Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
Oei, klinkt plezant. In het jaar 2000 ben ik informatica gaan doen. Een decennia ging alles goed, daarna is er een generatie IT'ers gekomen waar ik geen woorden voor vind. Bestaande IT toepassingen zijn verdwenen toen internet/pc mainstream werd en vervangen door lite versies die ongebruiksvriendelijk zijn. Dagelijks voel ik frustratie op websites, waardoor ik ze niet meer bezoek, ik voel de pijn wanneer je zo moet e-banken.
karine schreef:Hier ook connection has timed out.
Voor het connection Time-out probleem, moet je gewoon de app updaten (nieuwe app gisteren gedownload voor Android)
Nee, waarschijnlijk weten ze bij belfius meer dan ik, of dat zouden ze toch moeten...haelewyn schreef:Over Belfius :
"""Dus tikt de pin van je bankkaart in op een toestel dat verbonden is met je pc?
Indien ja, dat lijkt mij toch niet echt veilig.""""
Ik heb er volledig vertrouwen in. Zoveel als wanneer ik mijn code intik in een winkel.
Eughhhh. . Meer !
Tenzij jij iets weet dat ze bij Belfius nog niet weten ?
Slechte 'ervaringen' uit het verleden?Waar ben je bang voor ?
- De tijd van de (euro)cheques waarbij je 'slechts' 7000 BEF zou kunnen 'verliezen' bij diefstal ... Bleek later niet te kloppen waardoor mensen 100.000den BEF kwijt geraakt zijn.
- Die oh zo veilige betaalkaart, want wie de pincode niet kent, kan niks met de kaart... tot ik later vernam dat je oa in frankrijk kon(nog steeds kan?) betalen zonder die pincode ...
Aftappen niet, wel dat er een keylogger zou zijn waarvan ik niks weet.Dat iemand op het verkeerde moment jouw lijn afstapt en alles recupereert aan codes + je kaartgegevens ?
Nee, maar nu welHeb je ook schrik bij lidl of colruyt ?

