble van Spaarplan barst vandaag. Nadat hij toegeeft creatief te rekenen, mag je ook luiheid toevoegen bij zijn eigenschappen. Komt er nog iets uit de kast vanavond?
als ik naar dat woord kijk zie ik alleen groen linkse dunkelflauwekulSpaarplan schreef: ↑30 november 2022, 17:54 Nog eens over de dunkelflauwekul (ben zelf te lui):
Niet opletten heb vandaag een sabat dag en dan lult men soms nog wel eens wat
Hebt ge de links gelezen? Te lui? Niets aan toe te voegen?
Wat ik zeker weet is dat ik dit jaar aan al mijn energie in huis minder dan 900 euro zal uitgeven en daar kunnen er veel een puntje aan zuigen, de rest zal mij uiteindelijk worst wezen.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
De energierekening zal hier richting 4k€ gaan. Maar hier wordt gewerkt en geleefd. Zonder investeringen, zonder subsidies.
Temperatuur in woonkamer steeds tussen de 22 en 28°C. Er is dit jaar 1 hersteller ( garagepoort) en 1 onderhoudsploeg ( finoven) langs geweest. Ik ga ervan uit dat de elektriciteitsprijs terug moet dalen. Gebeurt dit niet dan zal onze economie ongeziene klappen krijgen. En met ongezien bedoel ik effectief drama's die je in 70 jaar niet meer gezien hebt. Time will tell.
Temperatuur in woonkamer steeds tussen de 22 en 28°C. Er is dit jaar 1 hersteller ( garagepoort) en 1 onderhoudsploeg ( finoven) langs geweest. Ik ga ervan uit dat de elektriciteitsprijs terug moet dalen. Gebeurt dit niet dan zal onze economie ongeziene klappen krijgen. En met ongezien bedoel ik effectief drama's die je in 70 jaar niet meer gezien hebt. Time will tell.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Hier wordt ook geleefd en dan bedoel ik dat niet zoals “ monnik” Spaarplan.pukkie007 schreef: ↑30 november 2022, 19:23 De energierekening zal hier richting 4k€ gaan. Maar hier wordt gewerkt en geleefd. Zonder investeringen, zonder subsidies.
Maar toch, 28 graden in de woonkamer?
Goeie vraag.EarthNvstr1 schreef: ↑30 november 2022, 19:28Komt die energierekening van 4k€ (per jaar) dan door te verwarmen of door te (proberen) koelen ?
1 badkamer wordt sporadisch elektrisch verwarmd.
1 slaapkamer wordt sporadisch elektrisch gekoeld.
Het overige verbruik is dus te vinden buiten het verwarmen en koelen van de woning.
@ Peeters Als het buiten een week +35°C is, durft de temperatuur in de woonkamer ( enorm veel glaspartijen) idd flink oplopen. Zalige temperaturen voor de vrouw des huizes, een pak minder voor de huisman ...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dunkelflaute opgevangen door fossiel ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.