Keytrade Keyplan
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Keytrade Keyplan
ok, bedankt!
Mijn keyplan is gestart in september 2017 en er is tot nu voor 19.850 in geinvesteerd en de winst is 547,78. Ik stortte maandelijks aanvankelijk 100 euro en daarna 75 euro maar ben er al sinds juli 2022 mee gestopt want weet niet goed of ik het plan best houd, of het maandelijks bedrag verhoog of verlaag of overschakelijk naar een andere stijl, nu heb ik een "evenwichtig plan". Hoewel ik niet meer stort staat het plan nog actief en niet in pauze, heeft dit een effect ? Zet ik het dan best toch op pauze?
Ik heb ook nog een rekening bij Medirect dus daar zou ik ook in fonds kunnen stappen maar daar ook weet dat ik niet weet wat kiezen.
Zo ziet het plan eruit (fondsen gekozen door keytrade zelf)
19% Carmignac Patrimoine A
13% Invesco Funds Balanced-Risk Allocation Fund A
18% Ethna-Aktiv T
25% DNCA Invest Eurose A
25% first Eagle Admundi International Fund AE
Ik heb ook nog een rekening bij Medirect dus daar zou ik ook in fonds kunnen stappen maar daar ook weet dat ik niet weet wat kiezen.
Zo ziet het plan eruit (fondsen gekozen door keytrade zelf)
19% Carmignac Patrimoine A
13% Invesco Funds Balanced-Risk Allocation Fund A
18% Ethna-Aktiv T
25% DNCA Invest Eurose A
25% first Eagle Admundi International Fund AE
Zelf heb ik 2 Keyplannen lopen. Een met 5 mixfondsen, dat ik 3 jaar geleden gestart ben en continu laat doorlopen aan 100 euro per maand.
Verder heb ik ook 1 met aandelenfondsen dat gestart is medio 2015 en ondertussen al wat wijzigingen ondergaan heeft. Mijn maandelijkse storting staat op 25 euro, en afhankelijk van hoe de beurzen staan, stort ik tussen de 1e en de 4e nog bij.
Eind 2019 en begin 2020 en eind 2021 heeft mijn aandelenkeyplan gepauzeerd gestaan, zodat er geen geld meer bijgestort/bijgekocht werd. Want er stond geld op mijn zichtrekening.
Na de coronacrash en sinds 2022 ben ik terug aan het bijkopen (al heb ik begin januari 2022 ook enkele fondsen volledig verkocht), en dat varieert van 50 euro tot 250 euro tot hiertoe. Staan ze laag koop ik voor meer geld, staan ze hoger, voor minder geld.
Om op je vraag te antwoorden : als er geen geld op je zichtrekening staat, maakt het niet uit of je plan gepauzeerd staat of niet. Al is dat laatste wel de properste oplossing. Staat er geld op je zichtrekening, dan moet je sowieso pauzeren, omdat er anders elke maand gekocht wordt.
Verder heb ik ook 1 met aandelenfondsen dat gestart is medio 2015 en ondertussen al wat wijzigingen ondergaan heeft. Mijn maandelijkse storting staat op 25 euro, en afhankelijk van hoe de beurzen staan, stort ik tussen de 1e en de 4e nog bij.
Eind 2019 en begin 2020 en eind 2021 heeft mijn aandelenkeyplan gepauzeerd gestaan, zodat er geen geld meer bijgestort/bijgekocht werd. Want er stond geld op mijn zichtrekening.
Na de coronacrash en sinds 2022 ben ik terug aan het bijkopen (al heb ik begin januari 2022 ook enkele fondsen volledig verkocht), en dat varieert van 50 euro tot 250 euro tot hiertoe. Staan ze laag koop ik voor meer geld, staan ze hoger, voor minder geld.
Om op je vraag te antwoorden : als er geen geld op je zichtrekening staat, maakt het niet uit of je plan gepauzeerd staat of niet. Al is dat laatste wel de properste oplossing. Staat er geld op je zichtrekening, dan moet je sowieso pauzeren, omdat er anders elke maand gekocht wordt.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Verdiep je misschien eerst eens in de materie voordat je verdere beslissingen neemt.bartman schreef: ↑2 januari 2023, 12:34 Mijn keyplan is gestart in september 2017 en er is tot nu voor 19.850 in geinvesteerd en de winst is 547,78. Ik stortte maandelijks aanvankelijk 100 euro en daarna 75 euro maar ben er al sinds juli 2022 mee gestopt want weet niet goed of ik het plan best houd, of het maandelijks bedrag verhoog of verlaag of overschakelijk naar een andere stijl, nu heb ik een "evenwichtig plan".
Een actief plan zal elke 1ste dag van de maand het opgegeven bedrag van je zichtrekening overschrijven naar het plan, als er geld op de zichtrekening staat. Wil je dat niet, dan zet je het plan op pauze. Pauze betekent *niet* dat de waarde van de fondsen niet meer verandert vanaf dan, maar dat betekent enkel dat er geen automatische handelingen meer gebeuren.
Verdiep je dus eerst in de materie.
Je zou bv. al eens die 5 fondsen van je keyplan in detail kunnen bekijken en zien wat de verschillen zijn.
Mogelijks ontdek je dan hoe het komt dat je na 5 jaar op 547,78 euro winst staat en mogelijks ook wat je kan verwachten van die fondsen in de toekomst.
Tip: geef best ook altijd de ISIN mee van een asset, dan is het éénduidig over welk fonds het gaat en is vaak ook makkelijker op te zoeken