Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Media? Ik weet het niet.Abatoetnie schreef: ↑8 januari 2024, 00:18We krijgen kinderlijke politiek omdat we een kinderlijk volk zijn, ze willen nu plots allemaal viking spelen op facebook ... waar komt die zever nu plots vandaan ? Ik wil maar zeggen ...
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Wie is er hier eigenlijk hysterisch?!
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Misschien omdat het vriest. Of omdat mensen beginnen beseffen dat we allemaal mietjes zijn en nog niet aan de enkels van de Vikings komen qua moed en eergevoel. Soit, wie zal het zeggen.Abatoetnie schreef: ↑8 januari 2024, 00:18 We krijgen kinderlijke politiek omdat we een kinderlijk volk zijn, ze willen nu plots allemaal viking spelen op facebook ... waar komt die zever nu plots vandaan ?
En wat is jouw boodschap hierachter? Waarom nu een oude grafiek posten van 2022?
Niet dat ik het belang van klimaatverandering wil ontkennen of minimaliseren, maar als ik dergelijke cijfers zie dan kijk ik steeds naar 2 zaken: de bron (of organisatie erachter) en de statistische representativiteit.
In dit geval:
- de bron: Earth Day, of een verzameling van milieuorganisaties.
Niet echt objectief te noemen dus. Voor mij zouden de cijfers al meer waarde hebben indien ze van een objectieve bron afkomstig zouden zijn, zoals bv. de Verenigde Naties.
- de representativiteit: onderaan de grafiek lees ik dat de resultaten afkomstig zijn van een online bevraging van 22.534 volwassenen uit de leeftijdscategorie 16-74 jaar en afkomstig uit 30 landen.
Statistisch lijkt me dat niet voldoende om conclusies te trekken voor die 30 landen, laat staan voor de ganse wereldbevolking.
Ik weet niet wat je wil bewijzen - dat is ook moeilijk te achterhalen als je zomaar iets post zonder enige uitleg - maar mij zeggen of bewijzen die cijfers niks.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
m-peeters schreef: ↑7 januari 2024, 19:44 Anuna De Wever heeft na het klimaat en de genderproblematiek de Palestijnse zaak ontdekt
Al naargelang de versie is het “onder leiding van De Wever en HOTM” of “spontaan” dat een honderdtal pro-Palestijnse activisten besluiten om het openingsevenement van het Vlaamse luik van het Belgische EU-voorzitterschap te gebruiken om actie te voeren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Zou Anuna De Wever niet eens opkomen bij de verkiezingen, op de lijst van Groen of zo?CarpeNoctem schreef: ↑8 januari 2024, 08:29m-peeters schreef: ↑7 januari 2024, 19:44 Anuna De Wever heeft na het klimaat en de genderproblematiek de Palestijnse zaak ontdekt
Al naargelang de versie is het “onder leiding van De Wever en HOTM” of “spontaan” dat een honderdtal pro-Palestijnse activisten besluiten om het openingsevenement van het Vlaamse luik van het Belgische EU-voorzitterschap te gebruiken om actie te voeren.
Het apolitieke imago van de beweging voor en door jongeren die om het milieu geven was toch al lang weg toen ze stage ging lopen bij Groen in 2020.
"Anuna De Wever gaat stage doen bij groene fractie in Europees Parlement"
Ik heb nooit vernomen wat ze daar precies heeft gedaan of verwezenlijkt ...
Soit, nu ze politiek geen maagd meer is kan ze misschien haar populariteit en die van haar groene (of is het groen/wit/zwart/rode) beweging eens testen. Bij de vorige verkiezingen in 2019 dacht ze nog naïef dat Groen de leidende partij in Vlaanderen ging zijn ...
"Anuna De Wever gechoqueerd na verkiezingsuitslag: “Het lijkt of we terug bij af staan”."
Sommigen hier op het forum beginnen blijkbaar toch last te krijgen van de opwarming (is het gewoon hysterie of hebben ze te lang achter de houtkachel gezeten? ):
IK ben dus blijkbaar een "mafketel" omdat ik gewoon zonder commentaar een grafiekje post?
Voila, hier nog eentje van het KMI, doe ermee wat je wil...