Anderzijds zijn die warenhuizen nog 'bereikbaar', een of andere russische hacker oid niet.
Ik ben geen klant bij belfius. Bij andere banken moet je bij een verrichting toch altijd je pincode ingeven, maar dan in een apart apparaatje waardoor je pincode niet kan onderschept worden.Vaak gebruik je bij Belfius je kaart niet.. De meeste dingen teken je met een code of helemaal niet. Oei.... nu heb ik wat gezegd he :-)
Ik wil je in dit nieuwe jaar niet het behang injagen hoor..
Maar ik probeer je toch een klein beetje gerust te stellen.
Iedereen beslist natuurlijk voor zichzelf aan welk systeem of handelaar hij zijn vertrouwen schenkt.
Tekenen zonder handtekening (ING app en Belfius) : bij overschrijving naar je eigen rekeningen is het bv mogelijk.
Naar anderen : naar een begunstigde die je zelf hebt bevestigd met je kaart en code en dan tot een bepaald maximumbedrag.
Als ik bv eerder de elektriciteitsmaatschappij heb vertrouwd door hen toe te voegen aan mijn begunstigden en een kruisje heb gezet dat ik naar hen ook overschrijvingen wil doen zonder handtekening / code kan dat in de toekomst.
Je kan bij Belfius bv meer deuren sluiten (heb ik ook gedaan) dan ergens anders en land per land gaan bepalen of er overschrijvingen naartoe mogen gedaan worden.
Ook kan je de deur volledig sluiten voor papieren overschrijvingen. Ook een instinker, voor wie even nadenkt..
Dus : goed van Belfius om daar op te reageren.
Betalen zonder code kan ook in Belgie. Bv aan de Antwerpse parkeermeters. Die hebben geen klavier om een code in te toetsen. De bedragen zijn beperkt alweer..
Het kan ook in Frankrijk aan de peage.
Regeltje van Bancontact :
'''''''U kunt enkel zonder pin met Bancontact betalen in betaalterminals die niet van een cijferklavier zijn voorzien, zoals bijvoorbeeld bij parkeerautomaten en drankautomaten vaak het geval is. Dit kan bovendien enkel voor betalingen onder de €25. Uw bank zal bepalen hoeveel opeenvolgende betalingen u zonder pincode kunt doen, binnen een bepaalde periode en voor welk bedrag. Dit om misbruik van uw kaart tegen te gaan. Via een gewone transactie met uw pincode zet u de teller weer op nul.'''''''
Belfius stelt :
'''''De limiet per verrichting zonder invoer pincode bedraagt 25 euro.
Van zodra u in totaal voor 50 euro aan betalingen hebt ingevoerd zonder invoer van de pincode, dient u een betaling met pincode uit te voeren om verder van deze dienst gebruik te kunnen maken.''''''
Je kan het bij deze laatste ook gewoon uitschakelen zodat betalen zonder code niet meer kan met je kaart.
Als je het over kredietkaarten hebt : ik denk dat de 'strijkijzermethode' nog altijd toegelaten is.
Off topic ... of gelukkig niet want de eerste poster had ook gevraagd of het elders beter ging.
Maar ik probeer je toch een klein beetje gerust te stellen.
Iedereen beslist natuurlijk voor zichzelf aan welk systeem of handelaar hij zijn vertrouwen schenkt.
Tekenen zonder handtekening (ING app en Belfius) : bij overschrijving naar je eigen rekeningen is het bv mogelijk.
Naar anderen : naar een begunstigde die je zelf hebt bevestigd met je kaart en code en dan tot een bepaald maximumbedrag.
Als ik bv eerder de elektriciteitsmaatschappij heb vertrouwd door hen toe te voegen aan mijn begunstigden en een kruisje heb gezet dat ik naar hen ook overschrijvingen wil doen zonder handtekening / code kan dat in de toekomst.
Je kan bij Belfius bv meer deuren sluiten (heb ik ook gedaan) dan ergens anders en land per land gaan bepalen of er overschrijvingen naartoe mogen gedaan worden.
Ook kan je de deur volledig sluiten voor papieren overschrijvingen. Ook een instinker, voor wie even nadenkt..
Dus : goed van Belfius om daar op te reageren.
Betalen zonder code kan ook in Belgie. Bv aan de Antwerpse parkeermeters. Die hebben geen klavier om een code in te toetsen. De bedragen zijn beperkt alweer..
Het kan ook in Frankrijk aan de peage.
Regeltje van Bancontact :
'''''''U kunt enkel zonder pin met Bancontact betalen in betaalterminals die niet van een cijferklavier zijn voorzien, zoals bijvoorbeeld bij parkeerautomaten en drankautomaten vaak het geval is. Dit kan bovendien enkel voor betalingen onder de €25. Uw bank zal bepalen hoeveel opeenvolgende betalingen u zonder pincode kunt doen, binnen een bepaalde periode en voor welk bedrag. Dit om misbruik van uw kaart tegen te gaan. Via een gewone transactie met uw pincode zet u de teller weer op nul.'''''''
Belfius stelt :
'''''De limiet per verrichting zonder invoer pincode bedraagt 25 euro.
Van zodra u in totaal voor 50 euro aan betalingen hebt ingevoerd zonder invoer van de pincode, dient u een betaling met pincode uit te voeren om verder van deze dienst gebruik te kunnen maken.''''''
Je kan het bij deze laatste ook gewoon uitschakelen zodat betalen zonder code niet meer kan met je kaart.
Als je het over kredietkaarten hebt : ik denk dat de 'strijkijzermethode' nog altijd toegelaten is.
Off topic ... of gelukkig niet want de eerste poster had ook gevraagd of het elders beter ging.
Nee, over de bankkaart aka debetkaart.haelewyn schreef:Als je het over kredietkaarten hebt : ik denk dat de 'strijkijzermethode' nog altijd toegelaten is.J Lawieck schreef:- Die oh zo veilige betaalkaart, want wie de pincode niet kent, kan niks met de kaart... tot ik later vernam dat je oa in frankrijk kon(nog steeds kan?) betalen zonder die pincode ..
Of men daar in frankrijk dan de 'strijkijzermethode' cfr kredietkaarten doet, weet ik niet, ik heb er zelf geen ervaring mee.
Had zelfde probleem (connection timed out)
Na update keytrade app alles weer in orde. Werkt zeer goed !
(Apps worden normaal gezien automatisch geupdate tenzij dit afgezet is in Google play i.g.v. Android)
Na update keytrade app alles weer in orde. Werkt zeer goed !
(Apps worden normaal gezien automatisch geupdate tenzij dit afgezet is in Google play i.g.v. Android)
- miljonairtje
- Full Member
- Contacteer:
Ik had een mailtje gestuurd naar Keytrade met de vraag waarom ik de softkey niet kon activeren. Blijkbaar zou dit enkel mogelijk zijn voor de klanten wiens Keytrade ID in 2016 vervallen is. Ik zou in de toekomst wel een mail ontvangen om ook over te stappen... Ik weet wel niet of ik hier nu blij om moet zijn. 

