Klimaathysterie
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Klimaathysterie
Die cynische grinniker heeft nochtans meer voor het klimaat gedaan door thuis te blijven dan die "activisten" die zich hebben verplaatst naar het actieterrein ... intussen weten we allemaal hoe ver het is, het is niet meer nodig om wielerwedstrijden te onderbreken of schilderen te bekladden ... maar nee, om de zoveel tijd wil er weer eentje een beetje aandacht op zichzelf vestigen. Waar is Anuna De Wever trouwens gebleven, haantje-de-voorste gespeeld en intussen een andere "hobby" gevonden ? Of is ze zich aan het voorbereiden op een dikbetaalde job als politieker ?
Trumpiaanse pseudo-argumenten leiden helemaal nergens toe
We hebben net heel veel te danken aan activisten op allerlei maatschappelijke vlakken, niet enkel het klimaat.
Niemand herinnert zich cynische zeurkousen.
We hebben net heel veel te danken aan activisten op allerlei maatschappelijke vlakken, niet enkel het klimaat.
Niemand herinnert zich cynische zeurkousen.
Toch wel hoor, best niet vergeten.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Ze hebben inderdaad een mooie bijdrage geleverd aan de maatschappij en het klimaat met hun protesten. Honderden extra politiemensen moesten opgetrommeld worden. Die waren in rust of verlof en moesten zich dus viersklaps met hun dieselwagen naar de kazerne begeven om vervolgens met dieselbusjes ter plaatse gebracht te worden. Daarna moesten er dieselbussen van de lijn gevorderd worden om de arrestanten die (met plastic straps) geboeid werden naar de cellen te brengen. Die moesten uiteraard extra verwarmd worden want we zouden toch niet willen dat de activistjes kou zouden lijden.Abatoetnie schreef: ↑18 december 2023, 19:04Die cynische grinniker heeft nochtans meer voor het klimaat gedaan door thuis te blijven dan die "activisten" die zich hebben verplaatst naar het actieterrein ... intussen weten we allemaal hoe ver het is, het is niet meer nodig om wielerwedstrijden te onderbreken of schilderen te bekladden ... maar nee, om de zoveel tijd wil er weer eentje een beetje aandacht op zichzelf vestigen. Waar is Anuna De Wever trouwens gebleven, haantje-de-voorste gespeeld en intussen een andere "hobby" gevonden ? Of is ze zich aan het voorbereiden op een dikbetaalde job als politieker ?
En de overuren zullen wel uitbetaald worden.
Daar kan mijn pelletkachel niet tegenop.
Heel mooie bijdrage van die bende losgeslagen groene eikels.
Uw argument kan toegepast worden op iedere tussenkomst van de hulpdiensten: voetbal, verkeersongevallen, burenruzies,...
Heb je niets beter?
Heb je niets beter?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Maar die pretenderen niet dat ze opkomen 'voor het klimaat'.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Verbannen Gebruiker
Hun actie is geslaagd. Ze wilden alleen maar aandacht trekken. Als zelfs hun tegenstanders hun actie onder de aandacht brengen ... missie meer dan geslaagd.CarpeNoctem schreef: ↑19 december 2023, 13:45Maar die pretenderen niet dat ze opkomen 'voor het klimaat'.
Hoe minder erover gepraat wordt, hoe beter.
Ook een argument dat je algemeen kan toepassen.
Ik zou ook kunnen zeggen: die persoon pretendeert een voetbalfan te zijn, ruzie te maken,...
Ik zou ook kunnen zeggen: die persoon pretendeert een voetbalfan te zijn, ruzie te maken,...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je bedoelt hoe minder er serieus over gepraat wordt.
Hoe meer we ze daarentegen met hun inconsequenties confronteren hoe beter
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Zeiden de bisschoppen in hun conclaaf...huisjetuintjefiets schreef: ↑19 december 2023, 14:11Hun actie is geslaagd. Ze wilden alleen maar aandacht trekken. Als zelfs hun tegenstanders hun actie onder de aandacht brengen ... missie meer dan geslaagd.CarpeNoctem schreef: ↑19 december 2023, 13:45
Maar die pretenderen niet dat ze opkomen 'voor het klimaat'.
Hoe minder erover gepraat wordt, hoe beter.
Kom gewoon met inhoudelijke argumenten.
