Kinepolis
TIP
Re: Kinepolis
Om even off-topic te gaan. Als Vlaamse soaps zoals Familie en Thuis in de mogelijkheid zijn om speciale lenzen te gebruiken waardoor het lijkt alsof acteurs dichter bij elkaar staan (in werkelijkheid 1,5m.) dan zullen ze dat in Hollywood waar miljarden euro's circuleren dat ook kunnen.
Dat er minder aanbod is, daar ben ik het mee eens maar het ligt daar zeker niet volledig op zijn gat.
In België worden ook nog films gedraaid. 2 weken geleden bv. nog in Brugge.
Dus er blijven films in de bioscopen of op Netflix komen. Of dat oscarwaardig is, is een andere discussie.
Dat er minder aanbod is, daar ben ik het mee eens maar het ligt daar zeker niet volledig op zijn gat.
In België worden ook nog films gedraaid. 2 weken geleden bv. nog in Brugge.
Dus er blijven films in de bioscopen of op Netflix komen. Of dat oscarwaardig is, is een andere discussie.
De meeste Hollywood films worden niet in Hollywood gedraaid. Naar het schijnt is Australie vrij populair om films te gaan draaien.
Vooral Canada, Sintorama. Enorme tax credits in British Columbia en Ontario. De serie Suits bijvoorbeeld, is quasi integraal in Toronto opgenomen. Altijd grappig als je gebouwen en straatnamen herkent.
Het aandeel staat nu op zijn laagste peil in zes jaar. Komt het nog ooit goed met Kinepolis? Disney gaat de verwachte kaskraker Mulan ineens op zijn streamingdienst Disney+ aanbieden in plaats van naar de bioscopen te sturen. Als dat een trend wordt kunnen de bioscopen hun deuren sluiten.
Met marvel films en starwars films zullen ze dit niet doen. Mensen willen de actie ervaren op groot scherm. Daarbij is naar de cinema gaan een onderdeel van het uitgaan bij jongeren.Yaris schreef: ↑6 augustus 2020, 11:49 Het aandeel staat nu op zijn laagste peil in zes jaar. Komt het nog ooit goed met Kinepolis? Disney gaat de verwachte kaskraker Mulan ineens op zijn streamingdienst Disney+ aanbieden in plaats van naar de bioscopen te sturen. Als dat een trend wordt kunnen de bioscopen hun deuren sluiten.
Films zoals mulan en dergelijk kunnen wel werken via streaming.
Waarom zou je nog naar een bioscoop gaan?
De meerwaarde tov een thuisbioscoop is er nog maar zelden.
Ik heb hier nog gratis tickets voor de UGC en Kinepolisgroep liggen.
Ze zijn, door corona, al een keer met drie maanden verlengd (toch deze van UGC).
Ik denk dat ze het niet gaan halen.
Tegenwoordig draaien ze zelfs films in de bioscoop die al bij herhaling op TV geweest zijn.
Ze zijn, door corona, al een keer met drie maanden verlengd (toch deze van UGC).
Ik denk dat ze het niet gaan halen.

Tegenwoordig draaien ze zelfs films in de bioscoop die al bij herhaling op TV geweest zijn.

