Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Met andere woorden links (migratie-ontkenner) en rechts (klimaatontkenner) gebruiken dezelfde argumentatie als het over het "ontkennen" van iets gaat ... de pot moet dus de ketel niet verwijten want ze doen hetzelfdezappiduppi schreef: ↑8 januari 2020, 13:18 Ja, dat bedoel ik dus, he. De argumentatie van beide is dubieus.
Nog een overeenkomst:
De migratie-ontkenner: "Jamaar gij klaagt over migratie, terwijl in uw dorp bijna geen migranten wonen. Zolang niet 100 % bewezen is dat migratie voor problemen zorgt, gaan we toch geen al te drastische maatregelen nemen, zeker."
De klimaatontkenner: "Jamaar gij klaagt over de opwarming van de aarde, terwijl het in Vlaanderen vorig jaar nog gesneeuwd heeft. Zolang niet 100 % bewezen is dat de mens verantwoordelijk is voor de opwarming, gaan we toch geen al te drastische maatregelen nemen, zeker."
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: Klimaathysterie
Als men toch steeds wil vergelijken met vroeger, simpel: gebruik dezelfde methodes als voorheen.
Dus weg met de evoluties die de thermometerhutten hebben ondergaan sinds 1980.
De ene keer meten met een touw van 1 meter en morgen met een elastiek van 1 meter. Beiden zijn welgeteld één meter, so what?
Dus weg met de evoluties die de thermometerhutten hebben ondergaan sinds 1980.
De ene keer meten met een touw van 1 meter en morgen met een elastiek van 1 meter. Beiden zijn welgeteld één meter, so what?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
- CarpeNoctem
- VIP member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 05 jan 2014
- Contacteer:
Re: Klimaathysterie
Welke auto is de properste voor het milieu?
Wat fijnstof betreft steekt een moderne diesel er met kop en schouders bovenuit. Hij zuivert zelfs de lucht.
In de omgevingslucht zitten er 4000 deeltjes per cm³. Hij haalt er daar 2500 uit.
"Wij namen de proef op de som en testten het fijnstof in de uitlaat van zowel een diesel, een benzine als een auto op CNG. En de resultaten waren verrassend: de diesel was de beste van de drie. Hij stootte 1.500 deeltjes per cm³ uit. Dat waren er maar liefst 2.500 minder dan in de omgevingslucht, die 4.000 deeltjes bevatte. "
Er werd geen rekening met gehouden met het fijnstof dat veroorzaakt wordt door banden en remmen, waar een elektrische wagen veel slechter scoort door het gewicht van de batterij.
Tevens zitten we nog niet op 100 % nucleair, dus kun je er vanuit gaan dat een elektrische wagen zorgt voor meer fijnstof dan een moderne diesel.
Wat stikstofoxides betreft een gelijkaardig verhaal. De moderne diesels (met AdBlue) stoten er nagenoeg geen meer uit.
En nu terug naar de klimaathysterie:
Wat fijnstof betreft steekt een moderne diesel er met kop en schouders bovenuit. Hij zuivert zelfs de lucht.
In de omgevingslucht zitten er 4000 deeltjes per cm³. Hij haalt er daar 2500 uit.
"Wij namen de proef op de som en testten het fijnstof in de uitlaat van zowel een diesel, een benzine als een auto op CNG. En de resultaten waren verrassend: de diesel was de beste van de drie. Hij stootte 1.500 deeltjes per cm³ uit. Dat waren er maar liefst 2.500 minder dan in de omgevingslucht, die 4.000 deeltjes bevatte. "
Er werd geen rekening met gehouden met het fijnstof dat veroorzaakt wordt door banden en remmen, waar een elektrische wagen veel slechter scoort door het gewicht van de batterij.
Tevens zitten we nog niet op 100 % nucleair, dus kun je er vanuit gaan dat een elektrische wagen zorgt voor meer fijnstof dan een moderne diesel.
Wat stikstofoxides betreft een gelijkaardig verhaal. De moderne diesels (met AdBlue) stoten er nagenoeg geen meer uit.
En nu terug naar de klimaathysterie:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 05 jan 2014
- Contacteer:
Re: Klimaathysterie
Deel 2:
Wat CO2 betreft moet diesel zijn eerste plaats laten aan wagens op electriciteit en waterstof.
