Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Je zult toch zelf de beslissing moeten nemen Ward. Niet te veel op anderen vertrouwen. Kan goed zijn dat ze nog een stuk verder door zakken. Een glazen bol hebben we niet. Op de lange termijn zit er heel wat potentieel in het aandeel / bedrijf. Als je denkt dat die potentie er ook uitgehaald gaat worden kun je met een gerust hart instappen.
In de luchtvaart lijken Lufthansa en Wizz Air weer goed bezig te zijn.
Vraagje
Zijn er mensen onder jullie die via bepaalde parameters 'koopwaardige aandelen' zoeken? Bv. op Chartmill, Investing of 4-traders kun je een paar settings opzetten en dan hou je aandelen over die aan 'jouw verwachtingen' voldoen. Gebruiken jullie die settings en wat mag sowieso niet ontbreken in de opzet?
Zijn er mensen onder jullie die via bepaalde parameters 'koopwaardige aandelen' zoeken? Bv. op Chartmill, Investing of 4-traders kun je een paar settings opzetten en dan hou je aandelen over die aan 'jouw verwachtingen' voldoen. Gebruiken jullie die settings en wat mag sowieso niet ontbreken in de opzet?
Wat denken jullie van volgende. Kregen beide onlangs dreun. Blijven allebei duur maar als growth stocks..
- Alibaba (NYSE:BABA)
- Baidu (ADR) (NASDAQ:BIDU)
- Alibaba (NYSE:BABA)
- Baidu (ADR) (NASDAQ:BIDU)
Baidu heb ik zelf ook eens bekeken omdat die uit een selectie bij 4-traders er als betere uit kwam. Geen idee of ie ook koopwaardig is, het aandeel is flink gestegen het laatste jaar. Dus langs de andere kant maak ik me dan ook de bedenking dat bomen niet tot in de hemel groeien.
Sent from my iPhone using Tapatalk
@Vestas
Er volgde gisterochtend inderdaad een test van de vorige bodem net onder DKK 360. Inmiddels is het aandeel al weer keurig opgeveerd en wordt het interessant om te zien of er een hogere top (>DKK 405) kan worden gezet. Als dit gebeurt en de koers nadien terugvalt ben ik van plan mijn positie uit te breiden.
@SES
Dat was voor mij een mooi maar kort avontuur. Ik ben net niet in staat geweest volledig van het "moonshot" van eerder deze morgen gebruik te maken (ik lag iets te goedkoop in). Desondanks zeer tevreden met een gemiddeld gerealiseerde koerswinst van 16% in minder dan twee weken. Ik zal ze in de gaten blijven houden.
Er volgde gisterochtend inderdaad een test van de vorige bodem net onder DKK 360. Inmiddels is het aandeel al weer keurig opgeveerd en wordt het interessant om te zien of er een hogere top (>DKK 405) kan worden gezet. Als dit gebeurt en de koers nadien terugvalt ben ik van plan mijn positie uit te breiden.
@SES
Dat was voor mij een mooi maar kort avontuur. Ik ben net niet in staat geweest volledig van het "moonshot" van eerder deze morgen gebruik te maken (ik lag iets te goedkoop in). Desondanks zeer tevreden met een gemiddeld gerealiseerde koerswinst van 16% in minder dan twee weken. Ik zal ze in de gaten blijven houden.
Wat was je motivatie om SES zo snel te verkopen, als ik dat mag vragen?
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als onervaren leek denk ik: Dergelijke aandelen zouden in elke ruime port moeten opgenomen worden
China heeft nog een gigantische weg af te leggen waardoor de groei verzekerd is, Tencent mag je mss ook toevoegen in een dergelijk verhaal.
Als beginnend belegger zou ik Amazon ook meenemen als groeier voor 2018 naast beide aandelen.
Amazon blijft groeien en met de kost van diverse andere producten heb ik het aandeel momenteel in mijn watchlist zitten.
(Koers ziet er ook in stijgende lijn uit)
Amazon blijft groeien en met de kost van diverse andere producten heb ik het aandeel momenteel in mijn watchlist zitten.
(Koers ziet er ook in stijgende lijn uit)
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Zit in BIDU sinds $90 en heb nog steeds spijt dat ik de helft heb verkocht aan $135. Zijn absolute marktleider in China (Chinese Google) en zitten ook op de eerste rij wat AI en autonome voertuigen betreft.
Wat BABA betreft ben ik nog steeds kwaad op mezelf omdat mijn order onder de $60 nooit is doorgegaan en heb geen zin om ze nu na te jagen.
