Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Gisteren "live"-interventie op het één-journaal van de "bezetting" van de Wetstraat ... de cameraman moest goed zijn best doen om de indruk te geven dat er veel volk rondliep ... hoop en al 50 betogers en daarrond dan nog eens hetzelfde aantal persmensen ... ik heb het er stilaan mee gehad ... één klein aantal klimaathysterici denkt te spreken voor de meerderheid van de bevolking ... ik kan - bij manier van spreken - evenveel of meer volk optrommelen voor net het tegendeel ... laat ze voor zichzelf spreken maar toch niet claimen dat iedereen achter hun hysterische voorstellen staan ... en Anuna : moet die eigenlijk nog wel naar school of rekent ze nu al dat ze binnen hier en een jaar fulltime - zonder diploma - zal opgevist worden door de groenen en daarna voor haar leven zal teren op een parlementaire wedde ... kan ze lekker veel met het vliegtuig van de ene naar de andere klimaatconventie vliegen ...
Deze week bij Carrefour : elektrische bromfietsen gezien voor 1000 euro die in een Carrefour in China minder dan 200 euro kosten.
Deze week op het internet gelezen : China produceert enorm veel elektrische voertuigen met ook honderden kleine startups als fabrikant.. Maar zoals we het daar gewoon zijn : er mankeert altijd wel wat aan.
Is het niet als ze nieuw zijn, dan is het wel een week later.
Die dingen worden ook vaak geproduceerd op 'prijs' want dat is een belangrijk verkoopsargument.
Deze week op het internet gelezen : China produceert enorm veel elektrische voertuigen met ook honderden kleine startups als fabrikant.. Maar zoals we het daar gewoon zijn : er mankeert altijd wel wat aan.
Is het niet als ze nieuw zijn, dan is het wel een week later.
Die dingen worden ook vaak geproduceerd op 'prijs' want dat is een belangrijk verkoopsargument.
Het klopt dat dit allemaal gewoon georkestreerde beeldvorming is.geebee schreef: ↑25 maart 2019, 08:44 Gisteren "live"-interventie op het één-journaal van de "bezetting" van de Wetstraat ... de cameraman moest goed zijn best doen om de indruk te geven dat er veel volk rondliep ... hoop en al 50 betogers en daarrond dan nog eens hetzelfde aantal persmensen ... ik heb het er stilaan mee gehad ... één klein aantal klimaathysterici denkt te spreken voor de meerderheid van de bevolking ... ik kan - bij manier van spreken - evenveel of meer volk optrommelen voor net het tegendeel ... laat ze voor zichzelf spreken maar toch niet claimen dat iedereen achter hun hysterische voorstellen staan ... en Anuna : moet die eigenlijk nog wel naar school of rekent ze nu al dat ze binnen hier en een jaar fulltime - zonder diploma - zal opgevist worden door de groenen en daarna voor haar leven zal teren op een parlementaire wedde ... kan ze lekker veel met het vliegtuig van de ene naar de andere klimaatconventie vliegen ...
De politiek schrijft eerst een 'nulmeting' uit om de mensen hun huidige standpunten 'te schalen', en dan 6 maand non-stop nieuws/berichten over 'klimaat/klimaatbetogingen' vol 'doemverhalen' & 'het hele volk schreeuwt om maatregelen'.
Ik zag de beelden ook, ergens een 100-tal mensen. Je kan ook 100 mensen verzamelen die opkomen voor de rechten van tuinkabouters.
& dan in het journaal inderdaad gefilmd met een hoge zoom, zodat het lijkt alsof het over een massa gaat. Ondertussen is een miljoen 'domme kijkers' (alé, laat ons zeggen dat 10% dat doorziet) weer van mening van 'amai de gehele bevolking wil dat, ik vind dat minder belangrijk, maarja, iedereen wil het, dus ik moet dat ook willen'.
Merk op hoe het nu in de kranten al niet meer gaat over 'is rekeningrijden de oplossing', of 'zal rekeningrijden er komen', zo was het nog 1 maand geleden. Nu is het gewoon "rekeningrijden komt er via uw smartphone'.
