Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
@dw
Bedankt voor je toelichting.
Ik heb me inmiddels een beetje ingelezen en kan me wel vinden in je analyse.
Mismanagement op operationeel vlak en vooral ook mismanagement van verwachtingen ("dodelijk" voor een beursgenoteerd bedrijf) spelen een grote rol. Het lijkt me nu wel een koopje voor branchegenoten als Elekta en Philips. Volgens mij werken ze met beide bedrijven al samen. Het is een speculatieve gedachte, maar ik heb inmiddels wat ingeslagen. Omdat vanuit het bedrijf is voorlopig echter niet veel goed nieuws te verwachten is, heb ik nog wat kruit droog gehouden om op een lager niveau eventueel nog een beetje te kunnen middelen.
Bedankt voor je toelichting.
Ik heb me inmiddels een beetje ingelezen en kan me wel vinden in je analyse.
Mismanagement op operationeel vlak en vooral ook mismanagement van verwachtingen ("dodelijk" voor een beursgenoteerd bedrijf) spelen een grote rol. Het lijkt me nu wel een koopje voor branchegenoten als Elekta en Philips. Volgens mij werken ze met beide bedrijven al samen. Het is een speculatieve gedachte, maar ik heb inmiddels wat ingeslagen. Omdat vanuit het bedrijf is voorlopig echter niet veel goed nieuws te verwachten is, heb ik nog wat kruit droog gehouden om op een lager niveau eventueel nog een beetje te kunnen middelen.
Ik had dezelfde gedachte gemaakt als jij toen ze rond de 23 euro stonden. Nog weinig plezier aan gehad
Maar ik ga nu alleszins niet met verlies verkopen, de huidige afstraffing vind ik overdreven.
Maar ik ga nu alleszins niet met verlies verkopen, de huidige afstraffing vind ik overdreven.
Los van de vraag of de waardering interessant is (die ik overigens niet kan beantwoorden bij gebrek aan guidance), overdrijft de markt vaak, in beide richtingen. Ik had Altice als experiment in een virtuele portefeuille gestoken. Koers staat daar ondertussen weer circa 30% hoger... Ik denk dat hetzelfde geldt voor IBA. Tijdelijke problemen, druk op de marges, te optimistisch management, maar hoe je het ook draait of keert, IBA is een wereldspeler met toptechnologie, die nu op de beurs nog slechts €480m waard is. Een hapklare brok voor een groot bedrijf waarmee ze nu al samenwerken.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als ik het huidig koersniveau bekijk overweeg ik sterk om gewoon eens speculatief te gaan "gokken" met een beperkt bedrag, Heb soms een voorliefde voor aandelen die sterk afgestraft zijn maar wel over een sterke basis beschikken (VW-2015, Ahold 2017, Shell 2016). Bij IBA heeft het management de hoofdvogel afgeschoten door keer op keer te positieve verwachtingen te communiceren - wellicht beter gekozen voor een meer conservatieve aanpak.jens_dev schreef: ↑9 januari 2018, 15:59 Los van de vraag of de waardering interessant is (die ik overigens niet kan beantwoorden bij gebrek aan guidance), overdrijft de markt vaak, in beide richtingen. Ik had Altice als experiment in een virtuele portefeuille gestoken. Koers staat daar ondertussen weer circa 30% hoger... Ik denk dat hetzelfde geldt voor IBA. Tijdelijke problemen, druk op de marges, te optimistisch management, maar hoe je het ook draait of keert, IBA is een wereldspeler met toptechnologie, die nu op de beurs nog slechts €480m waard is. Een hapklare brok voor een groot bedrijf waarmee ze nu al samenwerken.
Net als contextbinder was de verleiding groot om een gokje te placeren. Gisteren positie in IBA verdubbeld (in aantal aandelen, niet in bedrag uiteraard). Blijft weliswaar een piepklein deeltje van mijn portefeuille.
Vandaag toevallig goed uitgepakt, voor een keer.
Vandaag toevallig goed uitgepakt, voor een keer.
-
- Hero Member
- Contacteer:
IBA met +5.48% weer buiten inclusief kosten op twee dagen. We zullen er goed van gaan eten
Nu wachten op ~15€ (wat ik niet hoop)
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
CFE lijkt me nu toch een koopje te worden. Het torenhoge orderboek van DEME ondersteunt dit ook wel lijkt me.
Nederlandse banken denken van niet blijkbaar.
https://www.tijd.be/markten-live/live-b ... ost_395461
Weinig grote baggerorders & dus lagere marges?
DEME doet intussen toch veel meer dan dat dacht ik.Umi schreef: ↑11 januari 2018, 19:35Nederlandse banken denken van niet blijkbaar.
Ja, maar daar zijn de marges lager. Dat is net de bezorgdheid.
klopt, GeoSea is hard gegroeid de laatste jaren. Maar met Off-shore windenergie halen ze lagere marges (volgens de analisten)karine schreef: ↑11 januari 2018, 19:38DEME doet intussen toch veel meer dan dat dacht ik.Umi schreef: ↑11 januari 2018, 19:35
Nederlandse banken denken van niet blijkbaar.
ik volg het niet meer op, dus heb er geen oordeel over...
-
- Hero Member
- Contacteer:
heb ik me daar even goed verkeken....Henkie1984 schreef: ↑11 januari 2018, 16:14 IBA met +5.48% weer buiten inclusief kosten op twee dagen. We zullen er goed van gaan eten
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Saveryns (exmar) vond het nodig n pakketje opties uit te oefenen (verkoop) twv n half miljoen euro. Dit ih kader van verlovingsbeleid. Moet ik mij daar zorgen om maken of is de de normale gang van zaken?
Normale gang van zaken.
Insideraankopen zijn meer relevant qua signaal dan -verkopen.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Vandaag licht herstel CFE, misschien toch te zwaar afgestraft de voorbije week ?