Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Ik denk niet dat er iemand vooruitgang wil afschieten. We hebben gewoon geen vertrouwen in de politici in dit land. Ze hebben al meermaals bewezen het vertrouwen niet waard te zijn dus waarom zou het met de nieuwe regering anders zijn. Na het zonnepanelen debacle krijg je dan binnen x aantal jaar het regenput debacle waarbij je zal moeten betalen om uw regenwater te infiltreren.
Wat houdt ze trouwens tegen om zelf buffers aan te leggen? Maar ja, men maakt liever bouwgrond ipv braak te laten liggen als wateropslag. Aan bouwgrond verdienen ze veel meer (btw, notariskosten, registratierechten, enz).
Wat houdt ze trouwens tegen om zelf buffers aan te leggen? Maar ja, men maakt liever bouwgrond ipv braak te laten liggen als wateropslag. Aan bouwgrond verdienen ze veel meer (btw, notariskosten, registratierechten, enz).
Ik begin stilaan een hekel te krijgen aan het woordje "slimme". Slimme meters, slimme kilometervergoeding, slimme put,...
Slim voor wie? Eén ding is zeker, al die dingen zijn niet "slim" voor mij
Slim voor wie? Eén ding is zeker, al die dingen zijn niet "slim" voor mij
misschien is "sluwe" meter (voor de Roverheid ) juister
Geen probleem, dan zal de watermaatschappij met een slimme regenputvuller de put terug vullen met drinkwater
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Betaal je dan liever extra belastingen voor meer controles? Je moet al redelijk idioot zijn om over een aangesloten regenwaterput te beschikken en hem dan niet te gebruiken, dus wat kunnen die controles dan nog opleveren?
-
- Jr. Member
Lang geleden had elk huis 3 putten, regenwater-grondwater-beerput, met de modernere tijden zijn die allemaal in onbruik geraakt, en praktisch iedereen heeft die putten toen gedempt, volgegooid met puin na verbouwingen. Maar nu breekt de tijd aan, dat iedereen er terug een nodig heeft, en je zwaar kunt betalen ervoor. (10.000 en meer)
Zoals ik in een ander topic reeds meldde: naar en nieuwbouw gaan kijken. Ze hadden idd een regenwaterput die het hemelwater opvangt. Er was ook een oppomp-darm in de put gestoken die tot in de kruipkelder liep. Maar daar eindigde het dan ook. Geen pomp, geen aansluitingen... Naar een bestaande woning van 6 jaar oud gaan kijken. Regenwaterput was er, alsook de opvang. Put had zelfs geen oppomp-darm, laat staan dat er voorzieningen waren voor de pomp en de aansluitingen. Officieel zijn de verkopers in orde maar de potentiële koper kan de rest zelf in orde maken. Een lachertje dus deze wetgeving en misleidend ook.zappiduppi schreef: ↑4 september 2019, 19:46Betaal je dan liever extra belastingen voor meer controles? Je moet al redelijk idioot zijn om over een aangesloten regenwaterput te beschikken en hem dan niet te gebruiken, dus wat kunnen die controles dan nog opleveren?
Als je regels opstelt, zie dan dat ze ook nageleefd worden of stel er geen op.
Waarschijnlijk was dat een zaterdag?
Onze waterput stond op 20 cm na leeg. Ik en mijn dochter tot 23h vrijdagavond bezig geweest om de put leeg te trekken en nog eens grondig te kuisen (eerste maal in 5 jaar). De volgende dag ging het immers heel hard regenen.
Mijn put heeft na die vrijdag nog weken lang leeg gestaan.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Stel je even voor:
Een droge periode, jouw put staat nog voor de helft vol. Het KMI voorspelt voor gans het land een ganse dag onweer met hevige en langdurende stortbuien.
=> Ze pompen op afstand jouw put leeg.
=> Bij jou valt er NIETS, bij nader inzien bleek het onweer 50 km lager door te schuiven en zijn vooral Noord-Frankrijk en Wallonië slachtoffer van het onweer.
Maar jouw put is wel leeg hé.
Ga je kunnen gaan klagen? Nee hé. We hebben jou immers al betaald hé man!
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Voor een vertraagde lozing kan men het veel lokaler beheren en pakweg 1 uur voor een zekere bui je put reeds laten lozen. Ze hoeven geen beroep te doen op onzekere voorspellingen van 24+ uur.
Dit principe is ook helemaal niet nodig bij wisselvallig miezerweer.
Rioleringen moeten vandaag gedimensioneerd worden voor hevige stortbuien, en zeker in de zomer wanneer de grond droog is. Dan zijn de debieten / uur het grootste. Het is vooral in deze situaties dat de buffercapaciteit van niet volle regenputten benut kan worden. Nog maar een half uur voor deze stortbui de put leegmaken is eigenlijk voldoende.
Het verbeteren van de buffercapaciteit van regenputten heeft uiteindelijk een veel lager kostenplaatje dan het vergroten van rioleringen in het algemeen. Om nog te zwijgen van de ellende van al die wegenwerken.
Dit principe is ook helemaal niet nodig bij wisselvallig miezerweer.
Rioleringen moeten vandaag gedimensioneerd worden voor hevige stortbuien, en zeker in de zomer wanneer de grond droog is. Dan zijn de debieten / uur het grootste. Het is vooral in deze situaties dat de buffercapaciteit van niet volle regenputten benut kan worden. Nog maar een half uur voor deze stortbui de put leegmaken is eigenlijk voldoende.
Het verbeteren van de buffercapaciteit van regenputten heeft uiteindelijk een veel lager kostenplaatje dan het vergroten van rioleringen in het algemeen. Om nog te zwijgen van de ellende van al die wegenwerken.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Inderdaad, nieuwe riolering aanleggen kost gemakkelijk 1000 euro per lopende meter.