Het is allemaal georkestreerd om een klimaat (no pun intended) te scheppen, waar wij als vlamingen door de media/politiekers als ganzen (foie gras) het 'juiste' standpunt worden gevoederd/volgepropt/ingepompt.
Waarom denk je dat bv. in Cambodja Pol Pot en zijn Rode Khmer het eerste wat ze deden de "intellectuelen" uitmoordden ?
Kritische mensen kan de heersende klasse missen als kiespijn, die doorzien namelijk hun manier van werken ...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ze zijn nog jong maar gedragen zich als kleine kinderen die hun zin niet krijgen. Hebben ze nog nooit van democratie gehoord? Dat ze een partij oprichten en ermee naar de kiezer trekken hé, ipv stampvoetend hun temper tantrum bot te vieren in de Wetstraat.
Ik moest spontaan aan dat reclamefilmpje voor condooms denken
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Of het ijs nu smelt of het ijs groeit aan, het blijft geen goed nieuws: taks betalen gaan we.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Ondanks de 'hysterie' slagen die mensen er wel in om hun eis door de kamercommissie te krijgen.
Toch wel respect voor het initiele resultaat.
Toch wel respect voor het initiele resultaat.
Net omdat het volledig georkestreerd is.
Er zijn duizenden & tienduizenden mensen die 'X' willen.
Kijk naar de gele hesjes, die worden bekampt & genegeerd (in de media).
Die groene wollensokken staan daar met 100 overnachters (en 10.000 betogers) en ze krijgen 'hun zin'.
Zij zijn onderdeel van een 'campagne'/'opzet' die op voorhand is uitgeschreven. Loutere 'uitvoerders'.
Finaal gaat 'jan met de pet' gewoon een pak meer belastingen betalen omdat de 'uit het niets opgestane klimaatstrijders' er in 3 maand in slagen om een heel parlement/commissie hun wil op de dringen.
Dat geloof ik niet !
Het is een samenzwering verdorie.
Dat bedoel je toch?
Dat bedoel je toch?
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Ja
Maar vrees niet, ik ben niet zo iemand die met een zilverpapierenhoedje in een bos gaat zitten :p of die denkt dat hij wordt afgeluisterd door 'the man' :p
Ik ben gewoon 100% zeker dat 'de publieke opinie' gestuurd wordt vanuit de politiek omtrent dit onderwerp.
En ik ben 100% zeker dat iedereen die daar 15 seconden bij stilstaat, en de mentale capaciteit heeft die dat van een goudvis overstijgt, dat ook inziet.
Dat is overigens 'geen schande' dat de politiek dat doet, maar het is wel het geval. En ik ben 'blij' dat ik verstandig genoeg om door te hebben dat wat er in het vrt-journaal/duidingsprogramma's te zien is, 'boeiend & leerrijk' is, maar niet vrij van een bepaalde 'framing/invalshoek'.
Dus ja crassus, volgens mij is het een vorm van 'samenzwering', denk jij van niet misschien?
Je gaat toch moeten verduidelijken.
« De politiek » is nogal ruim. Wat, waar, wie, wanneer, waarom. Dat zou al wat duidelijker zijn.
« De politiek » is nogal ruim. Wat, waar, wie, wanneer, waarom. Dat zou al wat duidelijker zijn.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Als een politiecombi in Schaarbeek stopt en die vraagt 2 jongeren om hun identiteit te bewijzen staan d'er onmiddellijk al 500 op 't straat.
Net zoals dat er bij de aanslag in Nieuw-Zeeland daags nadien al een lange tekst klaar ligt met beperkende maatregelen en verstrenging van de wapenwet. Politiek denkt véél verder vooruit -en communiceert zeker niet overal over- en wacht op een goed moment. Soms scheppen ze dat zelf (klimaat) en in andere gevallen is het gewoon wachten.jensus schreef: ↑26 maart 2019, 14:48Net omdat het volledig georkestreerd is.
Er zijn duizenden & tienduizenden mensen die 'X' willen. Kijk naar de gele hesjes, die worden bekampt & genegeerd (in de media).
Die groene wollensokken staan daar met 100 overnachters (en 10.000 betogers) en ze krijgen 'hun zin'.