-
- Hero Member
- Contacteer:
De meerwaarde van een lokale bios is bijna onbestaande behalve het grote scherm dan. Maar die nieuwe technieken in de kinepolis zijn toch interessant meestal heb je deze niet thuis en ok daar betaal je voor maar ik kijk bv enkel sommige films in de bios de meeste kijk ik thuis.
Ik vrees dat die grote bioscoopcomplexen hetzelfde lot beschoren is als voorheen de kleine lokale dorpscinema's.
En hoeveel mensen hebben plaats voor een thuis bioscoop?Jefdewit schreef: ↑6 augustus 2020, 12:13 Waarom zou je nog naar een bioscoop gaan?
Ik denk dat ze het niet gaan halen.![]()
Tegenwoordig draaien ze zelfs films in de bioscoop die al bij herhaling op TV geweest zijn.![]()
Hoeveel mensen mogen er nog in een openbare bioscoop plaatsnemen?
Ik kwam nog al eens ergens.
Zelfs in de laagste sociale klasse blijkt een joekel van een smart-TV met een mega surround installatie tegenwoordig te behoren tot de 'verworven' rechten. Ook al is de ruimte waarin dit staat er niet echt voor geschikt.
Ik moet me niet verplaatsen en aanschuiven, ik eet en drink er wat ik wil, de zetels zijn van veel betere kwaliteit en ik zit, hang of lig erin zoals het mij het beste uitkomt, ik bepaal het programma zelf en op datum en uur dat het mij het beste past.
Ik bepaal zelf de sfeerverlichting en of ik al dan niet de pauzeknop bedien.
En vooral, ik bepaal zelf wie er al dan niet meekijkt.
Meer voor- dan nadelen.
Ik kwam nog al eens ergens.
Zelfs in de laagste sociale klasse blijkt een joekel van een smart-TV met een mega surround installatie tegenwoordig te behoren tot de 'verworven' rechten. Ook al is de ruimte waarin dit staat er niet echt voor geschikt.
Ik moet me niet verplaatsen en aanschuiven, ik eet en drink er wat ik wil, de zetels zijn van veel betere kwaliteit en ik zit, hang of lig erin zoals het mij het beste uitkomt, ik bepaal het programma zelf en op datum en uur dat het mij het beste past.
Ik bepaal zelf de sfeerverlichting en of ik al dan niet de pauzeknop bedien.
En vooral, ik bepaal zelf wie er al dan niet meekijkt.

Meer voor- dan nadelen.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 6 augustus 2020, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Weet ik niet maar als de afstandsregel kan toegepast wordt kan er in de kinepolis best veel volk binnen. Populaire films misschien over meerdere zalen en kleinere films of indie zouden ze beter thuis promoten of dergelijke idk hoe ze het moeten doen.
Laat dat voor mij nu net onder de nadelen vallen.Timoootjex schreef: ↑6 augustus 2020, 12:38 Weet ik niet maar als de afstandsregel kan toegepast wordt kan er in de kinepolis best veel volk binnen.

-
- Hero Member
- Contacteer:
Voor mij persoonlijk is dit een vliegtuig dus ik ga niet meer naar de bios en was nochtans een favoriete bezighouding voor corona.Jefdewit schreef: ↑6 augustus 2020, 12:42Laat dat voor mij nu net onder de nadelen vallen.Timoootjex schreef: ↑6 augustus 2020, 12:38 Weet ik niet maar als de afstandsregel kan toegepast wordt kan er in de kinepolis best veel volk binnen.![]()
Maar zoals je zelf zegt daar heb je zeker gelijk in.
Nu ik heb in januari van 2018 een OLED tv van lg gekocht voor 1500 euro en dat is veel dat zeker en vast maar dat is nu 2,5 jaar oud en geen haar die eraan denkt om hem weg te doen. Hij speelt goed en doet wat ik wil dus vind ik het best een nuttige aankoop. Zeker met het feit dat ik anders nauwelijks interesse in iets heb.
TVs met een diagonaal van meer dan 2 meter kosten geen 2000 EUR meer.Timoootjex schreef: ↑6 augustus 2020, 12:16 De meerwaarde van een lokale bios is bijna onbestaande behalve het grote scherm dan.
Je bedoelt die 4DX shit? Een complete commerciele flop.Timoootjex schreef: ↑6 augustus 2020, 12:16 Maar die nieuwe technieken in de kinepolis zijn toch interessant meestal heb je deze niet thuis en (...)
Iedereen. Letterlijk, iedereen heeft wel ergens een muur vrij waar een beeldscherm van 2 meter kan aan opgehangen worden. Het geluid kan uit een soundbar komen, of voor wie wat meer geld veil heeft: uit ultraplatte onzichtbare speakers die in muren en plafond verzonken zijn.