Klimaathysterie
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Klimaathysterie
Wij eten vaak konijn. Maar ik ben er dan ook mee opgegroeid. Mijn moeder kweekte konijnen, dus als kind aten wij dit geregeld. De eerste keer dat je als kind het slachten van een konijn dat je weten opgroeien hebt met eigen ogen ziet slachten blijft je wel bij. Maar hemels lekker. Mijn moeder is er al een tijdje niet meer, maar het blijft smaken. Toen het hoge libido van het personage van Laura Dern in Rambling Rose aan het eten van konijnen werd geweten was dat natuurlijk ook geen reden om er minder van te eten
Natuurlijk, maar dat wil nog niet zeggen dat ikzelf dit ga opeten. De gustibus et coloribus non est disputandum ...
Tegenwoordig vind je overal troep in. Daarom dat ik probeer toch wat groenten en fruit zelf te kweken. Om de troep wat te verdunnen
Tja, kwaliteit wordt meestal betaald.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Hingen jullie die ook op aan de wasdraad?CarpeNoctem schreef: ↑30 januari 2024, 17:07 Mijn moeder kweekte konijnen, dus als kind aten wij dit geregeld. De eerste keer dat je als kind het slachten van een konijn dat je weten opgroeien hebt met eigen ogen ziet slachten blijft je wel bij.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het hing er een beetje van af welke hond we op dat moment hadden.
De konijnen werden geslacht door een buurman die daar heel bedreven in was. De vacht mocht hij houden, en hij kreeg ook de spreeuwen die ik uit onze kriekenboom schoot.
Those were the days ...
De konijnen werden geslacht door een buurman die daar heel bedreven in was. De vacht mocht hij houden, en hij kreeg ook de spreeuwen die ik uit onze kriekenboom schoot.
Those were the days ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Kip aan zee, geen probleem.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
-
- Full Member
- Contacteer:
Identieke ervaring ... toen mijn peter "bruuntje" slachtte heb ik hem eens ferm tegen zijn schenen getrapt en toen beslist dat ik nooit van zijn leven nog konijn ging eten.Gudrun schreef: ↑30 januari 2024, 17:09Hingen jullie die ook op aan de wasdraad?CarpeNoctem schreef: ↑30 januari 2024, 17:07 Mijn moeder kweekte konijnen, dus als kind aten wij dit geregeld. De eerste keer dat je als kind het slachten van een konijn dat je weten opgroeien hebt met eigen ogen ziet slachten blijft je wel bij.
Een goed stukje hond of kat daarentegen
En dat van die wasdraad meen ik me ook te herinneren.
Those were the days ...
Opletten met het eten van hond of kat: dat zijn zelf vleeseters, en kunnen bepaalde ziektes die ze zelf oplopen via het eten van vlees doorgeven aan jou.
Voor de rest ook droog en vrij taai. Je kunt er eigenlijk enkel een stoofpotje van maken. In de gemeente Boom hebben ze een zekere traditie op dat vlak.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ondertussen peak flamand bij de betogingen. Een West-Vlaamse friturist voorziet de hongerige boeren in Aalter van maagvulling:vortex schreef: ↑29 januari 2024, 11:39Dankzij door Europa opgelegde normen en dure investeringen zijn Europese boeren natuurlijk niet concurrentieel met import. De zelfdestructie van Europa gaat veel te ver, eigen industrie en landbouw wurgen met allerlei milieu en klimaat normen en langs de andere kant open grenzen voor goedkopere invoer van goederen waarop niet die absurde milieu en klimaat normen gelden.
En toen stond er een frituur op de E40… “Ik heb al voor 300 boeren frietjes gebakken. En ze hebben nóg honger!”
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 31 januari 2024, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Hertz (US) verkoopt 1/3 van zijn bestand "EV"... vanwege "te duur bij herstelling"...Vaganzza schreef: ↑31 januari 2024, 17:39Daar zijn al genoeg studies over dat zo'n batterij makkelijk 500.000 km mee kan. Ik wil wel eens zien bij jouw ICE wagen hoeveel de kosten zullen oplopen om tot 240k km te geraken, laat staan de km's erachter.
Restwaarde reken ik nooit mee, want dat kan je niet weten. Met je ICE wagen trouwens ook niet.
Awel, dit is nog eens "een hart onder de riem steken"; chapeau!CarpeNoctem schreef: ↑31 januari 2024, 17:52Ondertussen peak flamand bij de betogingen. Een West-Vlaamse friturist voorziet de hongerige boeren in Aalter van maagvulling:vortex schreef: ↑29 januari 2024, 11:39Dankzij door Europa opgelegde normen en dure investeringen zijn Europese boeren natuurlijk niet concurrentieel met import. De zelfdestructie van Europa gaat veel te ver, eigen industrie en landbouw wurgen met allerlei milieu en klimaat normen en langs de andere kant open grenzen voor goedkopere invoer van goederen waarop niet die absurde milieu en klimaat normen gelden.
En toen stond er een frituur op de E40… “Ik heb al voor 300 boeren frietjes gebakken. En ze hebben nóg honger!”
Dat was vooraf al wel geregeld hoor, mensen weten zich best te organiseren.Sammy2 schreef: ↑31 januari 2024, 17:55Awel, dit is nog eens "een hart onder de riem steken"; chapeau!CarpeNoctem schreef: ↑31 januari 2024, 17:52
Ondertussen peak flamand bij de betogingen. Een West-Vlaamse friturist voorziet de hongerige boeren in Aalter van maagvulling:
Alle begrip voor de boeren, hopelijk haalt het iets uit....
De "boerenbetogingen" zijn niet een "Belgisch" gebeuren. Overal in de EU, en zelfs daarbuiten, staan deze mensen voor "ons" op de straat. En het zijn niet enkel de boeren die zich tonen.
Boeren die niet zelf voor hun eten kunnen zorgen?
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Zelfs kinderen kunnen hun boterhammen zelf maken.