Klimaathysterie
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Klimaathysterie
Ik heb eigenlijk nog nooit hout moeten kopen. Ik heb een vriend die handelt in paletten en hij brengt éénmaal per jaar een voer paletten die niet meer geschikt zijn voor verkoop. Ik zit daar dan wel een weekeinde (nachttarief
) aan te verzagen, maar zoals ze zeggen: aan hout kun je je een paar keer verwarmen.
Dat is natuurlijk maar konijnekotelaarhout maar ik meng dat met wat betere kwaliteit uit mijn eigen hof en ook van een weduwe waar ik al eens een handje toesteek in den hof.
Niets plezanter dan buiten bezig te zijn met hout:
![Afbeelding](https://thechive.com/wp-content/uploads/2015/07/commercial-appeal-nikki-howard-is-the-gorgeous-girl-from-that-commercial-26.jpg?attachment_cache_bust=1067352&quality=85&strip=info&w=920)
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Dat is natuurlijk maar konijnekotelaarhout maar ik meng dat met wat betere kwaliteit uit mijn eigen hof en ook van een weduwe waar ik al eens een handje toesteek in den hof.
Niets plezanter dan buiten bezig te zijn met hout:
![Afbeelding](https://thechive.com/wp-content/uploads/2015/07/commercial-appeal-nikki-howard-is-the-gorgeous-girl-from-that-commercial-26.jpg?attachment_cache_bust=1067352&quality=85&strip=info&w=920)
![Tongue :P](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/tongue.gif)
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Heb jij betalingsmoeilijkheden betreffende je energiefacturen?E10ne schreef: ↑23 januari 2024, 14:40Vinden jullie dit dan logisch dat men via vadertje staat (accijnzen) deze prijzen zomaar kan laten stijgen?
Verwarming is, net als voeding, een basisbehoefte!
Wie kan dit nog allemaal betalen? Verplichte renovatie of boete, hoge(re) energieprijzen,...
En dan verwondert zijn dat de partijen welke dit allemaal bekokstoven uitgespuwd worden.
Er is geen redelijkheid meer.
Ik heb vooral moeite met de belachelijk hoge taksen op energie. Op benzine en diesel hebben we dat altijd ondergaan, nu men dezelfde weg opgaat met elektriciteit ( en straks mss gas) is dit toch de brug te ver. Bespaar ipv elke dag een nieuwe taks in te voeren!
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad, het dedain in die vraag ...
Sommigen komen toch wel zelden uit hun ivoren toren. Er zijn nogal wat burgers die elke maand moeten afwachten als het gaat lukken om de eindjes aan elkaar te knopen.
En neen, niet enkel marginale gezinnen met een 55 duims-TV aan de muur die hun prioriteiten niet op een rijtje hebben.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Dus al het gaat over onbetaalbare facturen dan zijn het die van iemand anders waarvan je denkt dat ze die niet kunnen betalen?
Dat lijkt mij pas dedain.
Er moet niemand in mijn plaats bepalen of mijn facturen al dan niet voor mij betaalbaar zijn.
En als je voortdurend staat te roepen dat de belastingen veel te hoog zijn dan moet je ook kunnen zeggen hoeveel belastingen wel fair zijn.
Er moet niemand in mijn plaats bepalen of mijn facturen al dan niet voor mij betaalbaar zijn.
En als je voortdurend staat te roepen dat de belastingen veel te hoog zijn dan moet je ook kunnen zeggen hoeveel belastingen wel fair zijn.
"Faire belastingen". Grapjas. Geen enkele opgelegde "solidariteit" is fair. Als ik zou kunnen kiezen waar mijn belastingen naar toegaan zou het al "fairder" zijn.Woz schreef: ↑23 januari 2024, 19:26 Dus al het gaat over onbetaalbare facturen dan zijn het die van iemand anders waarvan je denkt dat ze die niet kunnen betalen?
-
- Full Member
- Contacteer:
Belastingen op basisbehoeftes zijn niet fair ! Heel eenvoudig !
Bv. gemiddeld verbruik voor een gezin : BTW 0 %
Bovengemiddeld verbruik voor een gezin : BTW 21 %
Superbovengemiddeld verbruik voor een gezin : BTW 33 %
Idem voor gas, water, ...
In neem aan dat in die BTW-percentages ALLE taksen vervat zitten? Want anders staan we nog nergens, Abatoetnie.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Mijn maandelijkse energiefactuur is met 63 euro nog best betaalbaar. Ik klaag dus niet over die 4 euro btw.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Euh, misschien heb je het gemist maar ik heb hier al verscheidene keren gepleit voor een vlaktaks van pakweg 10 %.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
CarpeNoctem schreef: ↑23 januari 2024, 19:48Euh, misschien heb je het gemist maar ik heb hier al verscheidene keren gepleit voor een vlaktaks van pakweg 10 %.
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Want voor een gezin dat (super)bovengemiddeld verbruikt zijn electriciteit, gas, water, ... geen basisbehoeftes of zo ?Abatoetnie schreef: ↑23 januari 2024, 19:32Belastingen op basisbehoeftes zijn niet fair ! Heel eenvoudig !
Als belastingen op basisbehoeften niet fair zijn. Hoe ga je dan regelen dat iedere mens toegang heeft tot die basisbehoeften?Abatoetnie schreef: ↑23 januari 2024, 19:32Belastingen op basisbehoeftes zijn niet fair ! Heel eenvoudig !
Als je van een bepaald iets zegt: dit is een basisbehoefte dan zeg je automatisch dat iedereen recht heeft op die basisbehoefte. Want anders is het per definitie geen basisbehoefte meer.