keyplan
TIP
keyplan
Aangezien de spaarrekeningen tegenwoordig bijna niets meer opbrengen lijkt het mij geen slecht idee om een klein deel van mijn spaargeld in een keyplan te steken.
Wat moet ik allemaal weten voor ik hier aan begin?
Ik ben een totale beginner en weet absoluut niets over beleggen.
Alvast bedankt
Wat moet ik allemaal weten voor ik hier aan begin?
Ik ben een totale beginner en weet absoluut niets over beleggen.
Alvast bedankt
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: keyplan
Keyplan, Medirect plan, Binck plan, keus genoeg.
Aan een beleggingsplan met ETF's ga je veelal minder kosten betalen dan aan beleggingen in fondsen. De winst is voor jou.
Natuurlijk kan je de kost van het beleggingsplan ook volledig vermijden door zelf te beleggen in ETF's of direct in aandelen.
Natuurlijk kan je de kost van het beleggingsplan ook volledig vermijden door zelf te beleggen in ETF's of direct in aandelen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Als eerste stappen in de beurswereld ben ik ook een keyplan gestart bij Keytrade. Er zijn ook andere aanbieders waarbij je dergelijk plan kunt opstarten. Voor mij was dit een beter alternatief dan de fondsen bij de grootbanken omdat de kosten toch een pak lager zijn. Direct in aandelen of ETF's beleggen vond ik nog iets te snel. Al zijn de kosten hierbij nog een pak lager.
Lees wel eerst eens de posts op mijnportefeuille.be betreffende de fondsen van het Keyplan. Hieruit heb ik toch wat nuttige informatie gehaald bij het samenstellen van mijn Keyplan.
Sowieso is het volgens mij geen slecht idee om zo'n keyplan op te starten. Het rendement zal iets lager zijn door de kosten die ermee gepaard gaan maar de opbrengst zal volgens mij sowieso hoger zijn dan een spaarrekening en de fondsen bij de grootbanken.
Lees wel eerst eens de posts op mijnportefeuille.be betreffende de fondsen van het Keyplan. Hieruit heb ik toch wat nuttige informatie gehaald bij het samenstellen van mijn Keyplan.
Sowieso is het volgens mij geen slecht idee om zo'n keyplan op te starten. Het rendement zal iets lager zijn door de kosten die ermee gepaard gaan maar de opbrengst zal volgens mij sowieso hoger zijn dan een spaarrekening en de fondsen bij de grootbanken.
-
- Newbie
Ik vind het keyplan supergemakkelijk voor mensen die er bijna niets van kennen maar toch wel willen beleggen.
Ik hoor daar ook bij.
Ik hoor daar ook bij.
IWDA IWRD TGET TRET VUSA
Bedoelt ge met super makkelijk ( luie mensen ) die toch willen graaien.Marcoborro schreef: ↑24 januari 2020, 10:20 Ik vind het keyplan supergemakkelijk voor mensen die er bijna niets van kennen maar toch wel willen beleggen.
Ik hoor daar ook bij.
Arco's vonden het ook super makkelijk , hoe het afgelopen is....
Hopelijk weet de super makkelijke het dat voor sommige fondsen er jaarlijks een berekening dient gemaakt te worden , en elk jaar op de fiscale aangifte dient ingevuld.
En dit is het probleem niet van het Keyplan , maar verantwoordelijkheid voor de super makkelijke.
Kwestie van later geen fiscale verrassingen te hebben.
Laatst gewijzigd door platin op 24 januari 2020, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Estate Guru believer.
Voor mensen die hun eerste stapjes op de beurs willen zetten, is het inderdaad een fantastisch systeem.
Temeer omdat alles automatisch loopt.
Maar voor velen is zelfs dat helaas nog een stap te ver...
Temeer omdat alles automatisch loopt.
Maar voor velen is zelfs dat helaas nog een stap te ver...
Kan er nu nooit eens een topic niet verzanden in een ETF preek ? Heeft de TS wel voldoende kennis en interesse om zich te verdiepen in handelen in aandelen, type aankoop- en verkooporders ?
Zelf ben ik al +20 jaar met beleggen bezig en het heeft bij mij ook een eeuwigheid gestuurd om de stap te zetten naar ETFs, laat staan dat ik al volop in aandelen bezig ben. Een mens leert stap voor stap.
