Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Op dat punt val ik hier toch niet uit de toon?CarpeNoctem schreef: ↑7 februari 2019, 22:37 De stelligheid waarmee sommigen hier onzin debiteren blijft me verbazen ...
Ik heb intussen wel geprobeerd een inhoudelijke bijdrage te brengen, misschien valt die vooral uit de toon?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Daar heb je idd een punt ...croesus schreef: ↑7 februari 2019, 23:01Op dat punt val hier toch niet uit de toon?CarpeNoctem schreef: ↑7 februari 2019, 22:37 De stelligheid waarmee sommigen hier onzin debiteren blijft me verbazen ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Metingen van oceaanwater tonen ook stijging: bebouwing?Spruitekop schreef: ↑7 februari 2019, 22:36 => Je kan moeilijk meer bebouwing rond de meetplaats verbieden.
En waarom zouden het poolijs en de gletsjers wereldwijd steeds sneller wegsmelten: bebouwing?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Laatste metingen tonen aan dat het oceaanwater in temperatuur is gedaald.
Poolshift heeft z'n invloed op wind- en zeestromingen, dus op zich niets speciaals. Bovendien worden er nu vanuit commercieel oogmerk permanent ijsbrekers ingezet om cng-gas naar onze contreien te brengen. Nefast voor de ijskap. En zelfs groene bewegingen zijn er van overtuigd dat HAARP invloed heeft op het klimaat op aarde. (Verslag Europarlement)
Edit: link gerepareerd.
Poolshift heeft z'n invloed op wind- en zeestromingen, dus op zich niets speciaals. Bovendien worden er nu vanuit commercieel oogmerk permanent ijsbrekers ingezet om cng-gas naar onze contreien te brengen. Nefast voor de ijskap. En zelfs groene bewegingen zijn er van overtuigd dat HAARP invloed heeft op het klimaat op aarde. (Verslag Europarlement)
Laatst gewijzigd door Spruitekop op 7 februari 2019, 23:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Mijn bron zegt dat de temperatuur van de oceanen stijgt:
https://www.newscientist.com/article/dn ... e-cooling/ (lees eventueel enkel de laatste twee zinnen).
Wat is jouw bron?
En beweer je nou echt dat het de ijsbrekers zijn die het poolijs doen wegkwijnen
Wat je verder over HAARP wil zeggen ontgaat me. De link verwijst naar een lege pagina op spaargids, en hoe een onderzoeksprogramma (High Frequency Active Auroral Research Program) invloed heeft op het klimaat op aarde?
Maar kijk, misschien draag je hier zelf bewijs aan van de menselijke invloed op het klimaat
https://www.newscientist.com/article/dn ... e-cooling/ (lees eventueel enkel de laatste twee zinnen).
Wat is jouw bron?
En beweer je nou echt dat het de ijsbrekers zijn die het poolijs doen wegkwijnen
Wat je verder over HAARP wil zeggen ontgaat me. De link verwijst naar een lege pagina op spaargids, en hoe een onderzoeksprogramma (High Frequency Active Auroral Research Program) invloed heeft op het klimaat op aarde?
Maar kijk, misschien draag je hier zelf bewijs aan van de menselijke invloed op het klimaat
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Pacific cooling.
De ijsbrekers (tankers) zorgen er alvast voor dat het ijs niet meer op een normale manier kan aangroeien en de doorgang open blijft. Zo'n tankers varen inmiddels door een ijsplaat van meer dan 2 meter !!
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Dank om de link te repareren. Maar hoe luidt de titel?:Spruitekop schreef: ↑7 februari 2019, 23:20 En zelfs groene bewegingen zijn er van overtuigd dat HAARP invloed heeft op het klimaat op aarde. (Verslag Europarlement)
"Beheersen van het weer in 2025: denk je nog steeds dat ze het weer niet kunnen beïnvloeden?"
Het weer is een heel lokaal en tijdelijk fenomeen, dat is niet hetzelfde als het klimaat.
Maar los daarvan geef ik je natuurlijk wél gelijk dat de mens het klimaat aan het beïnvloeden is
In the past, the Northwest Passage has been virtually impassable because it was covered by thick, year-round sea ice. However, in the past few years, climate change is allowing commercial traffic to pass through the Arctic Ocean via this once-impossible route.
Ik denk toch dat oorzaak en gevolg zo juister worden weergegeven.
EDIT: link vervangen door een nieuwe want werkte niet
Ik denk toch dat oorzaak en gevolg zo juister worden weergegeven.
EDIT: link vervangen door een nieuwe want werkte niet
Laatst gewijzigd door croesus op 8 februari 2019, 00:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Een artikel uit Science zowaar. Interessant, bedankt!
En wat is de boodschap? Een verbeterd model waardoor de hoeveelheid warmte die door de oceanen de laatste ~200 jaar is opgenomen uit eerdere studies naar beneden moet bijgesteld worden. Maar de opwarming wordt niet ontkend hé. Bovendien erkennen de auteurs dat er ook nog andere fouten in de modellen zitten die een opwaartse correctie vereisen:
"It follows that historical model simulations are biased toward overestimating ocean heat uptake when initialized at equilibrium during the Little Ice Age, although additional biases are also likely to be present (34)."
(referentie 34 verwijst naar zo een studie).
Laatst gewijzigd door croesus op 8 februari 2019, 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Kan uw link niet lezen, sorry.
Trouwens, als de polen shiften en daardoor passen lucht- en zeestromen zich aan dan meet je onder andere condities dan voorheen. Dan kun je deze zaken niet met elkaar vergelijken.Deze site kan geen beveiligde verbinding leveren
www.nemokennislink.nl gebruikt een niet-ondersteund protocol.
De natuur zoekt altijd evenwicht. De mens past zich overal aan. Stijgt de zeespiegel, en beginnen er steden onder water te staan? Geen nood, we schuiven dan wat op, naar hoger gebied. En die overstroomde steden verdwijnen, en worden toeristische attracties!
Thanks, intussen een nieuwe (wetenschappelijke) bron gelinkt, er zijn er genoeg :-)Spruitekop schreef: ↑8 februari 2019, 00:28 Kan uw link niet lezen, sorry.Deze site kan geen beveiligde verbinding leveren
www.nemokennislink.nl gebruikt een niet-ondersteund protocol.
Da's een goeie om de avond mee af te sluiten, bedankt!
Bedankt ook, mijn visie heeft al velen een goede nachtrust bezorgd.