Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Mss eens kratos bekijken? Vroeger eens in spelportefeuille gehad.
Niet de grootste naam, zitten onder meer sterk in drones en dergelijke. Het soort spul voor moderne oorlogsvoering.
Niet de grootste naam, zitten onder meer sterk in drones en dergelijke. Het soort spul voor moderne oorlogsvoering.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
1 blik naar geworpen (morningstar & 4traders).Poldermol schreef: ↑13 augustus 2018, 14:28 Iemand overlaatst nog eens gekeken naar OMV AG? Ik heb er vorige week (heel vluchtig en snel) eens naar gekeken, en dat lijkt op het eerste zicht vreed interessant wat free cash flows en schuldratio's betreft. Een mini-Total, zeg maar. Met upstream en downstream oliehandel.
Mijn eerste preliminaire indrukken: https://seekingalpha.com/article/419638 ... n-cash-cow
Kende de naam van ergens, maar moest toch ff nadenken. Tankstations & tolkaartjes in Oostenrijk. Volledig verticaal geïntegreerd dus.
Maar lijkt me dat de Capex gevoelig verminderde de laatste jaren? Is dat sustainable?
btw, iemand die Cardinal Health nog opvolgt? Kwam hier ooit aan bod & denk dat Reteip daar inzat?
Koers is enkel maar verder gezakt & maar lijken nog steeds sterke cashflows te draaien?
Koers is enkel maar verder gezakt & maar lijken nog steeds sterke cashflows te draaien?
Wel, de capex ligt nog steeds zo'n 5-10% boven de depreciatie-afboekingen, dus dat zou normaal meer dan oké moeten zijn (nieuwe olievelden zijn vooral in het begin capital intensive). Ook niet vergeten dat ze zo'n 200M EUR per jaar aan exploratie gewoon expensen in plaats van de kapitaliseren (en later af te schrijven). Dus de capex is werkelijk capex, en geen vertekende exploratie-uitgavenUmi schreef: ↑14 augustus 2018, 11:491 blik naar geworpen (morningstar & 4traders).Poldermol schreef: ↑13 augustus 2018, 14:28 Iemand overlaatst nog eens gekeken naar OMV AG? Ik heb er vorige week (heel vluchtig en snel) eens naar gekeken, en dat lijkt op het eerste zicht vreed interessant wat free cash flows en schuldratio's betreft. Een mini-Total, zeg maar. Met upstream en downstream oliehandel.
Mijn eerste preliminaire indrukken: https://seekingalpha.com/article/419638 ... n-cash-cow
Kende de naam van ergens, maar moest toch ff nadenken. Tankstations & tolkaartjes in Oostenrijk. Volledig verticaal geïntegreerd dus.
Maar lijkt me dat de Capex gevoelig verminderde de laatste jaren? Is dat sustainable?
Veel onzekerheid bij Cardinal. Weet niet of dat echt een meerwaarde zou zijn in je portefeuille. Business van zeer lage marges, die ook nog eens disrupted kan worden. Op SeekingAlpha stond laatst iets over insourcing door ziekenhuizen. En ook Amazon wordt geregelmatig genoemd. Denk eerder diworsification in mijn portefeuille.
Ik heb ze al een hele tijd geleden verkocht, beperkt verlies gemaakt.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Iemand een idee over Bayer ? Met de afstoting van Covestro en overname van Monsanto is het wat moeilijk om de vrije kasstromen in te schatten. Volgens FactSet zouden die de komende jaren enorm groeien, maar dat lijkt mij wat vreemd. Gemiddeld koersdoel van analisten ligt rond de €120. Zelf kom ik uit op €115, gebaseerd op 19,5 x €5,5 miljard fcf.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Wat met die monsterboete?
Dat kunnen er nog meer worden!
Dat kunnen er nog meer worden!
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik heb er ook naar gekeken, en vorige maand gekocht. Denk ook dat ze tussen de 110 en 125 waard zijn.gpv1 schreef: ↑15 augustus 2018, 14:06 Iemand een idee over Bayer ? Met de afstoting van Covestro en overname van Monsanto is het wat moeilijk om de vrije kasstromen in te schatten. Volgens FactSet zouden die de komende jaren enorm groeien, maar dat lijkt mij wat vreemd. Gemiddeld koersdoel van analisten ligt rond de €120. Zelf kom ik uit op €115, gebaseerd op 19,5 x €5,5 miljard fcf.
Persoonlijk dacht ik dat het ganse Roundup verhaal al grotendeels in de prijs zat, blijkbaar was ik verkeerd. Is momenteel 5% van mijn portefeuille, denk dat ik nog wat bijkoop binnenkort.
