Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Van zodra ik een klein beetje begin door te vragen over wat er achter de woorden/memes; dystopie, onbetaalbare facturen, brave new world,...
zit stijgt plots de gevoeligheid voor de vorm van de communicatie.
Als iemand iets zegt of uitdrukt in dergelijke kordate bewoordingen dan moet daar toch iets achter zitten? En daar mag ik niet verder naar vragen?
zit stijgt plots de gevoeligheid voor de vorm van de communicatie.
Als iemand iets zegt of uitdrukt in dergelijke kordate bewoordingen dan moet daar toch iets achter zitten? En daar mag ik niet verder naar vragen?
Laatst gewijzigd door Woz op 25 januari 2024, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar wat dan met de mensen die in de Westhoek wonen?vortex schreef: ↑25 januari 2024, 18:17Kosten zijn helemaal niet gelijk verdeeld en de baten ook niet trouwens. Openbaar vervoer is een van de posten waar zwaar in bespaard mag worden, waarom moeten sommige verplaatsingen gesubsidieerd worden terwijl andere zwaar belast worden. Hou enkel noodzakelijke en intens gebruikte routes en zorg dat ze kostendekkend zijn.
Met hoeveel wordt de "hernieuwbare" energie gesubsidieerd? Waarom moet trouwens "hernieuwbare" energie gesteund worden? Ik drink een pintje in het café en als die pint "hernieuwd" word, betaal ik weer 2€? Hoe kan dit zijn? Evenzeer "hernieuwbare" energie. Ik heb ervoor betaald en moet weer opnieuw betalen voor dezelfde "occasie" energie? Mijn mening: NADA, NICHTS, RIEN, NOTHING, NIETS, enz met "hernieuwbare" energie. Energie verbruikt is WEG. Eenvoudig voor velen, onverstaanbaar voor weinigen. De zon en de wind sturen geen factuur; maar de overheid om zo meer.m-peeters schreef: ↑25 januari 2024, 15:35Nogmaals yep! 13 miljard euro zijn de subsidies voor fossiele brandstoffen. De (groene) kernenergie zit daar dus niet bij ...m-peeters schreef: ↑24 januari 2024, 10:07
Wat zijn 'foute brandstoffen'? En hoeveel subsidies krijgen de 'goede brandstoffen' (wat dat ook moge zijn)?
Nope!
https://www.dw.com/en/fact-check-is-nuc ... a-59853315![]()
Ik wist wel dat kernenergie tot de goede brandstoffen moet gerekend worden ...![]()
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Natuurlijk wel. Ik geef alvast een aanzet ...
We bepalen met z'n allen een verscheidenheid aan woonmogelijkheden die aanvaardbaar zijn en waaruit vervolgens iedereen vrij kan kiezen (incl. consequenties uiteraard).
Dat heet ruimtelijke ordening inderdaad.
Dat dit bestaat, vind ik niet meer dan correct. Over de exacte bepalingen kan natuurlijk altijd oeverloos gediscussiëerd worden.
"Wij bepalen met z'n allen...? "Wie zijn wij? Hoeveel willen "wij" nog opnemen alvorens de boel ontploft? Geen kippen houden in batterijen wegens "dierenleed" maar "mensen" op elkaar hopen gaat wel, en liefst nog veel meer? Wat een idiotie.EarthNvstr1 schreef: ↑25 januari 2024, 20:06Natuurlijk wel. Ik geef alvast een aanzet ...
We bepalen met z'n allen een verscheidenheid aan woonmogelijkheden die aanvaardbaar zijn en waaruit vervolgens iedereen vrij kan kiezen (incl. consequenties uiteraard).
Dat heet ruimtelijke ordening inderdaad.
Dat dit bestaat, vind ik niet meer dan correct. Over de exacte bepalingen kan natuurlijk altijd oeverloos gediscussiëerd worden.
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Als je zou verduidelijken waarover dit eigenlijk gaat, dan zouden we mogelijks kunnen debateren over het vermeend probleem en de eventuele verbeteringen/oplossingen.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
De redding is onderweg …
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Niemand is verplicht het openbaar vervoer niet te gebruiken.vortex schreef: ↑25 januari 2024, 18:17
Kosten zijn helemaal niet gelijk verdeeld en de baten ook niet trouwens. Openbaar vervoer is een van de posten waar zwaar in bespaard mag worden, waarom moeten sommige verplaatsingen gesubsidieerd worden terwijl andere zwaar belast worden. Hou enkel noodzakelijke en intens gebruikte routes en zorg dat ze kostendekkend zijn.
Natuurlijk is veel makkelijker over zwaar belast te spreken.
Salaris wagen wordt ook gesubsidieerd, efkes vergeten?
Cafetaria plannen ....
Lening aftrek .....
Psp ........
Lange termijn sparen.......
Dokter.......
Ziekenhuis ......
Maar ja, een vlaktaks en probleem opgelost, denk het niet.
Jongeren die in een stad wonen zijn veel minder verslaafd aan een status symbool.
Estate Guru believer.
https://www.change.inc/industrie/co2-ui ... jaar-40751
Co2-uitstoot ten gevolge van het verbranden van fossiel zit terug op het niveau van de jaren 60. (Er zijn nog andere zaken die zorgen voor co2-uitstoot, daar wordt in dit artikel geen rekening mee gehouden).
Tegelijk is in die periode de economie X3 gegaan.
Het blijft natuurlijk belangrijk om te nuanceren maar uiteindelijk als we filosofisch uitzoomen dan is er geen beter moment om geboren te worden dan vandaag:
https://maartenboudry.be/2024/01/er-is- ... ering.html
Co2-uitstoot ten gevolge van het verbranden van fossiel zit terug op het niveau van de jaren 60. (Er zijn nog andere zaken die zorgen voor co2-uitstoot, daar wordt in dit artikel geen rekening mee gehouden).
Tegelijk is in die periode de economie X3 gegaan.
Het blijft natuurlijk belangrijk om te nuanceren maar uiteindelijk als we filosofisch uitzoomen dan is er geen beter moment om geboren te worden dan vandaag:
https://maartenboudry.be/2024/01/er-is- ... ering.html
Is als jongere in de stad wonen niet het ultieme statussymbool?
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Full Member
- Contacteer:
Best dat er nog een beetje "platteland" overblijft want mochten ze iedereen in "'t stad" persen dan is de vraag niet wanneer de bom(men) ontploffen maar waar en hoeveel. Steek teveel dieren op een beperkte ruimte en ze eten elkaar op ... waarom zou het bij de mens anders zijn. Als dat uw toekomstbeeld is van alle kippen in een legbatterij dan wens ik je veel plezier in je stadsomgeving, je zal wellicht de eerste zijn die zijn ei elders zal gaan leggen.
Mij krijgen ze niet in de stad , ook niet op bezoek , want inderdaad te vuil en te veel drugsbommen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Tja, de totalitairen gaan we toch echt wel in het stemhokje moeten verslaanAbatoetnie schreef: ↑26 januari 2024, 11:10Als dat uw toekomstbeeld is van alle kippen in een legbatterij dan wens ik je veel plezier in je stadsomgeving, je zal wellicht de eerste zijn die zijn ei elders zal gaan leggen.
![Sad :(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/sad.gif)
![Afbeelding](https://pbs.twimg.com/media/E0iqSi-WQAAL1UK.jpg)
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell