Keytrade verhoogt spaarrente tot 1%
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Keytrade verhoogt spaarrente tot 1%
LIFO-systeem is gewoon oplichting, want je haalt vrijwel nooit de premie.Nefertari schreef: ↑2 juli 2023, 19:35 Nog nooit zoveel onwaarheden gelezen in 1 reactie.
Die hele uitleg over de getrouwheidspremie die je zelden of nooit zou kunnen krijgen klopt al niet.
Bij geldafhalingen op een spaarrekening wordt de getrouwheidspremie berekend volgens het LIFO-systeem; dat is "Last In, First Out".En wat over de basisrente van Argenta wordt geschreven klopt ook al niet, want dat is slechts 0,35%.
Ik kan ineens de 0,50% ook niet meer vinden, heel apart. Het stond er wel op de spaargids vergelijking.
BNP-Paribas is Fortis-bankieren.....veel succes daar.
Belfius is Dexia, nog zulke oplichters.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Wat een zure reacties van Bassie. Genaaid, oplichting ... Ik heb me nog nooit opgelicht gevoeld door de bank.
Nee, op de storting die het minst getrouwheidspremie heeft verworven.
Ja maar, dat heeft geen belang. Ieder jaar begint een nieuwe getrouwheidspremie te lopen. Het systeem kijkt naar welke stortingen het minst getrouwheidspremie hebben verworven.Ook al stond dat geld er al 10 jaar.
Klopt dus niet helemaal. Het systeem houdt rekening met alle stortingsdata, ook van geld dat jaren geleden gestort is. Dat is waarschijnlijk de reden waarom Bassie zich opgelicht voelt.
- Wettelijk is voorzien dat je bij geldafhalingen het minst getrouwheidspremie verliest.
- Als je vrij wil zijn moet je een rekening nemen met een hoge basisrente. Dat doe ik ook. Ik wil mijn geld kunnen afhalen wanneer ik wil, bijvoorbeeld als ik een opportuniteit zie om te beleggen, zonder te veel interest te verliezen.
Gelukkig worden de manifeste onwaarheden die Bassie schrijft gecorrigeerd door Yaris….
Wettelijk is voorzien dat je bij geldafhaling het minst getrouwheidsperiode verliest, er wordt naar stortingsdata gekeken, zoals je hierboven zelf aanhaalt.Yaris schreef: ↑4 juli 2023, 03:44
Klopt dus niet helemaal. Het systeem houdt rekening met alle stortingsdata, ook van geld dat jaren geleden gestort is. Dat is waarschijnlijk de reden waarom Bassie zich opgelicht voelt.
Wettelijk is voorzien dat je bij geldafhalingen het minst getrouwheidspremie verliest.
Kan dus goed zijn dat er bij een afhaling meer opgebouwde getrouwheidspremie verloren gaat. bv
4/11/2022 -- €10.000 -- 0,2%
4/12/2022 -- €10.000 -- 1%
Een afhaling van €5000 zal van de laatste strorting genomen worden en kost je €29 opgebouwde GP
Mocht die van de eerste storting afgehouden worden, zou dat maar €6,6 aan opgebouwde GP kosten
Banken zijn gewoon geldhandelaars die altijd verdienen en een monopolie bezitten.
Of dacht je nu echt dat banken filantropische instellingen zijn?
Ja, banken naaien alles en iedereen, hun hele verdienmodel is er een die hun altijd winst oplevert.
De ene bank is goedkoper dan de ander, maar geen enkel geeft je geld omdat je zo aaardig bent en trekken je een poot uit als ze kunnen.
Nooit opgevallen dat tijdens de bankcrisis geen enkele bankier de cel in is ingeraakt? Toch mocht de bevolking ze redden, nu gaat het weer goed en verhogen ze tariefen en keren bonussen uit.
Van mij mogen alle banken verdwijnen en vervangen worden door een eerlijk publiek systeem.
Helaas zal dat niet snel gebeuren want de politiek wil greep houden op de burger ten koste van alles en natuurlijk hebben ze zitjes in de raden van bestuur.
Banken zijn (voorlopig) noodzakelijk kwaad net als notarissen, advocaten en politiekers....zijn nergens goed voor maar je raakt ze niet kwijt.
Groeten Bas.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik mag het hopen. Stel je voor dat hun verdienmodel zou zijn om verlies te lijden.
Hoe ziet zo'n "eerlijk publiek systeem" er dan uit voor jou ?
Dat vraag ik me ook af.
Serieus man?!? Jij bent niet verplicht diensten af te nemen. Jij bent niet verplicht te sparen. Uw geld mag ook een ander doel hebben.Bassie schreef: ↑4 juli 2023, 16:46Banken zijn gewoon geldhandelaars die altijd verdienen en een monopolie bezitten.
Of dacht je nu echt dat banken filantropische instellingen zijn?
Ja, banken naaien alles en iedereen, hun hele verdienmodel is er een die hun altijd winst oplevert.