Dus beste TS, als je voor een klein bedrag maandelijks wil beleggen, en je wilt je niet verdiepen in kennis over het handelen in aandelen, dan is het Keyplan mogelijks iets voor jou. Fondsen hebben een hogere kost, zonder dat je zeker bent dat tegenover die hogere kost een beter rendement staat dan een ETF. Maar als je geld in het Keyplan meer opbrengt dan op een spaarboekje is dit al een stap vooruit.
En wil je toch ETFs gaan kopen, om het dan goedkoop te houden onder dezelfde voorwaarden moet je bij De Giro aankloppen. En lees gerust even op dit forum wat de mensen over De Giro schrijven. Ik ben er zelf geen klant, maar het gaat om een buitenlandse rekening, dus te vermelden in de belastingaangifte, en ook te bekijken of je zelf nog faxen dient aan te geven of de bank dit voor jou doet.
Zelf heb ik fondsen, een Keyplan, en ETFs in de portefeuille. Aandelen heb ik al een paar keer gehad, met wisselend succes. Soms verbrand je je vingers, op een ander aandeel verdien je dan een badkamer.
Zelf ben ik al +20 jaar met beleggen bezig en het heeft bij mij ook een eeuwigheid gestuurd om de stap te zetten naar ETFs, laat staan dat ik al volop in aandelen bezig ben. Een mens leert stap voor stap.
Dus beste TS, als je voor een klein bedrag maandelijks wil beleggen, en je wilt je niet verdiepen in kennis over het handelen in aandelen, dan is het Keyplan mogelijks iets voor jou. Fondsen hebben een hogere kost, zonder dat je zeker bent dat tegenover die hogere kost een beter rendement staat dan een ETF. Maar als je geld in het Keyplan meer opbrengt dan op een spaarboekje is dit al een stap vooruit.
En wil je toch ETFs gaan kopen, om het dan goedkoop te houden onder dezelfde voorwaarden moet je bij De Giro aankloppen. En lees gerust even op dit forum wat de mensen over De Giro schrijven. Ik ben er zelf geen klant, maar het gaat om een buitenlandse rekening, dus te vermelden in de belastingaangifte, en ook te bekijken of je zelf nog faxen dient aan te geven of de bank dit voor jou doet.
Zelf heb ik fondsen, een Keyplan, en ETFs in de portefeuille. Aandelen heb ik al een paar keer gehad, met wisselend succes. Soms verbrand je je vingers, op een ander aandeel verdien je dan een badkamer.
Het is altijd een plezier om jouw posts (ik vind niet direct een geschikt Nederlands woord) te lezen. Ofwel hebben we veel puzzelplezier omdat er kop noch staart aan jouw posts te krijgen is.platin schreef: ↑24 januari 2020, 11:12Bedoelt ge met super makkelijk ( luie mensen ) die toch willen graaien.Marcoborro schreef: ↑24 januari 2020, 10:20 Ik vind het keyplan supergemakkelijk voor mensen die er bijna niets van kennen maar toch wel willen beleggen.
Ik hoor daar ook bij.
Ofwel, zoals dit voorbeeld, omdat jouw grenzeloos positivisme en optimisme en blijheid weer de zon doet schijnen ! Dank je, Platin, voor de vreugde die je ons bezorgt!!!!
Voorbeelden van beleggingsplannen met ETFs die ik ken, er zijn er waarschijnlijk nog anderen:
+ Keytrade Keyprivate
+ KBC-Bolero Matti
+ Binck bank
In deze plannen moet de (beginnende) belegger niet zelf de ETFs aankopen.
Hij betaald hiervoor wel aan (totale) jaarlijkse kost van 0,75%-1,25%.
Deze jaarlijkse kosten zijn meestal meer dan 1% goedkoper dan de (totale jaarlijkse kosten van) beleggingsplannen met dure aktieve fondsen.
Als je het juiste aktieve fondsen kiest in je beleggingsplan zal je beter doen dan de index.
In de andere gevallen kan je dus van een beleggingsplan met ETFs betere resultaten verwachten.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
-
- Full Member
- Contacteer:
dat je het niet moet doen en in een wereldwijd gespreide ETF moet steken
-
- Full Member
- Contacteer:
vrij weinig dus...
AMEN !