Keyplan deels verkopen
TIP
Keyplan deels verkopen
Ik wens een deel van de winst van mijn keyplan bij Keytrade van de afgelopen maanden te verzilveren.
Ik vindt geen manier om dit zelf te doen. Het enige wat ik terugvindt is een formulier 'effectentransfer binnen Keytrade Bank' waarbij men, zo lijkt het, een kost 15 euro exclusief btw in rekening brengt per lijn!
Is dit de enige manier om een deel van een Keyplan te verkopen?
Is een alternatief het Keyplan volledig af te sluiten? Dat lijkt mij niets te kosten.
Bedankt
Ik vindt geen manier om dit zelf te doen. Het enige wat ik terugvindt is een formulier 'effectentransfer binnen Keytrade Bank' waarbij men, zo lijkt het, een kost 15 euro exclusief btw in rekening brengt per lijn!
Is een alternatief het Keyplan volledig af te sluiten? Dat lijkt mij niets te kosten.
Bedankt
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Keyplan deels verkopen
Het hangt af hoeveel jaren je Keyplan al loopt, is het meer dan 5 jaar, is het gratis. ( of was het alvast gratis ? )
Wat je kan doen is je plan zelf hertekenen naar één fonds en dan de functie aanduiden dat al het bestaande naar je nieuwe selectie moet worden aangepast, in dat geval heb je maar één lijn te verkopen.
Stortingen stopzetten kan je direct, gewoon het bedrag dat je nu stort op nul zetten.
Wat je kan doen is je plan zelf hertekenen naar één fonds en dan de functie aanduiden dat al het bestaande naar je nieuwe selectie moet worden aangepast, in dat geval heb je maar één lijn te verkopen.
Stortingen stopzetten kan je direct, gewoon het bedrag dat je nu stort op nul zetten.
Make Spaargids " Great Again ! "
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Newbie
- Contacteer:
Beste ,
Een keyplan volledig verkopen is volledig gratis .
je kan ook een deel van je fondsen van een bepaald keyplan apart verkopen
via zoekfunctie hier op het forum , ben ik onderstaand tegengekomen .
op keytradebank site een document downloaden en invullen .
zie onderstaande info , succes
je moet een pdf invullen en ondertekenen.
een beetje primitief allemaal. En ze durven die aanvragen tot verkoop al eens verliezen.
https://www.keytradebank.be/files/docum ... ure_nl.pdf
[/quote]
Dat is het verkeerde document, nl. om je Keyplan volledig te stoppen en alles te verkopen.
Het document om enkele fondsen te laten transfereren naar je effectenrekening is : https://assets.ctfassets.net/pniyec9izm ... fer_nl.pdf
En niet vergeten om een kopie van je ID-kaart toe te voegen !
En de transfer binnen KT is gratis.
Een keyplan volledig verkopen is volledig gratis .
je kan ook een deel van je fondsen van een bepaald keyplan apart verkopen
via zoekfunctie hier op het forum , ben ik onderstaand tegengekomen .
op keytradebank site een document downloaden en invullen .
zie onderstaande info , succes
je moet een pdf invullen en ondertekenen.
een beetje primitief allemaal. En ze durven die aanvragen tot verkoop al eens verliezen.
https://www.keytradebank.be/files/docum ... ure_nl.pdf
[/quote]
Dat is het verkeerde document, nl. om je Keyplan volledig te stoppen en alles te verkopen.
Het document om enkele fondsen te laten transfereren naar je effectenrekening is : https://assets.ctfassets.net/pniyec9izm ... fer_nl.pdf
En niet vergeten om een kopie van je ID-kaart toe te voegen !
En de transfer binnen KT is gratis.
Dat is enkele jaren geleden veranderd. Nu kun je ten alle tijde gratis stopzetten.voorheenCP1234 schreef: ↑28 april 2024, 15:08 Het hangt af hoeveel jaren je Keyplan al loopt, is het meer dan 5 jaar, is het gratis. ( of was het alvast gratis ? )
(...)
Bedankt allen, als het zo moeilijk wordt gemaakt om een deel te verkopen, dan denk ik dat ik het plan evengoed volledig kan afsluiten.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Keyplan zelf is daar niet voor gemaakt. Dat heeft een andere insteek.
Gewoon de fonds(en) laten transfereren naar je beleggersrekening en vervolgens (deels) verkopen.
Het is een omweg, maar je kan een aantal fondsen transfereren naar je gewone beursrekening, en ze daar verkopen.Eneby schreef: ↑28 april 2024, 12:20 Ik wens een deel van de winst van mijn keyplan bij Keytrade van de afgelopen maanden te verzilveren.
Bedankt
Vervolgens voeg je, indien gewenst, die fondsen terug toe aan je keyplan, en kies je herbalanceren.
Zo neem je op alle fondsen winst. Maar dit bedrag wordt wel bij de eerstvolgende aankoop "gekocht", samen met je maandelijks bedrag.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Keyplan deels herbalanceren
Ik bezit vanaf het begin dat dit product op de markt kwam een Keyplan, gedurende de jaren heb ik verschillende wijzigingen gedaan en ik zou het nu eigenlijk willen herbalanceren in 1 @à max. 3 posities. Ik ben een IWDA fan maar alles moet natuurlijk niet hetzelfde zijn in een portfolio.
Iemand die me uit de huidige opties er één à 3 kan aanbevelen ?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Als je je huiswerk zelf zou maken, dan weet je tenminste waarom je dat fonds gekozen hebt.
Maar wat blijft vandaag over van hun oorspronkelijk aanbod aan fondsen in Keyplan.
Daarna nog wat goede eruit en mindere er in.
Dan blijft van het huiswerk niet veel meer over.
Trouwens keytrade was niet alleen ziek in het wijzigen van goede fondsen.
Estate Guru believer.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Keyplan deels herbalanceren
Niemand ?voorheenCP1234 schreef: ↑15 juli 2024, 21:08 Ik bezit vanaf het begin dat dit product op de markt kwam een Keyplan, gedurende de jaren heb ik verschillende wijzigingen gedaan en ik zou het nu eigenlijk willen herbalanceren in 1 @à max. 3 posities. Ik ben een IWDA fan maar alles moet natuurlijk niet hetzelfde zijn in een portfolio.
Alvast bedankt.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
gelukkig heb ik mijn keuzes niet gebaseerd met die zever methode die jij en Robokat predikten op mijnkapitaal
-
- Full Member
- Contacteer:
hahahah. Tis weer plezant int peloton. Sfeer en gezelligheid 10/10.
Toch weer moeilijk iets.
Alles onderbrengen in een fonds.(herbalanceren)
Daarna verkopen en er blijft maar een lijntje over.
In een ver verleden dit zo toch zelf gedaan.
Dit gedaan op moment dat ze fondsen gingen vervangen.
Alles onderbrengen in een fonds.(herbalanceren)
Daarna verkopen en er blijft maar een lijntje over.
In een ver verleden dit zo toch zelf gedaan.
Dit gedaan op moment dat ze fondsen gingen vervangen.
Estate Guru believer.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zou het liefst naar 3 fondsen gaan al mag eentje ook.
Ik zou gewoon graag wat suggesties hebben om deze af te toetsen met 4 fondsen die ik zelf heb gekozen als mogelijke kandidaten.
Ik zou zeggen dat dit een vraag is waarop je op een financieel forum respons zou krijgen maar kennelijk zit iedereen in de "kroeg" ...