Wagens op CNG scoren hier heel slecht doordat er bij de productie heel wat methaan ontsnapt.
Wat CO2 betreft moet diesel zijn eerste plaats laten aan wagens op electriciteit en waterstof.
Wagens op CNG scoren hier heel slecht doordat er bij de productie heel wat methaan ontsnapt.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: Klimaathysterie
Nu nog deel 3, mbt kobalt ontginning...
... deel 4 met het aantal pompen in België ... And the Winner is... Diesel!!!
... deel 4 met het aantal pompen in België ... And the Winner is... Diesel!!!
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: Klimaathysterie
De winner is de fiets, de gewone.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Re: Klimaathysterie
Spruitekop schreef: ↑11 januari 2020, 22:04 Nu nog deel 3, mbt kobalt ontginning...
... deel 4 met het aantal pompen in België ... And the Winner is... Diesel!!!
& de winnaar is...
Desulphurisation
Cobalt plays a vital role in catalysing the removal of sulphur from oil, contributing to a more sustainable society.
The use of cobalt in desulphurisation reactions represents the highest tonnage of cobalt use in the catalyst sector.
Alloys
Cobalt compounds used
Cobalt metal.
Applications
Aerospace, prosthetics, cutting tools, automotives and industrial equipment.
Enzoverder...Hard Metal
Cemented carbides are a range of composite materials consisting of hard carbide particles bonded together by a metallic binder.
One of the key uses of cobalt metal is as a binder for tungsten carbide (WC). The addition of cobalt to the carbide allows for increased resistance to wear, hardness and toughness, essential qualities for cutting tools, metal rollers and engine components.
Verschil is dat men door R&D de hoeveelheid Kobalt fors kan terugdringen.
Er is trouwens geen probleem met kobalt ontginning. Er is een probleem met corruptie, kinderarbeid, educatie, politiek,... in Congo. Grootschalige (gereguleerde) Kobaltwinning kan net een kans zijn voor die regio in Congo. Maar helaas pakt men het daar steeds slecht aan.
Een probleem dat opgelost KAN worden.
Tesla haalt het grootste deel van z'n Kobalt uit Canada als ik me niet vergis. Umicore heeft al jaren een 'zuivere' supply chain.
Het grootste deel van Kobalt in batterijen gaat (voorlopig) nog steeds naar Smartphones, laptops, ... & niet naar EV's. Ik ga er dan ook van uit dat iedereen met ethische bezwaren dan ook geen Smartphone/laptop/consumer electronics in bezit heeft?
Hoe zit het met de alternatieven? De olieindustrie? Is die zuiverder?
Enkele zaken uit het hoofd....
https://www.theguardian.com/world/2009/ ... n-disaster
https://en.wikipedia.org/wiki/Deepwater ... _oil_spill (daar komt nog dagelijks een massa olie vrij als ik me niet vergis)
https://safety4sea.com/cm-sanchi-the-wo ... n-decades/
https://edition.cnn.com/2019/03/26/afri ... index.html
https://www.bbc.com/news/world-africa-42168902 -> Is crude oil killing children in Nigeria?
Pompen? Kip of het ei discussie...
Kijk gewoon naar Noorwegen.. 60% van de sales is daar nu Elektrisch.
https://cleantechnica.com/files/2020/01 ... Norway.png
Bij een EV heb je 99% van de tijd zelfs geen 'pomp' nodig. In Vlaanderen heeft pakweg 80% van de bewoners een eigen oprit. https://www.standaard.be/cnt/dmf20181211_04026663
Zonnepanelen op uw dak, wallbox (eventueel een batterij in de toekomst), inpluggen & klaar. Nog 15jaar lang terugdraaiende teller; goedkoopste energie ever.
Kostprijs zonnepanelen? Voor 5000 euro heb je 3600WP op je dak liggen. Daarmee wek je op jaarbasis zo'n 3300 kWh op. 25jaar garantie (en ze gaan vermoedelijk nog veel langer mee). Stel dat de omvormer het begeeft & die in deze periode 1x vervangen moet worden; kostprijs is +-1000 euro. dus 6000 euro over 25 jaar -> 240 euro, tel daarbij +-260 euro prosumententax (is wat goedkoper geworden dit jaar).
Toevallig een rond getal van 500 euro per jaar.