De ene bank is goedkoper dan de ander, maar geen enkel geeft je geld omdat je zo aaardig bent en trekken je een poot uit als ze kunnen.
Nooit opgevallen dat tijdens de bankcrisis geen enkele bankier de cel in is ingeraakt? Toch mocht de bevolking ze redden, nu gaat het weer goed en verhogen ze tariefen en keren bonussen uit.
Van mij mogen alle banken verdwijnen en vervangen worden door een eerlijk publiek systeem.
Helaas zal dat niet snel gebeuren want de politiek wil greep houden op de burger ten koste van alles en natuurlijk hebben ze zitjes in de raden van bestuur.
Banken zijn (voorlopig) noodzakelijk kwaad net als notarissen, advocaten en politiekers....zijn nergens goed voor maar je raakt ze niet kwijt.
Ik licht de bank op, allerlei gratis diensten gebruiken en ik heb geen cent op een spaarrekening staan en ze verdienen aan mij verder geen cent dan die paar honderd euro die ik op de zichtrekening beschikbaar houd.
Inderdaad, ik denk dat klanten minstens evenveel van de banken profiteren door gratis rekeningen te gebruiken als banken van de klanten.
@Bassie: je verwijt banken dat ze winst nastreven. Maar is dat niet het doel van alle bedrijven? Ik denk dat je winst nastreven verwart met oplichten, naaien en poten uittrekken.
Ik heb gezocht naar iets met Bassie en naaien maar heb enkel haken gevonden. Sorry.
@Bassie: je verwijt banken dat ze winst nastreven. Maar is dat niet het doel van alle bedrijven? Ik denk dat je winst nastreven verwart met oplichten, naaien en poten uittrekken.
Ik heb gezocht naar iets met Bassie en naaien maar heb enkel haken gevonden. Sorry.
If you can't beat them, join them!
Groeten Bas.
Nogmaals Yaris. Ze mogen toch iets terugdoen de banken? Winst nastreven ok maar is toch wel veel gemakkelijker in de wetenschap dat de belastingbetaler je steeds moet helpen bij slechte investeringen.
En wat krijgen we terug? Steeds duurdere tarieven voor steeds minder service. Nee hier ook weinig respect voor banken.
En wat krijgen we terug? Steeds duurdere tarieven voor steeds minder service. Nee hier ook weinig respect voor banken.
Het is nog steeds de belasting betaler die klant blijft alhoewel alles duurder wordt.dave1976 schreef: ↑5 juli 2023, 16:03 Nogmaals Yaris. Ze mogen toch iets terugdoen de banken? Winst nastreven ok maar is toch wel veel gemakkelijker in de wetenschap dat de belastingbetaler je steeds moet helpen bij slechte investeringen.
Over de grenzen kosten bankdiensten wel iets meer dan hier ter lande.
Is het de schuld van de grootbanken dat mensen hun spaargeld aanhouden waar de betalingen gebeuren.
Verklaar u nader wat die steeds mindere service inhoud.
Lijkt me eerder de dag vandaag dat men zelf alles kan beslissen.
Vroeger voor geld over te boeken was het waarom wil je dat doen.(lees hun neus in uw betalingen steken)
Nu beslis jezelf hoe en wat en ja soms botst men al eens op een limiet of dat dan minder service is.
Een belletje en die limiet wordt verhoogd voor een dag of langer.
Als in bezit kredietkaart kan men zelf zijn limieten aanpassen.
Lijkt me toch handiger dan zich naar een kantoor verplaatsen.
De laatste keer op een kantoor langs geweest kon niet anders was in 2021 om een krabbel te plaatsen.
Wat wel een groot probleem is mensen die niet mee zijn met internet, en ja daar is de service ondermaats.
Maar als actief op Fuck book dan zou bankieren wel een probleem zijn, denk het niet.
Maakt men hun daar attent op zij de ne moeilijke.
Het mag niets kosten aan de klanten. Zodra ze iets moeten betalen stappen ze over naar een bank die geen kosten aanrekent. Dan ervan verschieten dat de banken besparen, de service minder wordt, de kwaliteit van de helpdesk onder nul zakt en de banken weigerachtig staan om hoge rentes te geven.
Gezien er nog steeds 90% van het spaargeld bij de grootbanken zit, lijkt mij dat een onzin argument. Banken besparen niet omdat de klant is gaan lopen, wel omdat de aandeelhouder en het management een steeds groter deel wil en omdat het door digitalisering ook mogelijk is om te besparen op personeel en loketten.Yaris schreef: ↑5 juli 2023, 17:12 Het mag niets kosten aan de klanten. Zodra ze iets moeten betalen stappen ze over naar een bank die geen kosten aanrekent. Dan ervan verschieten dat de banken besparen, de service minder wordt, de kwaliteit van de helpdesk onder nul zakt en dat de banken weigerachtig staan om hoge rentes te geven.