Als we dan toch geen info geven en alles zomaar posten zonder een woordje uitleg: leuke vooruitzichten, ik zal dan in de toekomst minder hout op mijn houtkachel moeten gooienSpaarplan schreef: ↑8 januari 2024, 11:44Sommigen hier op het forum beginnen blijkbaar toch last te krijgen van de opwarming (is het gewoon hysterie of hebben ze te lang achter de houtkachel gezeten? ):
IK ben dus blijkbaar een "mafketel" omdat ik gewoon zonder commentaar een grafiekje post?
Voila, hier nog eentje van het KMI, doe ermee wat je wil...
Tja, hoe omschrijf je "zandzakjes leggen tegen de onvermijdelijke zondvloed" anders?
Zelfs al stopt morgen de fossiele CO2 uitstoot, dan nog blijft het klimaat verder opwarmen. De uitstoot zal morgen niet stoppen en tegen 2050 ook niet, al wat afgebouwd wordt wordt teniet gedaan door welvaartstoename, smelten permafrost en verdwijnen van bossen, enz... Stop met de hysterie en het naïef geloof dat het nog te redden is, stilaan tijd voor realisme en adaptatie zou ik zeggen.
Dus, aan een patiënt met beginnende kanker geven we voortaan alleen nog een hoge dosis morfine?vortex schreef: ↑8 januari 2024, 12:12Tja, hoe omschrijf je "zandzakjes leggen tegen de onvermijdelijke zondvloed" anders?
Zelfs al stopt morgen de fossiele CO2 uitstoot, dan nog blijft het klimaat verder opwarmen. De uitstoot zal morgen niet stoppen en tegen 2050 ook niet, al wat afgebouwd wordt wordt teniet gedaan door welvaartstoename, smelten permafrost en verdwijnen van bossen, enz... Stop met de hysterie en het naïef geloof dat het nog te redden is, stilaan tijd voor realisme en adaptatie zou ik zeggen.
Wanneer volgt het besef dat het al lang geen beginnende kanker meer is? Niemand buiten een paar naïevelingen, om het lief uit te drukken, gelooft nog dat COP Parijs haalbaar is. We zijn al lang voorbij het punt waar een CO2 reductie nog impact heeft, een hele reeks natuurlijke en onomkeerbare processen zijn reeds in gang gezet die verdere opwarming gaan veroorzaken. Denk maar aan het methaan dat volop vrijkomt door het smelten van permafrost, verwoestijning, ontbossing, afbranden van bossen, enz.. Maar zelfs al zouden al die bijkomende processen er niet zijn en het enkel met CO2 reductie op te lossen is, dan nog gaat het niet lukken, gewoon te veel mensen met een stijgende welvaart en energie en grondstoffen consumptie. Maar ja, zolang er plaktivisten en grafiekjes posters zijn is er nog hoop hé
Je overtuigt in ieder geval geen mensen door hier op dit forum constant schijnbaar klakkeloos wat cijfertjes en grafiekjes te gooien zonder enige informatie of bijkomende uitlegSpaarplan schreef: ↑8 januari 2024, 12:23Dus, aan een patiënt met beginnende kanker geven we voortaan alleen nog een hoge dosis morfine?vortex schreef: ↑8 januari 2024, 12:12
Tja, hoe omschrijf je "zandzakjes leggen tegen de onvermijdelijke zondvloed" anders?
Nee, met electrische auto's hogere belasting (altijd de oplossing voor de politici) etc. komen we er niet.
Eerst maar eens een flinke belasting op kinderen krijgen wereldwijd, geen chartervluchten, weggooi artikelen uit China en India meer, minder luxe, goed openbaar vervoer etc. Dan komen we pas "on speaking terms".
Maar ja de politieke partij die dat in zijn programma zet krijgt geen stemmetjes meer.
Dus blijven we maar voortmodderen en betalen we alleen meer belasting.
Kortom niet kleine details aanpakken, maar eerst de hoofdoorzaken.
Eerst maar eens een flinke belasting op kinderen krijgen wereldwijd, geen chartervluchten, weggooi artikelen uit China en India meer, minder luxe, goed openbaar vervoer etc. Dan komen we pas "on speaking terms".
Maar ja de politieke partij die dat in zijn programma zet krijgt geen stemmetjes meer.
Dus blijven we maar voortmodderen en betalen we alleen meer belasting.
Kortom niet kleine details aanpakken, maar eerst de hoofdoorzaken.