Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Interessante visie van Robert Vinall:karine schreef: ↑8 augustus 2019, 23:14Artikel van april 2019 toen de koers $166 noteerde.
De analisten die het aandeel opvolgen, hebben overwegend een "Kopen"-advies
(meer dan 70%), met een gemiddeld koersdoel van ongeveer 214 USD. De spreiding
van de schattingen (omzet, winst of zelfs cashflow) is echter erg belangrijk, wat
aantoont dat de waardering moeilijk is voor dit soort bedrijven. Wat de vooruitzichten
betreft, is de winst per aandeel de afgelopen jaren zwak geweest en zal naar
verwachting dit jaar met 18% afnemen voordat de groei weer zal worden hervat
(respectievelijk +35% en +27% voor 2020 en 2021 volgens Bloomberg consensus).
In China verwerkt Baidu meer dan 70% van de zoekopdrachten op computers en
wordt het op 90% van de mobiele apparaten geïnstalleerd (bron: iResearch).
Geconfronteerd met de Amerikaanse concurrenten, ontbreekt het aan Baidu niet aan
durf met zijn beroemde slogan: "Baidu kent de Chinees beter".
When I first started analysing Chinese companies, I was cognisant that I was at a disadvantage vs local investors but thought it may be partially offset by my greater familiarity with Western businesses, especially in the Internet sector. As such, my Baidu analysis leaned heavily on my knowledge of Google. With the benefit of hindsight, this was a mistake. The Chinese economy is sufficiently different that superficial similarities to the West are as likely to hinder as to help any analysis. Baidu was not “the Google of China”. If by “the Google of China,” you mean “the gateway to the Internet,” Tencent is the better candidate, although its business (gaming and messaging) is completely different to Google’s. Similarly, the “Amazon of China” – i.e. the dominant e-commerce player – turned out to be Alibaba, not JD, even though JD’s large first-party business and tight control of the supply chain bears greater resemblance to Amazon’s business model. Interestingly, Amazon seems to be gravitating towards a marketplace and advertising business model in retail – just like Alibaba. It would be perhaps fairer to describe Amazon as the “Alibaba of the West”.
Iemand ervaring met beleggen in de uitbaters van de beurzen zelf, staan (meestal) vrij goedkoop en hebben ook een stabiel stijgende koers en goede vooruitzichten....
Euronext (ENX) Parijs
Deutsche Börse (DB1) Frankfurt
London Stock Exchange (LSE),
Intercontinental Exchange Inc (ICE) (eigenaar van de beurs in New York)
Nasdaq, Inc. (NDAQ) New York
Euronext (ENX) Parijs
Deutsche Börse (DB1) Frankfurt
London Stock Exchange (LSE),
Intercontinental Exchange Inc (ICE) (eigenaar van de beurs in New York)
Nasdaq, Inc. (NDAQ) New York
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
De meest interessante is voor mij Intercontinental Exchange (ICE), vanwege goede diversificatie, goede groei, vette marges, niet het risico (betrokkenheid bij illegale geldstromen) dat je hebt met afwikkelingshuizen (zoals Clearstream bij Deutsche Börse of Euroclear misschien in de toekomst).
Recent ICE bekeken:
Recent ICE bekeken:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
CFE wordt aan de Bolero Benelux Selectie toegevoegd omwille van een enorm sterk orderboek, twee nieuwe, ultra-efficiënte schepen die de vloot binnenkort zullen vervoegen en zijn leidende positie in de snel groeiende offshore windmarkt.
Opwaarts potentieel: 51%
Opwaarts potentieel: 51%
Sioen <22€
GBL <80€
Lijken mij stilaan wel koopwaardig?
GBL <80€
Lijken mij stilaan wel koopwaardig?
Wat vinden jullie van BASF SE? Ik kom vreemd genoeg regelmatig aanbevelingen voor dit aandeel tegen, maar waarom zou je investeren in zo'n chemie reus op het einde van een economische cyclus. Lijkt me net het soort bedrijf dat je nu absoluut wil vermijden of hoe zien jullie dat. Zware industrie is zowiezo mijn ding niet maar wil eens de visie van anderen hier horen: buy or sell en waarom?
Quality growth investor
Chemische bedrijven nemen altijd een voorgift op de economische situatie (omdat ze in feite al een graadmeter zijn voor de economische output X maanden later). De koers IS al met 40% gezakt. Betekent uiteraard niet dat het niet lager kan, integendeel. Maar een aantal sectoren zijn al langer aan het corrigeren dan vandaag.
Wat denken jullie van Kraft Heinz ?
Intussen al 50% lager dan 6 maanden geleden. Niet een beetje overdreven afgestraft ?
Intussen al 50% lager dan 6 maanden geleden. Niet een beetje overdreven afgestraft ?
Kijk eens naar de schulden en hoe snel die kunnen afbetaald worden met de vrije kasstroom die overblijft na het betalen van een dividend?
Ik heb een long exposure, maar zou het niemand aanraden.
Ik heb een long exposure, maar zou het niemand aanraden.
Estee Lauder presteert beter dan verwacht
https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... wacht.aspx
Estée Lauder Companies Delivers Outstanding Fiscal Year 2019 Results
https://finance.yahoo.com/news/est-e-la ... 00738.html
Ben ik overigens de enige die Estée Lauder in port heeft? Weinig interesse hier blijkbaar voor dit soort kwaliteits aandelen imo.
Related en in context van deze thread.. L'Oréal (ook reeds lang in port) zit beetje in dipje dus kan je mss oprapen.. dipje zal vlug weg zijn denk ik
https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... wacht.aspx
Estée Lauder Companies Delivers Outstanding Fiscal Year 2019 Results
https://finance.yahoo.com/news/est-e-la ... 00738.html
Ben ik overigens de enige die Estée Lauder in port heeft? Weinig interesse hier blijkbaar voor dit soort kwaliteits aandelen imo.
Related en in context van deze thread.. L'Oréal (ook reeds lang in port) zit beetje in dipje dus kan je mss oprapen.. dipje zal vlug weg zijn denk ik
Quality growth investor
Aan een free cash flow yield van 3-3,5% en bijna 40X de winst is het aandeel bezwaarlijk goedkoop te noemen natuurlijk.
SuperiorQuality!
Hier mensen die BMW en of Daimler volgen. Vandaag beide weer afgestraft omdat China importtarieven op VS wagens gaat heffen. BMW en Daimler zijn Duits zou je denken maar zou het kunnen dat veel van hun wagens voor export naar China in de VS gemaakt worden en ze dus zo toch geraakt zouden worden? Wel vreemd dat Trump ook die merken nog eens wil gaan belasten.
Qua fundamentals is BMW best koopwaardig, maar ja al de rest..
Qua fundamentals is BMW best koopwaardig, maar ja al de rest..
Quality growth investor