keuze van ETF
TIP
keuze van ETF
Dag iedereen,
Ik ben aan het twijfelen tussen 2 ETF's. Ze voldoen allebei aan mijn persoonlijke eisen:
Wereldwijde spreiding, herbelegde dividenden, en genoteerd op Euronext Amsterdam/Parijs/Brussel:
* SPDR MSCI World UCITS ETF Acc (SWRD): kostenratio 0.12%
* iShares Core MSCI World UCITS ETF (Acc) (IWDA): kostenratio 0.20%
Er is blijkbaar ook een verschil in grootte, maar geen idee of dat essentieel is.
Waarom zouden jullie voor de éne of de andere kiezen?
bedankt!!
Ik ben aan het twijfelen tussen 2 ETF's. Ze voldoen allebei aan mijn persoonlijke eisen:
Wereldwijde spreiding, herbelegde dividenden, en genoteerd op Euronext Amsterdam/Parijs/Brussel:
Er is blijkbaar ook een verschil in grootte, maar geen idee of dat essentieel is.
bedankt!!
- donderblomme
- Newbie
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: keuze van ETF
SWRD heeft lagere kosten en is meer dan groot genoeg 1,2 miljard AUM dus ik kies voor SWRD.
IWDA is misschien beter als je via degiro belegt aangezien deze in de gratis kernselectie zit. Uiteindelijk is het verschil tussen beide trackers miniem.
IWDA is misschien beter als je via degiro belegt aangezien deze in de gratis kernselectie zit. Uiteindelijk is het verschil tussen beide trackers miniem.
Ik zou eerder VWCE nemen, dan heb je ook Emerging markets mee. Met IWDA en SWRD heb je enkel Developed markets.TOATOA86 schreef: ↑18 februari 2022, 09:23 Dag iedereen,
bedankt!!
Probleem met VWCE is dat sommige brokers 1,32% transactietaks aanreken ipv 0,12%.
Bij degiro is het nog steeds 0.12% voor VWCE maar kan dat niet later door de fiscus nog aan 1.32% verrekend worden?
Ik heb voor SWRD gekozen omwille van de lagere kosten, al is in de performance quasi geen verschil te merken (komt misschien nog). Bij Bolero is er geen verschil in aankoopkost tussen SWRD en IWDA. Euronext Amsterdam €7,5 tot €2500. Meestal koop ik in schijven net onder de €2500
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
"Wereldwijde spreiding" is relatief.
Bekijk ook eens:
IE00B3YLTY66 SPDR MSCI ACWI IMI UCITS ETF
Eventueel ook: wereldwijde-aandelen-etfs-t30870.html?h ... ie#p538307
dank voor de reacties ! Het is nog niet voor direct, ik wacht totdat de markt weer een flinke duik maakt. Maar dan moet ik wel direct weten wat ik wil natuurlijk.
Veel succes met de timing!
Bogleheadsportefeuille: IWDA (40%) - EMIM (40%) - AGGH (20%)
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Beleggen in etfs is DE belangrijke beslissing. IWDA of SWRD ? De twee zijn OK. Dat is niet belangrijk.TOATOA86 schreef: ↑18 februari 2022, 09:23 Dag iedereen,
bedankt!!
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Ik vind deze wel een interessante: Lyxor MSCI Russia UCITS ETF Acc (LU1923627092)
Je kan hem niet overal kopen, dus wordt wat zoekwerk naar een gelijkaardig alternatief.
https://live.euronext.com/nl/product/et ... nformation
Je kan hem niet overal kopen, dus wordt wat zoekwerk naar een gelijkaardig alternatief.
De vraag was een wereldwijde ETF, jij komt af met een ETF van Rusland ...Kevva schreef: ↑25 februari 2022, 07:30 Ik vind deze wel een interessante: Lyxor MSCI Russia UCITS ETF Acc (LU1923627092)
Verwacht je dat Rusland, na Oekraïne te bezetten, verder doortrekt en heel de wereld gaat veroveren?
Nee, maar de koers van die ETF stond op €23,75 wat ik op zich koopwaardig vind. De tijd zal het uitwijzen welke richting het uitgaat. Maar ik zie vooral veel opwaarts potentieel.Rmv schreef: ↑25 februari 2022, 07:47De vraag was een wereldwijde ETF, jij komt af met een ETF van Rusland ...Kevva schreef: ↑25 februari 2022, 07:30 Ik vind deze wel een interessante: Lyxor MSCI Russia UCITS ETF Acc (LU1923627092)
Verwacht je dat Rusland, na Oekraïne te bezetten, verder doortrekt en heel de wereld gaat veroveren?