Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Hoeveel van de uitstoot in Afrika is afkomstig van puur overleven en hoeveel door luxe in vergelijking met Europa? Als je geen toegang hebt tot kunstmest, je hebt geen elektriciteit, geen gas, dan ga ik jou niet met de vinger wijzen als de enige manier om een warme maaltijd te bereiden voor jezelf en je kinderen een vuurtje van koemest is.
Vergelijking Azië en Europa. In plaats van de geproduceerde CO2 per land of per inwoner te berekenen, bereken het eens per levensstijl. Hoeveel van de uitstoot in China en andere Aziatische landen is om onze levensstijl in stand te houden? Smartphones, laptops, allerhande elektronica, kleren, schoenen, ... zelfs boeken worden in China gedrukt. Als wij hier in luxe willen leven en de arbeidsintensieve, vervuilende productie verplaatsen naar lagelonenlanden met minder of geen milieuwetten en arbeidswetten, dan is het nogal hypocriet om te zeggen kijk eens hoeveel zij uitstoten.
De Duitsers hebben dat netjes becijferd. Alle Duitsers samen waren in 2015 verantwoordelijk voor 1500 miljoen to CO2. Daarvan werd 1000 miljoen ton rechtstreeks in Duitsland geproduceerd, terwijl 500 miljoen ton voor rekening van importgoederen kwam. In die 1000 miljoen ton zat wel 250 miljoen ton aan goederen en diensten die later werden geëxporteerd. Netto bedraagt de Duitse CO2-uitstoot dus 1250 miljoen ton, waarvan 500 miljoen ton geïmporteerd. Dat is 40%.cpnx schreef: ↑20 oktober 2019, 13:07 Hoeveel van de uitstoot in China en andere Aziatische landen is om onze levensstijl in stand te houden? Smartphones, laptops, allerhande elektronica, kleren, schoenen, ... zelfs boeken worden in China gedrukt. Als wij hier in luxe willen leven en de arbeidsintensieve, vervuilende productie verplaatsen naar lagelonenlanden met minder of geen milieuwetten en arbeidswetten, dan is het nogal hypocriet om te zeggen kijk eens hoeveel zij uitstoten.
Bron: zie figuur 16 op bladzijde 78 in dit document.
Wat het allemaal nog net ietsje hypocrieter maakt is dat China wel degelijk milieu-inspanningen doet - meer dan de meeste westerse landen zelfs, als je corrigeert voor hun economisch ontwikkelingsniveau.
+1dw schreef: ↑20 oktober 2019, 13:34De Duitsers hebben dat netjes becijferd. Alle Duitsers samen waren in 2015 verantwoordelijk voor 1500 miljoen to CO2. Daarvan werd 1000 miljoen ton rechtstreeks in Duitsland geproduceerd, terwijl 500 miljoen ton voor rekening van importgoederen kwam. In die 1000 miljoen ton zat wel 250 miljoen ton aan goederen en diensten die later werden geëxporteerd. Netto bedraagt de Duitse CO2-uitstoot dus 1250 miljoen ton, waarvan 500 miljoen ton geïmporteerd. Dat is 40%.cpnx schreef: ↑20 oktober 2019, 13:07 Hoeveel van de uitstoot in China en andere Aziatische landen is om onze levensstijl in stand te houden? Smartphones, laptops, allerhande elektronica, kleren, schoenen, ... zelfs boeken worden in China gedrukt. Als wij hier in luxe willen leven en de arbeidsintensieve, vervuilende productie verplaatsen naar lagelonenlanden met minder of geen milieuwetten en arbeidswetten, dan is het nogal hypocriet om te zeggen kijk eens hoeveel zij uitstoten.
Bron: zie figuur 16 op bladzijde 78 in dit document.
Wat het allemaal nog net ietsje hypocrieter maakt is dat China wel degelijk milieu-inspanningen doet - meer dan de meeste westerse landen zelfs, als je corrigeert voor hun economisch ontwikkelingsniveau.
Dude, waar haal jij al die informatie?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
dw is inderdaad een wandelende encyclopedie. Waarvoor hulde.
En nu dat hij ook schone hyperlinks maakt is de perfectie nabij
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Hehe.
Ik was er eigenlijk tegen (ik zie graag op voorhand waarop ik klik), maar esthetisch is het wel een serieuze verbetering. Enige jammere is dat als je afbeeldingen invoegt ze niet zichtbaar zijn voor niet-geregistreerde bezoekers. Een link naar de afbeelding blijft wel zichtbaar.
Ik was er eigenlijk tegen (ik zie graag op voorhand waarop ik klik), maar esthetisch is het wel een serieuze verbetering. Enige jammere is dat als je afbeeldingen invoegt ze niet zichtbaar zijn voor niet-geregistreerde bezoekers. Een link naar de afbeelding blijft wel zichtbaar.
Je kan een vlucht boeken naar bv. Lagos, Nigeria en daar met eigen ogen gaan vaststellen hoeveel van het plaatselijke rookgordijn (letterlijk) door koemest komt voor de warme maaltijd voor de kindjes en hoeveel van (door draconische wetgeving) afgedankte westerse auto's die een hele avond rondjes draaien in de chaos omdat men daar, net als hier, moet kunnen laten zien dat men zich dat kan permitteren.cpnx schreef: ↑20 oktober 2019, 13:07 Hoeveel van de uitstoot in Afrika is afkomstig van puur overleven en hoeveel door luxe in vergelijking met Europa? Als je geen toegang hebt tot kunstmest, je hebt geen elektriciteit, geen gas, dan ga ik jou niet met de vinger wijzen als de enige manier om een warme maaltijd te bereiden voor jezelf en je kinderen een vuurtje van koemest is.
Die wagens worden trouwens (bijna) niet onderhouden en zijn te volgen adhv het oliespoor dat ze achterlaten.
De media heeft het beeld van de 'armoede' daar er flink ingebrand, en mensen slikken het precies nog steeds, en graag, als warme broodjes.
Straf dat ze, van armoede, nog steeds moeten koken op koemest, maar dat gsm's er meteen ingeburgerd waren. Terwijl een een gsm infrastructuur uitbouwen ook niet bepaald klein bier is op een continent waar, zo wordt ons verteld, de meeste basisbenodigdheden ontbreken.
Hou je hier nu een betoog om een groot deel van onze draconische wetgeving te schrappen? Waar kan ik tekenen?
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Maar dat zie je nu toch ook? Als je met je muisaanwijzer zweeft boven de link toont je browser toch de url?
Dit was mij niet bekend. Reden te meer voor bezoekers om zich te registreren. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Klopt, we zien Afrika nog altijd als een continent van kindjes met honger en zonder water, en dat is waar, maar voor een relatief klein deel.GreenDean schreef: ↑20 oktober 2019, 16:54
De media heeft het beeld van de 'armoede' daar er flink ingebrand, en mensen slikken het precies nog steeds, en graag, als warme broodjes.
Straf dat ze, van armoede, nog steeds moeten koken op koemest, maar dat gsm's er meteen ingeburgerd waren. Terwijl een een gsm infrastructuur uitbouwen ook niet bepaald klein bier is op een continent waar, zo wordt ons verteld, de meeste basisbenodigdheden ontbreken.
Ik las laatst dat bijvoorbeeld Madagascar snellere internetverbinding had dan Frankrijk/Duitsland enzo
Ik werk veel voor projecten in Afrika, en het verbaast me soms hoe ver die staan tegenover wat iedereen denkt. Het is eigenlijk gewoon exact Europa in de jaren 70 ofzo, dus eigenlijk is het verschil niet zo heeel groot met ons.
Illustratief is hun equivalent van Amazon, Jumia:
https://www.jumia.com.ng/
Kijk maar eens wat die allemaal verkopen, het valt nogal goed mee met onderontwikkeld zijn ^^
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Nu niet gaan overdrijven...Aerolla schreef: ↑20 oktober 2019, 21:59 Ik las laatst dat bijvoorbeeld Madagascar snellere internetverbinding had dan Frankrijk/Duitsland enzo
Ik werk veel voor projecten in Afrika, en het verbaast me soms hoe ver die staan tegenover wat iedereen denkt. Het is eigenlijk gewoon exact Europa in de jaren 70 ofzo, dus eigenlijk is het verschil niet zo heeel groot met ons.
Veel technische vernieuwingen worden eerst getest in onderontwikkelde gebieden, gewoon om de bugs er uit te halen en hier uit te rollen met een reeds verbeterd (eigenlijk dus al de 2de of 3de generatie) project hier te starten. Ginds gaan ze niet zagen als hun nieuwe internet 2 of 3 dagen uit ligt, hier kan je het dan schudden en kan je verdere ontwikkeling wel schudden.