Ook hier een Keytrade ID die nog geldig is tot 2019, bijhouden dus.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Mijn zoon is een tijdje terug meerderjarig geworden, ik heb de helpdesk gecontacteerd en gisteren zat er voor hem een "gewone" Keytrade-ID in de bus. Geldig tot 31/12/21
Misschien stappen ze na alle commotie af van die Digipass?

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
DENK HET NIETCarpeNoctem schreef:Mijn zoon is een tijdje terug meerderjarig geworden, ik heb de helpdesk gecontacteerd en gisteren zat er voor hem een "gewone" Keytrade-ID in de bus. Geldig tot 31/12/21![]()
De bestaande klanten worden uitgenodigd ( VERPLICHT ) om die brol te gebruiken als uw 'Keytrade-Id' komt te vervalen.
En nieuwe klanten krijgen nog wel een goedwerkende " Keytrade-ID '

Wat een firma is dat aan het worden ?
En dat zeggen ze dat uw mening telt bij "Keytrade'
Denk dat ze dan toch doof zijn

Het is natuurlijk veel eenvoudiger één unieke veilige standaard te gebruiken dan een wirwar van nr's, codes en wachtwoorden te laten invoeren. denk maar aan vingerprint, iris, ID enz.. Soit, ik moet niet denken, Keytrade was in het begin innovatief en nu zijn ze dat zeker niet geweest.Unidak schreef:Begrijp dat de veiligheid (lees : moeilijkheidsgraad) toeneemt naargelang men meer parrameters vereist bij de invoering van de keypass. Hoe meer parrameters hoe veiliger. Dat is, naar mij dunkt de nieuwe standaart.
Wat een zware termen van mensen die niet veel kaas hebben gegeten van computers/internetbeveiliging/meegaan met de tijd.Obby schreef:Keytrade was in het begin innovatief en nu zijn ze dat zeker niet geweest.
Op userbase zou ik zo'n zever toch niet lezen.

Ik blijf Keytrade -voorlopig toch- vooruitstrevend vinden. Hoe makkelijk is het niet om een overschrijving te doen met de softkey?
Soit, ik vind de hardkey ook een onding, maar aangezien ik die enkel in noodgevallen nodig heb, maak ik mij hier niet druk in.
Ik vind het superhandig om overal met de softkey (mijn smartphone) op elke pc (vb. op het werk) kan inloggen. Zat ik bij Belfius vb., dan kon dit niet, want dan heb je zo'n digipass 870 nodig.
Tja, beetje alles in zijn perspectief plaatsen. En vooral niet panikeren, bashen op Keytrade en nogal discussies die niet in proportie staan....tja.
Niet te persoonlijk worden graag, welke kaas eet jij? Er is de vraag beveiliging tegenover gebruiksgemak en het het gaat niet over de softkey, die is inderdaad OK.satsurfer schreef:Wat een zware termen van mensen die niet veel kaas hebben gegeten van computers/internetbeveiliging/meegaan met de tijd.Obby schreef:Keytrade was in het begin innovatief en nu zijn ze dat zeker niet geweest.
en uw conclusie -door het invoeren van een hardkey- is dat Keytrade plots niet meer innovatief is.
Dus als Tesla plots een een wijziging in hun productgamma aanbrengt, zijn ze niet meer innovatief?

Dus als Tesla plots een een wijziging in hun productgamma aanbrengt, zijn ze niet meer innovatief?

Niet invoeren van een ouderwets bakje, maar van iets anders (ook voor mensen die geen smartphone hebben) dat zou innovatief zijn. En ik moet het niet uitvinden want ik moet mijn camembert nog verwerkensatsurfer schreef:en uw conclusie -door het invoeren van een hardkey- is dat Keytrade plots niet meer innovatief is.![]()