Klimaathysterie
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Klimaathysterie
Hier zitten geen ontkenners meer, je bent tegen jezelf aan het praten.
Het gaat o.a. over het gegeven dat die klimaatklevers contraproductief zijn maar je ontwijkt het heb ik de indruk dus doe maar verder, je bent zelf bezig met bepaalde zaken te ontkennen.
Los daarvan, je weet toch ook hoeveel milieuschade het gebruik van een PC veroorzaakt ? De hele tijd dat je hier zit te discussiëren over dat we minder energie moeten gebruiken ben je zelf bezig er nog een beetje extra te gebruiken
Toch respect voor de vreedzame actievoerders in Deurne. Vliegtuigverkeer over korte afstanden en zakenvluchten schaft men best direct af. Deurne sluiten aangezien Zaventem vlakbij is.
Vooral zakenvluchten zijn asociaal. Voor korte afstanden moet zo snel als mogelijk een alternatief komen (solid-state batterijen).
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Realisme is inderdaad nodig en de oplossingen zullen er komen door technologische evolutie.
Dat neemt echter niet weg dat we de problemen niet erger moeten maken dan ze al zijn en dat we niet moeten wachten met wat vandaag al realistisch en zinvol kan.
Extreem gedrag van klimaatklevers is een reactie op extreem gedrag van klimaatontkenners.huisjetuintjefiets schreef: ↑19 december 2023, 18:59Geweld, vernielingen, ... alles mag dus. Alles is gerechtvaardigd.
Dit weekend stond een opiniestuk in de krant van iemand die de opinie verdedigde dat Groen de meest extremistische partij van Vlaanderen is.
Je bent wel bijna alleen met jouw extremistisch, gewelddadig gedachtegoed.
Groen amper 6,4% van de stemmen. Goede zaak.
Blijven beweren dat er niets aan de hand is, dat we er niets kunnen aan doen, dat het iemand anders zijn schuld is,... is gewelddadig op veel grotere schaal dan jezelf vastkleven.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
https://www.hln.be/buitenland/duitse-re ... ~a2918ef8/
Dat is dus de verkeerde manier n.m.i.
Alsook "zakenvluchten" of "korte afstanden" zomaar "veroordelen".
Waar het om gaat is de belasting op het milieu/klimaat.
Taxeer dat dan ook gewoon op die manier en reken dat aan aan de passagier ipv de vliegmaatschappij.
Nog beter is dat je niet moet taxeren. Leg de vliegmaatschappijen een tijdlijn voor met haalbare doelen, bijvoorbeeld: zakenvluchten en vluchten van minder dan 800km moeten voor 2030 elektrisch. De druk zal de verandering versnellen. Ik ben geen voorstander van verbieden, soms moet het wel en heb je geen keuze zoals bijvoorbeeld voor sommige houtkachels die onmiddellijk moeten verboden worden (volksgezondheid).EarthNvstr1 schreef: ↑19 december 2023, 21:13https://www.hln.be/buitenland/duitse-re ... ~a2918ef8/
Dat is dus de verkeerde manier n.m.i.
Alsook "zakenvluchten" of "korte afstanden" zomaar "veroordelen".
Waar het om gaat is de belasting op het milieu/klimaat.
Taxeer dat dan ook gewoon op die manier en reken dat aan aan de passagier ipv de vliegmaatschappij.
Laatst gewijzigd door Spaarplan op 19 december 2023, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Dus vluchten in het algemeen belang zijn asociaal?
Vreemde redenering.
Ik vind persoonlijk (eigenlijk niet, I don't even remotely care, maar gewoon voor dit topic) dat vluchten voor vakantie asociaal zijn, omdat ze enkel het eigenbelang dienen, en geen enkele economische waarde creeëren.
Over zakenvluchten kan je discussieren, maar het is duidelijk uit vorige discussie dat jullie kennis van de zakenwereld niet voldoende is om dat te snappen, dus we zullen de discussie niet heropenen.
En nu moet jij zeggen : ja maar ja, ik ga graag op vakantie en ik heb er recht op en bla blabla bla
En dan denk ik in mezelf: wat een egoïst.
Dat gezegd zijnde, ik heb een nieuwe laptop besteld een aan heel mooie prijs (dus ongetwijfeld zijn er wat kinderhandjes aan te pas gekomen, zoals het een echte Chinees betaamt).
Hij wordt donderdagochtend geleverd, maar hij zit nu nog in Shanghai.
Dus leve cargovliegtuigen, anders had ik nog minstens 12 weken moeten wachten, als ik geluk had (zeker omdat je tegenwoordig via Kaap de Goede Hoop moet varen).
