Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Dat is ruim de meerderheid van de wereldbevolking. Ik zal me daar dan maar braaf bij neerleggen.
Inderdaad en "de wereld wordt steeds religieuzer":
https://scientias.nl/de-wereld-wordt-st ... ligieuzer/
Het ziet er niet goed uit voor "ongelovige honden".
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
De zomer van 1976 was echt de moeite . Nu wordt er een drama van gemaakt . Ben benieuwd wat de overheid nu weer gaat uitvinden om geld uit onze zakken te halen
Vijftig jaar geleden was het uitzonderlijk als een zomer zonnig en warm was. Toen hadden we genoeg water om die zomer door te komen. Nu komen de warme en droge zomers na een droog voorjaar waardoor er niet genoeg water in de grond zit.
Wat een bullshit. Nu is het in februari al 30 graden in Spanje. Zoals Yaris zegt was het vroeger een keer om de zoveel zomers uitzonderlijk warm, nu komt het meer en meer voor en dikwijls na een al droog voorjaar. In Frankrijk waar ik nu zit is het gras al overal geel en verdord, terwijl dit vroeger maar eind augustus begin september voorkwam en ik zit niet eens in het zuiden. Het heeft hier al maanden niet meer deftig geregend.
Als je nu nog steeds niet beseft of wil beseffen dat er wel degelijk iets aan de hand is dan ben je gewoon van slechte wil. Of misschien ben jij slimmer dan duizenden wetenschappers die alarmbellen luiden, dat kan ook, al betwijfel ik dit ten zeerste.
Het zal onze tijd wel nog uitdoen maar ik weet niet of je kinderen of kleinkinderen hebt maar die zullen het heel wat moeilijker hebben. Het zal aanpassen worden of verbranden. Om niet te zwijgen van een massamigratie die op gang zal komen voor een zoektocht naar water, oorlogen om water, enz.
Maar blijf vooral de werkelijkheid ontkennen, de volgende generaties zullen je dankbaar zijn.
Volledig akkoord met Trivium. Spijtig genoeg zijn er nog steeds mensen en politieke partijen , Vlaamsch Blok , die menen dat er niets aan de hand is...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het gaat niet om gras in de tuinen van de mensen maar om de bermen langs de kant van de wegen.
Maar om op je vraag te antwoorden, ik weet niet of er een sproeiverbod is want ik heb hier geen gras maar ik denk dat dit los staat van het feit dat er geen regen valt toch? Je kunt je gras groen houden door te sproeien maar dan verbruik je nog meer kostbaar water maar waarvoor, om je tuin groen te houden voor het uitzicht. Beetje belachelijk.
Maar om op je vraag te antwoorden, ik weet niet of er een sproeiverbod is want ik heb hier geen gras maar ik denk dat dit los staat van het feit dat er geen regen valt toch? Je kunt je gras groen houden door te sproeien maar dan verbruik je nog meer kostbaar water maar waarvoor, om je tuin groen te houden voor het uitzicht. Beetje belachelijk.
Sproeien is mijns inziens geen verspilling van water. Want sproeiwater dringt in de grond, het loopt niet in het riool.
Sproeien tijdens de dag heeft geen enkele zin omdat er meer water verdampt dan er in de grond dringt. Ik ken niet veel mensen die sproeien na zonsondergang.
In de tijd dat er in België een sproeiverbod was sproeide mijn buurman zijn tuin wanneer het donker was.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb er geen bewijzen van, maar ik denk dat er wel velen zijn die "sproeien" na zonsondergang.
Nu goed ... je gras sproeien met drinkwater is het idiootste wat iemand kan doen natuurlijk, ook na zonsondergang.
Je planten/bloemen "sproeien" (lees: water geven) met (eerder gecapteerd) regenwater tijdens drogere tijden is al iets helemaal anders natuurlijk.
Ja klopt maar met een put van 10.000 liter waarmee je de toiletten doorspoelt, de auto's wast, de wasmachine doet draaien, poetst, enz blijft er na een droog voorjaar en een droge zomer niet veel meer over om je tuin nog wat te geven.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Is het de bedoeling dat men de wasmachine en poetsen ook met regenwater doet ? Wist ik niet.
Toilet snap ik. Auto ook, al rij ik gewoon door een carwash waar ze dan hopelijk regenwater gebruiken.
En als 10.000 liter niet voldoende is, dan steek je maar 20.000 liter hé, of je laat de tuin voor wat het is. Dat groeit wel terug.
Ik vang jaarlijks 40k liter regenwater op. 35k liter wordt terug de tuin in gesproeid.
Veel recente woningen hebben een regenput van 5k liter. Door de auto te wassen, wc door te spoelen en wat plantjes te sproeien, staan die putten nu al droog. Er zijn natuurlijk ook mensen die hun auto niet wassen en geen plantjes hebben om te besproeien. Die hebben voldoende aan hun put van 5k liter.
Veel recente woningen hebben een regenput van 5k liter. Door de auto te wassen, wc door te spoelen en wat plantjes te sproeien, staan die putten nu al droog. Er zijn natuurlijk ook mensen die hun auto niet wassen en geen plantjes hebben om te besproeien. Die hebben voldoende aan hun put van 5k liter.