Keytrade
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Keytrade
Iemand ervaring met overschrijving van USD van Keytrade naar Bolero? Ik heb zo een overschrijving gedaan zoals het hoort (ik had hiervoor geinformeerd) maar de transactie is geweigerd zonder uitleg.
Ik heb een bericht gestuurd naar Keytrade maar antwoorden laten enkele dagen op zich wachten.
Reden zou kunnen zijn (ik vind gewoon wat uit)
- te groot bedrag (bedrag is groot maar ergens las ik dat limiet 500.000 is)
- niet mogelijk om naar Bolero over te schrijven (bij Saxo kan het ook niet)
- Keytrade heeft de mededeling niet toegevoegd (want ze doen het manueel bij Keytrade) waardoor Bolero geweigerd heeft
Iets anders? Iemand ervaring?
Ik heb een bericht gestuurd naar Keytrade maar antwoorden laten enkele dagen op zich wachten.
Reden zou kunnen zijn (ik vind gewoon wat uit)
- te groot bedrag (bedrag is groot maar ergens las ik dat limiet 500.000 is)
- niet mogelijk om naar Bolero over te schrijven (bij Saxo kan het ook niet)
- Keytrade heeft de mededeling niet toegevoegd (want ze doen het manueel bij Keytrade) waardoor Bolero geweigerd heeft
Iets anders? Iemand ervaring?
Zal eerst Usd naar Euro worden denk ik.
Binnen een bank USD naar USD geen probleem.
Extern wel een probleem.
Binnen een bank USD naar USD geen probleem.
Extern wel een probleem.
Estate Guru believer.
-
- Verbannen Gebruiker
Wisselen wil ik vermijden, dan betaal ik 2 keer wisselkosten.
In het verleden heb ik het ook gedaan, USD van Keytrade naar een andere Belgische bank. Keytrade doet het manueel maar het is toen gelukt.
En onlangs heb ik het ook gedaan van Saxo naar Deutsche Bank. Bij Saxo doe je een overschrijving in vreemde valuta zoals in EUR, maar het moet wel naar een van je tegenrekeningen zijn, waarvan je eerst met rekeninguittreksel moet bewijzen dat het jouw rekening is. Een werkdag later stond het bij Deutsche Bank, "onder voorbehoud". Ik moest toen eerst bewijzen aan Deutsche Bank waarvan het geld afkomstig was.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zou moeten lukken.
https://www.bolero.be/nl/support/veelge ... o-rekening
Misschien beter je overschrijvingen naar Bolero enkel te doen vanaf je Bolero tegenrekening(en), ook al is het in principe mogelijk vanaf eender welke rekening op dezelfde naam als je Bolero account.
Als het over een aanzienlijk bedrag gaat, zit het misschien vast in een onderzoek.
Het zou moeten mogelijk zijn zonder eerst te wisselen via een internationale overschrijving:
https://www.bolero.be/nl/support/veelge ... eemde-munt
Er zijn bij Keytrade wel kosten verbonden aan dit soort overschrijving.
Ik heb het niet zo lang geleden gedaan van KBC naar Bolero in NOK en dit is zonder problemen verlopen. Het geld kwam niet van mijn tegenrekening.
Er zijn bij Keytrade wel kosten verbonden aan dit soort overschrijving.
Ik heb het niet zo lang geleden gedaan van KBC naar Bolero in NOK en dit is zonder problemen verlopen. Het geld kwam niet van mijn tegenrekening.
-
- Verbannen Gebruiker
Ja, ik wou het op die manier doen. Keytrade doet het manueel. Misschien zijn ze de mededeling vergeten.Jeky schreef: ↑30 oktober 2022, 11:03 Het zou moeten mogelijk zijn zonder eerst te wisselen via een internationale overschrijving:
Ik wou daarom direct alles in 1 keer doen. Zo is het goedkoper. Misschien toch een grens overschreden wegens te groot bedrag.Er zijn bij Keytrade wel kosten verbonden aan dit soort overschrijving
Bij Keytrade zie ik als commentaar bij de (poging tot) overschrijving: "definitief geweigerd". Het geld is dus weer bij Keytrade, of is zelfs misschien nooit weggegaan en direct geblokkeerd.
Dus veel misschiens. Ik blijf in het duister tasten. Hopelijk antwoordt Keytrade snel op mijn vraag.
-
- Verbannen Gebruiker
Het geld staat weer bij Keytrade, of is daar nooit weggeweest. Er staat bij de geannuleerde overschrijving "definitief geweigerd".EarthNvstr1 schreef: ↑30 oktober 2022, 10:59 Als het over een aanzienlijk bedrag gaat, zit het misschien vast in een onderzoek.
Keytrade is inderdaad niet mijn tegenrekening. Maar ik heb al van Medirect EUR overgeschreven naar Bolero.
De verschillende banken hebben verschillende procedures bij overschrijvingen. Soms doen ze controle via tegenrekeningen voor uitgaande betalingen. Maar allen doen ze controles bij binnenkomend geld indien de bedragen enige grootte hebben (wat ze wettelijk moeten doen).
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb ook al eens een overschrijving in NOK gedaan van Aion (niet mijn tegenrekening) naar Bolero, en dat kwam probleemloos aan. Zonder enige kosten (m.b.t. de wisseltransactie en de overschrijving) ook.EarthNvstr1 schreef: ↑30 oktober 2022, 11:29Tja ... zou het kunnen dat KBC een speciaal geval is voor Bolero ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja, zoals ik schreef:pmu schreef: ↑30 oktober 2022, 12:42Ik heb ook al eens een overschrijving in NOK gedaan van Aion (niet mijn tegenrekening) naar Bolero, en dat kwam probleemloos aan. Zonder enige kosten (m.b.t. de wisseltransactie en de overschrijving) ook.EarthNvstr1 schreef: ↑30 oktober 2022, 11:29 Tja ... zou het kunnen dat KBC een speciaal geval is voor Bolero ?
Neemt niet weg dat KBC een speciaal geval is voor Bolero en dus n.m.i. niet echt een goed voorbeeld is.EarthNvstr1 schreef: ↑30 oktober 2022, 10:59 Zou moeten lukken.
https://www.bolero.be/nl/support/veelge ... o-rekening
-
- Verbannen Gebruiker
Ik heb antwoord van Keytrade waarom mijn overschrijving USD naar Bolero geweigerd is: er stond niet genoeg USD op de beursrekening die hoorde bij de zichtrekening van waaruit ik de overschrijving deed.
Ik had gewoon een van de zichtrekeningen genomen, omdat ik dacht dat ze keken naar de USD op alle beursrekeningen. Maar dat is niet het geval.
Ik heb nu een nieuwe poging gedaan vanaf de zichtrekening die hoort bij de beursrekening met voldoende USD. Nu afwachten of dit lukt.
Ergens is het wel logisch van Keytrade, maar ik had er niet bij stilgestaan.
Ik had gewoon een van de zichtrekeningen genomen, omdat ik dacht dat ze keken naar de USD op alle beursrekeningen. Maar dat is niet het geval.
Ik heb nu een nieuwe poging gedaan vanaf de zichtrekening die hoort bij de beursrekening met voldoende USD. Nu afwachten of dit lukt.
Dus probleem opgelost.huisjetuintjefiets schreef: ↑31 oktober 2022, 10:09 .
Estate Guru believer.
-
- Verbannen Gebruiker
Alle dollars op een en dezelfde rekening en dan overschrijven.huisjetuintjefiets schreef: ↑31 oktober 2022, 10:16Dit probleem in elk geval. Maar het was al bij de 1e stap misgelopen, de eerste keer. Het kan nu in een volgende stap mislukken. Maar stapje per stapje komen we er
![]()
Estate Guru believer.
-
- Verbannen Gebruiker
Mijn USD zijn ondertussen weg bij Keytrade. Dat is al een stap verder dan de eerste keer. Nu hopen dat ze voor eind van de week bij Bolero verschijnen.huisjetuintjefiets schreef: ↑31 oktober 2022, 10:09 Ik heb nu een nieuwe poging gedaan vanaf de zichtrekening die hoort bij de beursrekening met voldoende USD. Nu afwachten of dit lukt.
Keytrade heeft kosten gerekend (in lijn met hun tarieven). Als Bolero het geld terugstuurt (bvb omdat ze bij Keytrade een verkeerde mededeling hebben gezet; ze doen het immers manueel), dan ben ik die kosten kwijt en sta ik nog niet verder. Maar ik blijf optimistisch.