Kinepolis
TIP
Re: Kinepolis
Redenen:
- er worden dit jaar weinig blockbusters verwacht;
- door de epidemie zullen filmkijkers minder geneigd zijn om lekker dicht bij elkaar in een filmzaal te gaan zitten.
@Jhn: dat is met alle aandelen zo. 

Op basis van kasstromen misschien nog steeds niet goedkoop. EV/operating cash flow van 11,2. Maar de waarde van hun gebouwen zit hier niet in hé. Boekwaarde van die gebouwen lag eind 2018 op €337,5m. En dat gaat een zware onderschatting zijn.
Aanzienlijke papieren afschrijvingen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Eerste instap gedaan op 41 vandaag
Vraag me toch af wat voor toekomstperspectieven een cinema-complex nog heeft in deze tijd. Ongeveer evenveel als een videotheek begin jaren 2000?
Toen de televisie zijn intrede in de huiskamer deed waren er ook die het einde van de cinema voorspelden. Cinema kan een meerwaarde blijven hebben door een betere kijk- en luisterervaring aan te bieden dan thuis. Zo experimenteert Kinepolis onder andere met ScreenX.
"Met ScreenX beleef je film nóg intenser doordat scenes van de film uitgebreid worden naar de linker- en rechterwanden van het theater. Hierdoor ontstaat een meeslepende, panoramische, 270 graden kijkervaring die je het gevoel geeft midden in de film te zitten."
"Met ScreenX beleef je film nóg intenser doordat scenes van de film uitgebreid worden naar de linker- en rechterwanden van het theater. Hierdoor ontstaat een meeslepende, panoramische, 270 graden kijkervaring die je het gevoel geeft midden in de film te zitten."
Ik kan mij hun 'oprichting'-fusie en beursgang nog heel goed herinneren. Vreemd wat er wel helder blijft hangen en wat volledig verdwenen is, mysteries of life. Toen men mij vroeg of ik ook al ingetekend had zei ik neen, en ook waarom niet. Dit werd op ongeloof en schatergelach onthaald. Niet zolang daarna veranderde die schaterlach in een paniekerig gezicht vol tranen en ongeloof (ook vreemd want ze hadden van mij het verloop dat ze zagen te horen gekregen) en eindigden een aantal van die believers ergens bibberend, opgekruld onder een deketje.
Ik heb al meer dan 20 jaar geen cijfers meer bekeken en kan er dus verder niks zinnigs over zeggen. Maar mijn beslissing toen was wel op basis van de cijfers, en bleek voor de zoveelste keer de juiste. Wie niet horen wil, zal voelen.
Ik heb al meer dan 20 jaar geen cijfers meer bekeken en kan er dus verder niks zinnigs over zeggen. Maar mijn beslissing toen was wel op basis van de cijfers, en bleek voor de zoveelste keer de juiste. Wie niet horen wil, zal voelen.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Zit jij niet in et verkeerde topic?
Ik wil maar een waarschuwing geven.
Ik heb dan toch maar eens een paar minuten in het jaarverslag over 2018 geneusd.
Het aandeel noteert, ondanks de solden de laatste tijd, nog steeds aan 6,5 x de boekwaarde.
P/E op dit moment 24.
Een veel te hoge schuldgraad voor mij, ondanks de latente meerwaarde in hun vastgoed, waar een paar berichten hoger een terechte opmerking over gemaakt wordt.
Voor mij vuilbak. Maar iedereen doet wat hij wil met zijn geld. Veel succes.
Ik heb dan toch maar eens een paar minuten in het jaarverslag over 2018 geneusd.
Het aandeel noteert, ondanks de solden de laatste tijd, nog steeds aan 6,5 x de boekwaarde.
P/E op dit moment 24.
Een veel te hoge schuldgraad voor mij, ondanks de latente meerwaarde in hun vastgoed, waar een paar berichten hoger een terechte opmerking over gemaakt wordt.
Voor mij vuilbak. Maar iedereen doet wat hij wil met zijn geld. Veel succes.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Ik heb geen positie in Kinepolis maar dat is een zeer oppervlakkige analyse.
Absoluut waar, maar ik wil er niet meer tijd insteken dan die 2 minuten. Ik ontspan vandaag liever wat door hier wat onzin op dit forum te gooien.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Is zoals 3D met die brillekes.Yaris schreef: ↑7 maart 2020, 08:24 Toen de televisie zijn intrede in de huiskamer deed waren er ook die het einde van de cinema voorspelden. Cinema kan een meerwaarde blijven hebben door een betere kijk- en luisterervaring aan te bieden dan thuis. Zo experimenteert Kinepolis onder andere met ScreenX.
waardeloze gimmick
Van zodra de filmstudio's de cinema's er vantussen halen als tussenpersoon is het afgelopen.
Bvb de nieuwste blockbuster Thuis kunnen streamen tegen een gelijkaardige prijs als een gezinstripje (3 a 4 personen) kinepolis.
Ik gok dat 9 op de 10 dan gewoon thuis blijven.
Het is zowel voor de consument als de producent (hollywood) voordeliger.
Hoeveel van de winst deelt hollywood met cinema's? 25% gemiddeld heb ik al horen vallen.
Nobody likes middlemen, indien mogelijk gaan die er vroeg of laat vantussen.
Onzin. Iedereen die een beetje van films houdt kijkt de kwaliteit in een bioscoop. Een avondje naar de cinema is ook helemaal iets anders dan thuis Netflix kijken. Vraag maar aan je vriendin/vrouw 
Wel akkoord dat al die extra snufjes de meerprijs vaak niet waard zijn. Doe mij maar een 'gewone' zaal en een medium popcorn (zoet natuurlijk). Dat is al meer dan voldoende.

Wel akkoord dat al die extra snufjes de meerprijs vaak niet waard zijn. Doe mij maar een 'gewone' zaal en een medium popcorn (zoet natuurlijk). Dat is al meer dan voldoende.