Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Oorlogen verbieden
Iedereen is tegen oorlogen ... maar ik denk niet dat pakweg Poetin, Hamas of Netanyahu zich veel van zo'n "verbod" zouden aantrekken.
En vallen vakanties ook onder "plezier vliegtuigreisjes"? Want een fietsreis naar pakweg Spanje of Griekenland is niet voor iedereen weggelegd.
Soit, idealistische - maar weinig realistische - voorstellen.
Ik wil iemand wel eens met de fiets naar Spanje zien rijden als je door artrose al amper de trap op raakt. Of hebben mensen die minder mobiel zijn geen recht meer op reizen dan?
Oorlogen verbieden Poetin zal nogal lachen. Pas op manneke, 5000 euro roebel boete per dag oorlog
Oorlogen verbieden Poetin zal nogal lachen. Pas op manneke, 5000 euro roebel boete per dag oorlog
Oorlogen zijn net heel goed voor het klimaat
Dode mensen stoten minder uit dan levenden.
Poetin kan nog meedoen voor een Nobelprijs voor het klimaat, als wokers dit gaan uitvinden.
Wat ik trouwens de enige zinnige maatregel vind: zorg dat we met minder zijn, belast kinderen, zorg dat mensen max 2 kinderen krijgen.
En dan moet je nog heel weinig (of geen) aanvullende maatregelen nemen;
Poetin kan nog meedoen voor een Nobelprijs voor het klimaat, als wokers dit gaan uitvinden.
Wat ik trouwens de enige zinnige maatregel vind: zorg dat we met minder zijn, belast kinderen, zorg dat mensen max 2 kinderen krijgen.
Zo weinig mogelijk werken is ook goed voor het klimaat.
Als je minder werkt dan heb je minder geld en dus kan je minder consumeren.
Als je minder werkt dan heb je minder geld en dus kan je minder consumeren.
Precies! geen kinderbijslag, maar kindertax.Aerolla schreef: ↑4 december 2023, 18:44 Oorlogen zijn net heel goed voor het klimaat
Oei nog meer kosten voor het OCMW dan.
Enkel kinderbijslag voor de eerste 2 zou ook al een groot verschil maken.JOKER247 schreef: ↑4 december 2023, 21:37Precies! geen kinderbijslag, maar kindertax.Aerolla schreef: ↑4 december 2023, 18:44 Oorlogen zijn net heel goed voor het klimaat
Mijn kinderbijslag voor 2 kinderen (combinatie van oude en nieuwe systeem) ligt bvb een 80€ per maand lager dan kinderen die nu geboren worden.
Nieuwe systeem is dus hoger dan het oude. Vanaf 3 kinderen is het nieuwe dan niet meer interessant. Maar ik heb nooit begrepen waarom het bedrag opgetrokken werd voor het eerste kind ipv naar beneden gehaald.
Geld in overvloed dan vermoedelijk bij onze regering?
Of een leeftijdsgrens invoeren? Bijvoorbeeld 75 jaar?
Een samenleving zonder jeugd moet je niet willen.
Een samenleving zonder jeugd moet je niet willen.
Ik heb de middelen om volop te consumeren maar doe het gewoon niet. Minder werken , consuminderen zorgt inderdaad voor minder uitstoot.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik zou zoiets alvast als een compliment beschouwen. Ik ben ook werkschuw: vooral repetitief werk dat prima door machines kan uitgevoerd worden haat ik. We hebben de mensen nodig voor belangrijkere zaken. Iedereen zou werkschuw moeten zijn en zich afvragen: waarom kunnen we dit niet door een machine laten doen? Dit geldt voor alles van afwassen tot rekenen.
Een beetje minder welvaart is niet zo erg. 40 jaar geleden was er minder welvaart maar waren de mensen zeker niet minder gelukkig.
Effectiefste maatregel om voetafdruk
te verkleinen is geen kinderen op de
wereld te zetten. Maar ook dat is natuurlijk
vrijwel onmogelijk....
te verkleinen is geen kinderen op de
wereld te zetten. Maar ook dat is natuurlijk
vrijwel onmogelijk....