Zo is gsm-bankieren reeds vele jaren geleden uitgerold in Kenia.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Het recente nieuws vanuit de kersverse Brusselse en Vlaamse regeringen toont hoe het verschil in visie en aanpak m.b.t. milieu en leefbaarheid zich verder uitdiept.
Terwijl Brussel vlot weer een versnelling hoger schakelt...: ... zet Vlaanderen zich op veel vlakken in achteruit (en niet enkel volgens groene of linkse organisaties): Los van de (ongetwijfeld nodige) disucssie over haalbaarheid van elke maatregel benijd ik de Brusselaars om het lef van hun regering. Kunnen wij in Vlaanderen echt alleen nog maar dromen over het verleden ("'t Zijn weiden als wiegende zeeën, die groenen langs stroom en rivier – hier vredige dorpjes, daar steden..." ) en niet meer over een betere toekomst? Worden wij nu echt collectief zo verlamd door de angst om iets te moeten opgeven, dat we niet voluit durven te kiezen voor de oplossingen van de toekomst, in het belang van onze kinderen? En dat voor een van de meest welvarende regio's ter wereld? Arm, verstard Vlaanderen... Als ik ooit verhuis zou het wel eens Brussel kunnen worden . Hoe anders denk ik daarover dan pakweg 10 jaar geleden!
Terwijl Brussel vlot weer een versnelling hoger schakelt...: ... zet Vlaanderen zich op veel vlakken in achteruit (en niet enkel volgens groene of linkse organisaties): Los van de (ongetwijfeld nodige) disucssie over haalbaarheid van elke maatregel benijd ik de Brusselaars om het lef van hun regering. Kunnen wij in Vlaanderen echt alleen nog maar dromen over het verleden ("'t Zijn weiden als wiegende zeeën, die groenen langs stroom en rivier – hier vredige dorpjes, daar steden..." ) en niet meer over een betere toekomst? Worden wij nu echt collectief zo verlamd door de angst om iets te moeten opgeven, dat we niet voluit durven te kiezen voor de oplossingen van de toekomst, in het belang van onze kinderen? En dat voor een van de meest welvarende regio's ter wereld? Arm, verstard Vlaanderen... Als ik ooit verhuis zou het wel eens Brussel kunnen worden . Hoe anders denk ik daarover dan pakweg 10 jaar geleden!
1/ Kom je ooit wel eens met de auto in Brussel? Moest je er al 30 km/u kunnen rijden, dan zou het fantastisch zijn!croesus schreef: ↑25 oktober 2019, 23:16 Werkgevers verwelkomen plannen voor zone 30 in Brussel
Los van de (ongetwijfeld nodige) disucssie over haalbaarheid van elke maatregel benijd ik de Brusselaars om het lef van hun regering. Kunnen wij in Vlaanderen echt alleen nog maar dromen over het verleden
2/ Je vergelijkt een stad met een gans gewest. Het Brussels gewest is -grofweg gezegd- het deel tussen de ring rond Brussel. Dat is dus de stad.
Dat vergelijk je met gans Vlaanderen.
Ik hoop dat je wel inziet dat het gemakkelijker is om van een stad zone 30 te maken, en er openbaar vervoer te regelen etc etc, dan voor gans Vlaanderen?
Stel je eens voor dat je van Limburg naar de kust rijdt tegen 30 km/u.
Brussel, de stad waar je overvallen wordt als je in het donker over straat loopt, de brokstukken in de tunnels naar beneden vallen en "jongeren" alles kort en klein mogen slaan terwijl de politie erop staat te kijken.
Ben jij echt wel eens in Brussel geweest?
Of geloof je blindelings en stommelings alle verhaaltjes die je in extreem rechtse propaganda blaadjes en websites leest?
Hier drie artikels uit extreemrechtse propagandablaadjes:
Brusselse politie: ‘We wisten dat betoging uit de hand kon lopen’
Brusselse Rogier- en Kruidtuintunnel afgesloten door vallende brokstukken
Ruben uit Het Gezin overvallen in Brussel
Je kunt evengoed dergelijke artikels vinden over Kortrijk, Brugge, Oostende, Gent, Antwerpen, Sint Niklaas, Leuven, Hasselt, ...Yaris schreef: ↑26 oktober 2019, 14:49 Hier drie artikels uit extreemrechtse propagandablaadjes:
Maar voor al het goede sluiten we de ogen en de oren.
Liever selectief doof en blind zijn, en meehelpen aan een verzuurde maatschappij vol haat.