Zij zijn onderdeel van een 'campagne'/'opzet' die op voorhand is uitgeschreven. Loutere 'uitvoerders'.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Die hebben natuurlijk een ander probleem: ze hebben geen enkele structuur en geen concrete eisen.
Ik denk ook dat dit gestuurd wordt, de media-aandacht is disproportioneel; en veel van de 'aandacht' is geen nieuws of duiding maar zijn verkapte aankondigingen en sympathiebetuigingen.
Terwijl de media gerust met Anuna mag lachen wanneer die zegt dat het 'heel koud was'. Of die 200 aan de schandpaal mag nagelen als die een kampvuur maken (een ramp voor fijnstof).
Wat ik echter wil zeggen is dat ze wel successen boeken en inspanningen doen.
'Wij' zitten maar wat zure berichtjes te posten op de sociale media.
Er is echter niemand die zelf de moeite doet om de straat op te gaan en te protesteren tegen de debiele ideeën.
Zelf vind ik het heel dom om specifieke klimaatzaken in de grondwet te schrijven:
- De grondwet dient daar niet voor.
- Het gaat er alleen maar toe leiden dat de grootste extremisten rechtzaken gaan beginnen om via de rechter beleid af te dwingen.
- Dat is de facto een (her)federalisering, terwijl de grootste hefbomen (behalve fiscaliteit) voor het klimaat bij de gewesten zitten.
Maar ik doe niet de moeite om met een bord te gaan protesteren voor het parlement.
Dan siert het die actievoerders dat ze wel de moeite doen.
Flauw
Je 'tegenstander' in de verdediging drukken door iets wat mijn inziens voldoende duidelijk is, namelijk de verzamelterm 'DE POLITIEK' als 'te ruim' te beschrijven. Ik verwijs naar de mentale capaciteit van de goudvis van daarnet: ik ga ervan uit dat u ook weet dat ik daar niet de eerste schepen van de gemeente Melle mee bedoel. In België zijn er ongeveer 10 partijen, en die zijn praktisch in elke regering/adviesorgaan/comissie/raad van bestuur vertegenwoordigd. Is het met niet door ex-politiekers, is het door ex-kabinetmedewerkers.
Het maakt mij bovendien niet uit of het van links, rechts, creg, vreg, n-va, groen of anuna komt.
Het is wel duidelijk dat het 'de politiek' (vlaams/federaal) is die zal bepalen dat we met zijn allen mogen rekeningrijden & dat we moeten geloven dat die 100 man die daar staat te betogen in de wetstraat 'voor de ganse bevolking spreken'.
Er is duidelijk sprake van 'framing' zodat 'alle geesten in dezelfde richting' gaan kijken & de aankomende lastenverhoging als 'noodzakelijk/terecht' gaan beschouwen.
Ik ben geen racist, maar dat doet de media ook als het over migratie gaat. De beeldvorming wat positief sturen. Ik ben ook geen klimaatontkenner, maar ook op vlak van klimaatmaatregelen is er sprake van een vooropgestelde/te promoten 'denkwijze'.
En opnieuw, ik ben blij dat ik dat doorzie.
Als jij dat niet zo ervaart, het zij zo, ik verwacht niet jou daarvan 'te overtuigen' of 'te moeten overtuigen'.
Let's agree to disagree
Ik heb geen enkel standpunt verkondigd.
Ik vraag je wat nu eigenlijk je theorie is en die is me nog steeds niet duidelijk.
Voor zover ik weet is er ook nog niets doorgedrukt. In mei kan je je stem laten spreken en er zijn nog voldoende partijen tegen. Bovendien zoals eerder werd gezegd je kan ook zelf actie ondernemen. Een tegenpetitie vraagt ook weer niet zoveel werk.
Ik vraag je wat nu eigenlijk je theorie is en die is me nog steeds niet duidelijk.
Voor zover ik weet is er ook nog niets doorgedrukt. In mei kan je je stem laten spreken en er zijn nog voldoende partijen tegen. Bovendien zoals eerder werd gezegd je kan ook zelf actie ondernemen. Een tegenpetitie vraagt ook weer niet zoveel werk.