Zoals Eddy Wally zou zeggen: China, Amai zeg Geweldig.
Je kunt het echt niet laten om uit de hoogte te doen. Zelden zo'n hautain personage op een forum gezien.Aerolla schreef: ↑19 december 2023, 21:32Dus vluchten in het algemeen belang zijn asociaal?
Vreemde redenering.
Ik vind persoonlijk (eigenlijk niet, I don't even remotely care, maar gewoon voor dit topic) dat vluchten voor vakantie asociaal zijn, omdat ze enkel het eigenbelang dienen, en geen enkele economische waarde creeëren.
Over zakenvluchten kan je discussieren, maar het is duidelijk uit vorige discussie dat jullie kennis van de zakenwereld niet voldoende is om dat te snappen, dus we zullen de discussie niet heropenen.
Waarom zouden vakantievluchten geen economische waarde creëren? Toeristen geven hun geld uit op de plaatsen waar ze komen met als gevolg dat daar meer werkgelegenheid zal zijn. Moesten er alleen maar zakenvluchten meer zijn zouden veel piloten en cabinepersoneel aan de dop staan en veel restaurants ter plaatse het zout op hun patatten niet verdienen. Veel zakenvluchten zijn wel goed voor de inkomsten van de plaatselijke meisjes van plezier, al dan niet betaald met de creditcard van de firma.
Toerisme is geen economische (basis)waarde...
Dat heel veel mensen leven van inkomsten uit toerisme weet ik ook wel, maar je kan het product toerisme niet opeten.
Het is een daginvulling, maar de wereld kan perfect zonder toerisme, de wereld blijft perfect draaien zonder.
Dat mensen ervan leven is een ZEER zwakke argumentatie, er zijn heel veel mensen die leven van inkomsten uit steenkool, dus volgens jouw argument, mogen we dus ook niet stoppen met steenkool.
Want wat zouden die mensen anders moeten doen?
Dat heel veel mensen leven van inkomsten uit toerisme weet ik ook wel, maar je kan het product toerisme niet opeten.
Het is een daginvulling, maar de wereld kan perfect zonder toerisme, de wereld blijft perfect draaien zonder.
Dat mensen ervan leven is een ZEER zwakke argumentatie, er zijn heel veel mensen die leven van inkomsten uit steenkool, dus volgens jouw argument, mogen we dus ook niet stoppen met steenkool.
Want wat zouden die mensen anders moeten doen?
Zolang veel energie en grondstoffen verbruiken mentaal gekoppeld wordt aan het idee van daardoor een hogere maatschappelijke status denken te verkrijgen zijn we er nog niet.
Het grote probleem is al zeer vaak benoemd hier: NIMBY
Iedereen heeft voorstellen voor oplossingen, maar ze mogen mezelf niet beïnvloeden
Stoppen met steenkool ja, want dat is ver van mijn bed: "wat kan mij die domme indiër in de steenkoolmijn nu schelen?" dat hij zich omschoolt van mijnwerker naar kernfysicus ofzo", maar niet meer op vakantie, nee, zo ver gaan we niet, want ik heb rechten, weet je wel, en mijn zus werkt in een hotel.
Iedereen heeft voorstellen voor oplossingen, maar ze mogen mezelf niet beïnvloeden
Stoppen met steenkool ja, want dat is ver van mijn bed: "wat kan mij die domme indiër in de steenkoolmijn nu schelen?" dat hij zich omschoolt van mijnwerker naar kernfysicus ofzo", maar niet meer op vakantie, nee, zo ver gaan we niet, want ik heb rechten, weet je wel, en mijn zus werkt in een hotel.
-
- Full Member
- Contacteer:
Pas op héé, je hebt het hier over de meest intelligente persoon van dit forum, heel hoog opgeleid ... zodanig hoog dat onze nek er pijn van zou moeten doen van omhoog te kijken.
Misschien spelen we het een beetje teveel op de man maar dat doet hij ook door "ons" vanuit de hoogte te bekijken. Doe ne keer normaal man ... en als je jezelf echt zo fantastisch voelt ga dan een tijdje voor de spiegel staan vooraleer je iets op het forum post, het zal misschien al helpen.
Als iedereen al eens voor eigen deur zou vegen. Dat er hier op het forum schrijvers zijn die doodleuk komen melden dat ze de klimaatzaak en de volksgezondheid saboteren is blijkbaar geen probleem, ik lees hier nooit een opmerking over, maar enkel klimaatactivisten zijn "een zootje misantropen".Aerolla schreef: ↑19 december 2023, 22:10 Het grote probleem is al zeer vaak benoemd hier: NIMBY