Vergeet ook Tencent niet; dit is mss wel het meest indrukwekkende van van de 3 (zogenaamde BAT's). Wordt veel vergeleken met FB maar het is zoveel meer. De mogelijkheden van WeChat zijn enorm en zelf FB kijkt naar hun om hun businessmodel beter te maken. Ik pik een graantje mee via Naspers en SOHU. Deze laatste internet-holding staat trouwens zeer goedkoop als je kijkt naar hun aandeel in hun eigen spin-off SOGO (2e-rangs BIDU maar met backup van Tencent) en hun cash op de rekening.
Tot een tijdje terug was het eenvoudig winst te maken om de goedkoop geprijsde Chinese game-makers te kopen en te wachten tot ze werden opgeslorpt door Tencent, NTES of het management tegen cash (CYOU laatste in't verhaal). Maar nu geraakt de Chinese internetmarkt stilaan geconsolideerd bij de 3 grote.
Ik had een koers van 14,50 in mijn hoofd als haalbaar op korte termijn in een technisch herstel. Het dividend is niet misselijk, maar mogelijk is het op langere termijn niet houdbaar. Verder ben ik niet erg te spreken over de omzetontwikkeling. Afgezet tegen andere telecomspelers ligt de verhouding EV/EBITDA bovendien nog steeds aan de hoge kant, maar wellicht verdient deze sector inderdaad een premie t.o.v. "normale" telecomspelers. Ik ben er nu dus niet per se opeens negatief over, maar als de winst zo snel kan worden gerealiseerd laat ik dat niet liggen. Er blijven toch nog genoeg onzekerheden over (omzetontwikkeling, dividend).
Ik heb de telecomsector overigens niet helemaal verlaten; naar aanleiding van het gedoe omtrent Altice heb ik laatst eens wat beter naar France Telecom (Orange) gekeken. Rekening houdend met het feit dat een belangrijke concurrent in de lappenmand ligt en de waardering m.i. toch al vrij bescheiden is, heb ik daar onlangs wat puts op geschreven. Mede vanwege de goed ontvangen "investor day" (vandaag) ben ik evenwel nog niet in staat geweest de aandelen op het gewenste niveau (€14 of lager) op te pikken.
@Crusty
dank u, het was toch een aardig sinterklaascadeautje!
Overigens ook dank aan de posters die dit aandeel oorspronkelijk hier in de schijnwerpers hebben gezet, merci!
Waarom zou je SESG nu niet behouden of instappen? Lijkt juist aan een klim begonnen en de waarderingen lijken op het eerste zicht goed.
Om nog even mijn vraag te herhalen. Maken jullie gebruik van een setup bij stockscreeners? Bij Chartmill, 4-traders en Investing kun je bepaalde parameters gaan ingeven (RSI, MA, ...). Is er iemand van jullie die dit doet, welke parameters achten jullie van doorslaggevend belang en wat zijn jullie ervaring naar rendement of bv. Achter het net vissen, ...?
Ik hoorde ooit iemand zeggen dat hij RSI +75 neemt en dan pas verdergaat. Dus een aandeel die het 75% beter doet dan de markt, vervolgens ging hij gaan kijken naar het aspect accumuleren omdat hij denkt dat grote fondsen dan aan het opbouwen zijn en zij bepalen het spel.
Ik heb die strategie ook even op papier gevolgd en ik mis telkens de boot. Dat resultaat is ook hoofdzakelijk opgebouwd met verouderde gegevens.
Maar hoe pikken jullie koopwaardige aandelen op? Je komt toch niet zomaar op een SES of Vestas uit?
Ik hoorde ooit iemand zeggen dat hij RSI +75 neemt en dan pas verdergaat. Dus een aandeel die het 75% beter doet dan de markt, vervolgens ging hij gaan kijken naar het aspect accumuleren omdat hij denkt dat grote fondsen dan aan het opbouwen zijn en zij bepalen het spel.
Ik heb die strategie ook even op papier gevolgd en ik mis telkens de boot. Dat resultaat is ook hoofdzakelijk opgebouwd met verouderde gegevens.
Maar hoe pikken jullie koopwaardige aandelen op? Je komt toch niet zomaar op een SES of Vestas uit?
Ik wil zeker niet uitsluiten dat het aandeel verder kan herstellen. Toen ik instapte had ik echter een koers van circa €14,50 in gedachten als minimaal haalbaar (komt ongeveer overeen met een herstel van 50% t.o.v. recente afstort). Als dat dan zo snel gerealiseerd kan worden laat ik het niet liggen!