Een Efficiente EV verbruikt zo'n 14à15kWh/100km real world driving. Ik voel het al komen... ladingsverliezen, snelweg & hoger verbruik in de winter (hebben we nog een winter in België?) Maak er dan nog 20kWh/100km van...
Stel dat je deze enkel & alleen voor je auto gebruikt...
-> 3300kWh / 15 x 100 => 22000 km/jaar; investering 500 euro/jaar
-> 3300kWh / 20 x 100 => 16500 km/jaar;
Een Diesel (verbruikt ook meer in de winter/snelweg/...)
-> 16500km/100 x 6liter x 1,42euro/liter => 1406 euro/jaar
-> 16500km/100 x 5 liter x 1,42euro/liter => 1171,5 euro/jaar
-> 22000km/100 x 5liter x 1,42euro/liter => 1562 euro/jaar
-> 22000km/100 x 6liter x 1,42euro/liter => 1874,4euro/jaar
In het slechtste geval bespaar je 16775 euro op die 25jaar.
In het beste geval 34360 euro...
Tel daarbij een forse besparing op onderhoud, geen/minder taksen (zal binnen 10jaar ook wel belast worden) & daar komt nog eens een besparing van meer dan 10.000 euro bij op 25jaar
Die huidige meerprijs voor een EV moet je zien als een investering op lange termijn. Zeer interessant voor wie veel km's maakt op jaarbasis. Als Duitser is de keuze nog makkelijker gemaakt met 6000 euro subsidies.
& dan hebben we het enkel over het financiële plaatje.. Milieu/gezondheid & klimaat hebben er ook baat bij!
Ik begrijp ook niet waarom er zo weinig taxi-bedrijven met EV's rijden in België. Tesla long range is het ideaal daarvoor...
Een hangar met een hoop zonnepanelen erop, investering in een AC 22KW charger (DC fastcharger is nog te duur denk ik)
soit, ik ben aan het uitweiden. De gemiddelde Vlaming is duidelijk nog steeds conservatief & zeer slecht geïnformeerd. Ook de VRT & VAB hebben het ook niet begrepen blijkt uit oa hun info over de laadtijden van een EV...
hoewel... VAB ziet hun verdienmodel natuurlijk in elkaar stuiken?!
& de winnaar is?
Re: Klimaathysterie
Hmm ..... methaangas ?
Re: Klimaathysterie
@Umi: ik kan uw artikel over ruimte in Vlaanderen niet lezen, maar beweert u of het artikel werkelijk dat 80% van de Vlamingen een eigen oprit heeft?
Dat kan toch totaal niet kloppen...
Schrap iedereen in een appartement, een groot deel van de rijhuizen.
Een eigen oprit lijkt me meer iets voor de elite.
Dat kan toch totaal niet kloppen...
Schrap iedereen in een appartement, een groot deel van de rijhuizen.
Een eigen oprit lijkt me meer iets voor de elite.
Re: Klimaathysterie
80% lijkt me ook vrij hoog.
Ivm appartementen telt men mogelijk ondergrondse staanplaats / box mee. Maar dan nog ...
Ivm appartementen telt men mogelijk ondergrondse staanplaats / box mee. Maar dan nog ...
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
- CarpeNoctem
- VIP member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 05 jan 2014
- Contacteer:
Re: Klimaathysterie
De politici hebben alweer geld geroken. Nu blijkt dat CNG-wagens zeer slecht scoren op CO₂-gebied zijn ze direct in actie geschoten om de belastingen daarvoor te verhogen.
Toen daags voordien bleek dat de diesels de lucht van fijnstof zuiveren heb ik ze nochtans niet horen pleiten voor belastingsverlagingen voor diesels ...
Toen daags voordien bleek dat de diesels de lucht van fijnstof zuiveren heb ik ze nochtans niet horen pleiten voor belastingsverlagingen voor diesels ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Re: Klimaathysterie
Wanneer de politici in België het gedrag van de burgers willen bijsturen weten ze daar maar één manier voor: door belastingen te verhogen of nieuwe taksen in het leven te roepen.
Re: Klimaathysterie
Bij de 2 appartementen die ik hier te lande bezit, heeft het ene een garagebox met el. stopcontact en het andere een staanplaats met bijhorende berging + stopcontact.
Zo uitzonderlijk is dat dus niet!