-
- Full Member
- Contacteer:
Beste Woz, acties om de aandacht op gelijk wat te vestigen mogen er wat mij betreft best zijn ... maar er komt er moment waarop het contraproductief wordt ... dat moment is zo ongeveer bereikt wat betreft de klimaatactivisten.
Anuna De Wever en Greta Thunberg hun ecologische voetstap is vele keren hoger dan de mijne, één van die cynici, ... ja maar, er moet toch iemand de aandacht vestigen op de milieuproblematiek, awel, ik wil ook wel naar Dubai gaan hoor op de kosten van de plaatselijke oliesjeik hoor. 't Schijnt een mooi land te zijn
Ik herinner me bij de start van de klimaatmarsen dat Anuna De Wever in the picture kwam, helaas was ze vergeten al haar "verre-vakantie"-reisfoto's van haar FB te verwijderen, een paar dagen later waren die plots weg ... een tijdje later zat ze op een boot om naar een vergadering in Amerika te gaan, ja want met het vliegtuig reizen was niet milieuvriendelijk
Anuna De Wever en Greta Thunberg hun ecologische voetstap is vele keren hoger dan de mijne, één van die cynici, ... ja maar, er moet toch iemand de aandacht vestigen op de milieuproblematiek, awel, ik wil ook wel naar Dubai gaan hoor op de kosten van de plaatselijke oliesjeik hoor. 't Schijnt een mooi land te zijn
Ik herinner me bij de start van de klimaatmarsen dat Anuna De Wever in the picture kwam, helaas was ze vergeten al haar "verre-vakantie"-reisfoto's van haar FB te verwijderen, een paar dagen later waren die plots weg ... een tijdje later zat ze op een boot om naar een vergadering in Amerika te gaan, ja want met het vliegtuig reizen was niet milieuvriendelijk
Wat zijn jouw argumenten dan ?
-
- Verbannen Gebruiker
Mijn inhoudelijk argument is dat als je weet dat er een probleem is dat je moet blijven streven naar een oplossing.
Niet doen alsof het probleem niet bestaat, geen drogargumenten verzinnen,...
Klimaatactivisten die schade toebrengen aan andermans zijn bezit zullen daarvoor gestraft worden en de prijs moeten betalen.
Iemand die weet dat er een probleem is en doet alsof er niets aan de hand is zal daar ook op een dag de prijs voor betalen. Want je brengt net zo goed schade toe aan anderen en jezelf.
Niemand zegt dat je perfect moet zijn. Het om de inspanning en de moeite die je doet om dingen beter te maken.
Niet doen alsof het probleem niet bestaat, geen drogargumenten verzinnen,...
Klimaatactivisten die schade toebrengen aan andermans zijn bezit zullen daarvoor gestraft worden en de prijs moeten betalen.
Iemand die weet dat er een probleem is en doet alsof er niets aan de hand is zal daar ook op een dag de prijs voor betalen. Want je brengt net zo goed schade toe aan anderen en jezelf.
Niemand zegt dat je perfect moet zijn. Het om de inspanning en de moeite die je doet om dingen beter te maken.
-
- Verbannen Gebruiker
Groen slaagt er goed in dan.
Enquete eind september over kiesintenties Vlamingen, door VTM / HLN.
Bij Groen moeten stilaan alle alarmbellen afgaan. De groenen flirten met de kiesdrempel: 6,4 procent.
Van 10,1% naar 6,4%.
37% van hun kiezers kwijt sinds de laatste verkiezingen.
-
- Full Member
- Contacteer:
En waarmee denk je dat men bezig is ?
Als je verwacht dat tegen volgende week het klimaatprobleem opgelost is dan zit je met een probleem, het gaat over honderden, duizenden jaren ... en wie weet nooit.
Er zijn nog weinigen die zeggen dat er geen probleem is.
Het is niet meer nodig om je vast te kleven aan de grond of aan een schilderij ... dat is je reinste aandachtzoekerij en heeft niks inhoudelijks meer (niet dat het dat ooit geweest is, ik zie het verband niet tussen je met je vette pollen aan een schilderij van een 16e eeuwse schilderij hangen en de klimaatproblematiek.
Ik zie niet wat het verband is tussen op het WK wielrennen de koers een uur op te houden door je met je vette vingers aan de straatstenen vast te kleven.