Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
In Brugge amper 50 waaronder dan nog een " delegatie " uit GentPinkPanther1970 schreef: ↑25 april 2019, 13:17 Amper 400 deelnemers voor nationale klimaatmars in Namen (de organisatoren hadden gehoopt op 5.000 deelnemers), betoging in Doornik geannuleerd bij gebrek aan betogers, in Antwerpen zijn zowat honderd actievoerders opgedaagd.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/am ... ~ad8c764b/
Binnenpretje...
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
We moeten zuinig leren zijn met water zeggen ze
We gaan opnieuw een droge zomer tegemoet zeggen ze
We zullen misschien moeten afschakelen deze zomer zeggen ze
In Maasmechelen stromen al jaren elke dag miljoenen liters grondwater het kanaal in:
https://www.hln.be/regio/maasmechelen/a ... ~a4f3aa6e/
We gaan opnieuw een droge zomer tegemoet zeggen ze
We zullen misschien moeten afschakelen deze zomer zeggen ze
In Maasmechelen stromen al jaren elke dag miljoenen liters grondwater het kanaal in:
https://www.hln.be/regio/maasmechelen/a ... ~a4f3aa6e/
De WC's zullen stinken of misschien doorspoelen met Spa of Evian.
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Ik vind dat men de morele plicht heeft daar heel dringend wat aan te doen, al was het door dagelijks een hoop landbouwers toe te laten gratis een tankwagen te komen vullen met water.
Dit is anders toch echt hallucinant.
Dit is anders toch echt hallucinant.
Is eigenlijk niks meer dan een storm in een glas water. Dat water is niet verloren, via het kanaal van Maasmechelen komt het in het Albertkanaal waaruit AWW zijn water haalt voor drinkwater. Er is op die plaats gewoon een teveel aan grondwater, is ook maar 1,7% van wat er voor drinkwater nodig is in Vlaanderen. Via riolen, grachten, beken, kanalen en rivieren loopt er misschien een duizendvoud aan regenwater weg uit België. Eventuele tekorten zijn erg plaatselijk, vrijwel enkel daar waar drinkwater uit grondwaterreserves wordt gewonnen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Euh, je gaat daar toch wel heel licht over.
“Zes miljoen kubieke meter water wordt constant opgepompt, en gaat zo rechtstreeks het kanaal in. Elk jaar, al decennia lang”
Mijn gezin verbruikt zo'n 20 m³ drinkwater/jaar. Als HLN correct is betekent dit dat je met dat water 300.000 zo'n gezinnen van drinkwater kan voorzien. In Vlaanderen zijn zo'n 2.800.000 gezinnen. (Bron).
Dus da's meer dan 10% van de Vlaamse gezinnen die je met dat water uit Eisden van drinkwater kunt voorzien.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Gezinnen zijn niet de enige drinkwater verbruikers, industrie en landbouw zijn eveneens grootverbruikers. In Vlaanderen is ongeveer 350 miljoen kubieke meter nodig voor drinkwater bereiding, 6 miljoen is daar slechts 1,7% van.CarpeNoctem schreef: ↑26 april 2019, 19:38
“Zes miljoen kubieke meter water wordt constant opgepompt, en gaat zo rechtstreeks het kanaal in. Elk jaar, al decennia lang”
Mijn gezin verbruikt zo'n 20 m³ drinkwater/jaar. Als HLN correct is betekent dit dat je met dat water 300.000 zo'n gezinnen van drinkwater kan voorzien. In Vlaanderen zijn zo'n 2.800.000 gezinnen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Akkoord, maar toch zou ik hier niet spreken van "slechts"
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Als je weet dat er jaarlijks 113 miljoen m³ drinkwater weglekt uit leidingen, dan is die 6 miljoen m³ overtollig grondwater slechts wat sensationele gazetten vulling.
Maar de burger moet wel spaarzaam omspringen met drinkwater hoor!
Maar de burger moet wel spaarzaam omspringen met drinkwater hoor!
Die 6 miljoen liter is per dag, hè, niet per jaar.
Da's dus, euh, rekenmachine nodig, 2 miljard 190 miljoen liter per jaar.
Loeki zou zeggen "Asjemenou"...
Da's dus, euh, rekenmachine nodig, 2 miljard 190 miljoen liter per jaar.
Loeki zou zeggen "Asjemenou"...
Edit: hier spreken ze zelfs over 20 miljard liter per jaar in Limburg.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190426_04353603
Goed, 10 miljoen Belgen, dus 2000 liter per Belg. 2m3 dus.
Als ik hier mensen zie posten dat ze 20 m3 per jaar verbruiken, dan is dat 10%.
Ik ben wat kwistiger, maar dan nog. Met 4x 2000 liter (we zijn hier met 4) kan ik in de zomer ons intex-zwembad vullen. En dat mag zogezegd niet (of mocht vorig jaar niet) wegens tekort aan water.
Tja.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190426_04353603
Goed, 10 miljoen Belgen, dus 2000 liter per Belg. 2m3 dus.
Als ik hier mensen zie posten dat ze 20 m3 per jaar verbruiken, dan is dat 10%.
Ik ben wat kwistiger, maar dan nog. Met 4x 2000 liter (we zijn hier met 4) kan ik in de zomer ons intex-zwembad vullen. En dat mag zogezegd niet (of mocht vorig jaar niet) wegens tekort aan water.
Tja.
Wassen jullie je niet misschien ?
Een gezin van 4 personen verbruikt gemiddeld 348 liter water per dag. Dat is 127 m³ per jaar.
https://www.vmm.be/waterloket/de-waterf ... -van-water
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je gaat me toch niet vertellen dat je je wast in drinkwater zeker?
Luxepaardje
Cleopatra deed het wel in ezelinnemelk, maar zij was dan ook van blauwen bloede...
Voor de slechte verstaanders: we verbruiken jaarlijks ook zo'n 80m³ regenwater.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 26 april 2019, 22:21, 3 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het ging niet over 6 miljoen liter maar over zes miljoen m³. Je zit er een factor 1000 naast
Op een paar nullen min of meer zal het niet aankomen had Jean-Luc De Haan is gezegd toen hij zijn bierbonus bij de belastingen verkeerd had aangegeven