Ben ook BASF aan het opbouwen (1,5% van port nu)
Ik ga er maar afblijven. Sowieso heb ik het niet voor geneesmiddelenfabrikanten gezien de hevige disrupties, hevige concurrentie, bijwerkingen van medicijnen, rechtszaken, etc. En dan Roundup er nog bij... nee, verdwijnt van mijn watchlist, hoe goedkoop het aandeel ook mag gaan.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Ik zat er eerder deze week ook al naar te kijken, maar had om dezelfde redenen die jij noemt zo mijn bedenkingen. Nog los van al die mogelijke schadevergoedingen en boetes schijnt het zo te zijn dat Roundup een nogal cruciaal product is voor Monsanto; niet alleen de productverkopen zelf, maar ook de zaden en wat dies meer zij zijn speciaal ontwikkeld om resistent te zijn voor Roundup, zo heb ik ergens gelezen (FD of WSJ). Kortom, mij allemaal te troebel.gpv1 schreef: ↑16 augustus 2018, 10:21 Ik ga er maar afblijven. Sowieso heb ik het niet voor geneesmiddelenfabrikanten gezien de hevige disrupties, hevige concurrentie, bijwerkingen van medicijnen, rechtszaken, etc. En dan Roundup er nog bij... nee, verdwijnt van mijn watchlist, hoe goedkoop het aandeel ook mag gaan.
BASF heb ik al eerder gekocht en een put op geschreven. Dat aandeel wordt behoorlijk meegetrokken in de algehele malheur, maar lijkt me op langere termijn een prima aandeel om in portefeuille te hebben. Op deze koers van circa €77 bedraagt het (bruto-)dividendrendement al meer dan 4%.
Ik blijf even weg van Bayer.
Los van negatieve PR en gerechtskosten blijft het ook een feit dat ze een aantal van hun eigen kroonjuwelen (groentenzaadveredelaar Nunhems, enkele belangrijke expertises in seeds and traits zoals het voormalige Plant Genetic Systems en het herbicide glufosinaat) voor een niet overdreven prijs aan BASF hebben moeten geven als voorwaarde voor de deal met Monsanto. Bayer won dan wel aan schaal, maar of dat op termijn opweegt...
Ik zie BASF eigenlijk als grote winnaar uit de recente agro-consolidatiegolf komen. Die zijn van 'achterhaalde' pesticidefabrikant plots geëvolueerd tot een volwaardige speler met activiteiten in seeds and traits, biologische bestrijding en uiteraard ook klassieke pesticiden.
Los van negatieve PR en gerechtskosten blijft het ook een feit dat ze een aantal van hun eigen kroonjuwelen (groentenzaadveredelaar Nunhems, enkele belangrijke expertises in seeds and traits zoals het voormalige Plant Genetic Systems en het herbicide glufosinaat) voor een niet overdreven prijs aan BASF hebben moeten geven als voorwaarde voor de deal met Monsanto. Bayer won dan wel aan schaal, maar of dat op termijn opweegt...
Ik zie BASF eigenlijk als grote winnaar uit de recente agro-consolidatiegolf komen. Die zijn van 'achterhaalde' pesticidefabrikant plots geëvolueerd tot een volwaardige speler met activiteiten in seeds and traits, biologische bestrijding en uiteraard ook klassieke pesticiden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Michelin aantrekkelijk voor long term investors. Ideetje op SA gezet: https://seekingalpha.com/article/419974 ... investment
Skyworks Solutions neemt Avnera over.
https://www.avnera.com/
https://seekingalpha.com/news/3383988-s ... email_link
https://www.avnera.com/
https://seekingalpha.com/news/3383988-s ... email_link
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zonet even Euronext bekeken en zit er mij best aantrekkelijk uit.
2017: netto-kaspositie van 86,2 mio euro en een vks van ca. 265 mio euro die gestaag aangroeit de komende jaren
Dividend is goed gedekt door de vks en ze kunnen acquisities doen.
Ook actief in sector met hoge marges en dus wel een meerwaarde voor m'n PF.
Conservatieve faire waarde lijkt me rond de 73-75 euro gegeven de sterke balans, hoge marges en stabiele vks'en
Nog volgers?
2017: netto-kaspositie van 86,2 mio euro en een vks van ca. 265 mio euro die gestaag aangroeit de komende jaren
Dividend is goed gedekt door de vks en ze kunnen acquisities doen.
Ook actief in sector met hoge marges en dus wel een meerwaarde voor m'n PF.
Conservatieve faire waarde lijkt me rond de 73-75 euro gegeven de sterke balans, hoge marges en stabiele vks'en
Nog volgers?