Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Hij is terug onder een andere naam ("verbanneling").
Kijk maar eens goed naar de inhoud en schrijfstijl van het (allereerste ) bericht van "verbanneling" ...
De Belgische elektriciteitsmix van oktober 2021 zag er als volgt uit:
- kernenergie: 59%
- windenergie: 18,5%
- zonne-energie: 4%
- andere hernieuwbaar: 3%
- fossiel en andere: 15,5%
https://www.nucleairforum.be/actualitei ... tober-2021
- kernenergie: 59%
- windenergie: 18,5%
- zonne-energie: 4%
- andere hernieuwbaar: 3%
- fossiel en andere: 15,5%
https://www.nucleairforum.be/actualitei ... tober-2021
Het vorige grafiekje indachtig... dus wind+zon zorgt voor 22.5% van onze energie...
en toch...
Gelukkig is er nog kernenergie...
en toch...
(bron https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211118_96908255 )België beleefde dinsdag een zogenaamde ‘dunkelflaute’ op het energienet. Doordat er amper wind stond en er door het sombere weer erg weinig zonne-energie werd geproduceerd, moest er aan alle kanten worden bijgesprongen om een stroomtekort te vermijden. Nu al.
Gelukkig is er nog kernenergie...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het Waals agentschap voor Lucht en Klimaat voert ondertussen actie om houtkachels te promoten.
La Maîtrise du feu
Da's daar waarschijnlijk andere CO₂
Ook op Twitter
La Maîtrise du feu
Le choix du chauffage au bois bûche, une solution raisonnée pour se chauffer écologiquement et économiquement.
Da's daar waarschijnlijk andere CO₂
Ook op Twitter
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik geef ze gelijk.
Degelijk bosbeheer impliceert het opstoken van het gerooide hout. Liever in een steenkachel dan in een open haard, dat wel.
Je grenen tuinhuis dat geïmpregneerd, gebeitst of geschilderd is, wordt ook ooit opgestookt. De spar verzagen, klieven en opstoken om je woning te verwarmen is beter voor het milieu.
Degelijk bosbeheer impliceert het opstoken van het gerooide hout. Liever in een steenkachel dan in een open haard, dat wel.
Je grenen tuinhuis dat geïmpregneerd, gebeitst of geschilderd is, wordt ook ooit opgestookt. De spar verzagen, klieven en opstoken om je woning te verwarmen is beter voor het milieu.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Maar ik ook. Het gaat mij eerder over de hypocrisie van onze vroede vaderen ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ik vergat even op wie zijn post ik reageerde ...
En ik vergat ook te confirmeren dat het, de huidige energieprijzen indachtig, ook financieel voordelig kan zijn. Als je het hout aankoopt aan 80 euro per m³ wordt het krap ...
En ik vergat ook te confirmeren dat het, de huidige energieprijzen indachtig, ook financieel voordelig kan zijn. Als je het hout aankoopt aan 80 euro per m³ wordt het krap ...
De hetze tegen de houtkachels is vanwege fijn stof, niet CO2
Wallonië heeft ook "ietsje" meer bos dan Vlaanderen
Wallonië heeft ook "ietsje" meer bos dan Vlaanderen
De keuze is duidelijk, kernenergie.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Dat gaat inderdaad de enige keuze zijn indien het klimaat je iets kan schelen. Uiteraard moeten wind en zon de primaire energie bron worden maar er gaat sowieso altijd nog iets anders moeten zijn om wind en zon aan te vullen. Gas centrales lijken door het niet aanrekenen van klimaatschade die ze mede veroorzaken een goedkope maar uiterst kortzichtige oplossing. De huidige kernenergie is door de hoge investeringen en uitbatingskosten niet concurrentieel tov gas en steenkool maar de toekomstige kleinere en intrinsiek veilige kerncentrales gaan heel wat goedkoper te bouwen en uit te baten zijn. Eens de werkelijk kost van fossiel in rekening gebracht wordt zal gas of steenkool helemaal geen optie meer zijn.
Toch enkele kritische opmerkingen:
- het gaat om (eerder hypothetische) “generation costs” en niet om de kostprijs die de consument moet betalen.
- de energie van wind, zon en waterkracht kan je niet voortdurend produceren (wat als er geen wind of zon of is?). Opslaan en later gebruiken van zonne-energie of windenergie is voorlopig niet mogelijk.
- je bekijkt het louter financieel, maar wat met de CO2-uitstoot of fijne stof?
Onzin. Ik ga niet de moeite doen, maak je huiswerk zelf.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen