Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
ReteiP, af en toe krijgen bepaalde aandelen dips te verwerken.
Dit hoort nu eenmaal bij de markt, maar deze bieden mijn inziens koopkansen voor beleggers die hun aandelenportefeuille nog willen uitbreiden.
Dit hoort nu eenmaal bij de markt, maar deze bieden mijn inziens koopkansen voor beleggers die hun aandelenportefeuille nog willen uitbreiden.
In BE bij midcaps en kleiner is dat effect wel redelijk groot.Piper schreef:ReteiP, af en toe krijgen bepaalde aandelen dips te verwerken.
Als je er een beetje rekening mee houdt kan je makkelijk je taksen en makelaarskosten profijt doen
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Hoewel ik vandaag veel koopwaardige aandelen vind, lijkt het mij alvast verstandig om voorlopig de huidige correctie en de perikelen rond Oekraïne te laten voorbij gaan.
Beurzen zijn ook met het Paasweekend in zicht gesloten op goede vrijdag en paasmaandag.
Beurzen zijn ook met het Paasweekend in zicht gesloten op goede vrijdag en paasmaandag.
http://www.beursduivel.be/nieuws/264934 ... delen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze trend is echter reeds geruime tijd aan de gang. Bovendien zakte het bedrag op spaarboekjes voor het eerst sinds diverse jaren.
Aandelen zijn reeds lang mijn favoriete activa-klasse.
Oekraïne blijft echter wel de markten momenteel domineren maar biedt misschien op bepaalde momenten nog mooie koopkansen.Verwacht naar aanloop van het lang paasweekend vandaag niet veel positiefs meer. Beleggers zullen allicht met het lang weekend in zit eerder afwachtend of verkopend reageren.
Deze trend is echter reeds geruime tijd aan de gang. Bovendien zakte het bedrag op spaarboekjes voor het eerst sinds diverse jaren.
Aandelen zijn reeds lang mijn favoriete activa-klasse.
Oekraïne blijft echter wel de markten momenteel domineren maar biedt misschien op bepaalde momenten nog mooie koopkansen.Verwacht naar aanloop van het lang paasweekend vandaag niet veel positiefs meer. Beleggers zullen allicht met het lang weekend in zit eerder afwachtend of verkopend reageren.
Jens_dev en anderen, dit item is wat mij betreft gerust een item dat wat meer aandacht zou mogen krijgen.
Ik schuif hier alvast diverse kandidaten naar voren.
Ik schuif hier alvast diverse kandidaten naar voren.
nr5 van de club, denk dat iedereen mijn strategie ondertussen wel kent,
mss dan iedereen dan ook even aanhalen waarom een aandeel volgens hem/haar koopwaardig is.
"Ik vind aandeel A koopwaardig" , of "Aandeel B is vandaag flink gestegen" zijn leuk om te weten maar helpt ons niet veel.
bedoeling hier is om vragen te stellen, informatie/meningen te delen , niet om te supporteren
mss dan iedereen dan ook even aanhalen waarom een aandeel volgens hem/haar koopwaardig is.
"Ik vind aandeel A koopwaardig" , of "Aandeel B is vandaag flink gestegen" zijn leuk om te weten maar helpt ons niet veel.
bedoeling hier is om vragen te stellen, informatie/meningen te delen , niet om te supporteren
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Ik herhaal dat ik van mening ben , dat de rendementen in de nabije toekomst niet meer van de orde zullen zijn zoals in 2013-begin 2014. De euforie is weg en misschien maar goed. Met de laatste dip , die nog niet helemaal uitgewerkt is, zijn er wel weer wat opportuniteiten, ik wacht voorlopig nog af. Ik heb met wat verlies Arcelor Mittal juist verkocht want ik vertrouw het verkoopadvies van Goldman Sachs niet echt en zoek nu naar een vervanger...maar ik wacht nog wat af.Het was tegen mijn principe op met verlies te verkopen, maar ik vrees dat AM nog in een lange zijdewaartse/neerwaartse spiraal gaat zitten, vandaar.
mouche
je herkent een goede belegger aan het feit dat hij met verlies kan verkopen.
Als de redenen waarom je gekocht hebt niet meer opgaan moet je verkopen en op zoek gaan naar beter.
mss tijd voor een rustige groeier a la Sofina die je jaren kunt laten liggen ?
je herkent een goede belegger aan het feit dat hij met verlies kan verkopen.
Als de redenen waarom je gekocht hebt niet meer opgaan moet je verkopen en op zoek gaan naar beter.
mss tijd voor een rustige groeier a la Sofina die je jaren kunt laten liggen ?
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
@Zeezout, die heb ik al, maar ik kan nog bijkopen. Ik weet niet of dit aan de huidige koers een goed idee is. Ze zijn al wel wat gezakt de laatste weken, maar ze zitten te spelen met de bodem rond 84.70 en wat als ze erdoor gaan naar beneden?
En wat te denken van Cofinmmo, GIMV, Sofina, Vandevelde, Barco, Elia en GDF.
Mooie dividenden, bij sterk dalende beurs blijven zij min of meer stand houden.
Enkel Barco is wat speculatief doch hier is nog veel potentieel.
Twee voordelen nl. kans op stijging van het aandeel(verwacht wel geen stijgingen van 20 a 30%) en mooi dividendrendement.
en niet te vergeten: voor de lange termijn.
Mooie dividenden, bij sterk dalende beurs blijven zij min of meer stand houden.
Enkel Barco is wat speculatief doch hier is nog veel potentieel.
Twee voordelen nl. kans op stijging van het aandeel(verwacht wel geen stijgingen van 20 a 30%) en mooi dividendrendement.
en niet te vergeten: voor de lange termijn.
Koopwaardige aandelen volgens anderen zie ik als interessant om u eens in te verdiepen en de horizon wat te verbreden.zeezout schreef:"Ik vind aandeel A koopwaardig" , of "Aandeel B is vandaag flink gestegen" zijn leuk om te weten maar helpt ons niet veel.
Zeezout, inderdaad uw strategie is gekend maar welke aandelen u bezit, is mij niet altijd bekend. Arseus, Barco, Exmar nog in portefeuille?zeezout schreef:nr5 van de club, denk dat iedereen mijn strategie ondertussen wel kent,
En Elia? Nu gekocht?
@Stany
Mooie dividendwaarden.
Ik geef de voorkeur aan AB Inbev, Avh, Ageas, Brederode, Bois Sauvage, Evs, Exmar, Gbl, Lotus Bakeries, Melexis, Nbb, Gfg, Texaf, Ter Beke en AEP.
Mooie dividendwaarden.
Ik geef de voorkeur aan AB Inbev, Avh, Ageas, Brederode, Bois Sauvage, Evs, Exmar, Gbl, Lotus Bakeries, Melexis, Nbb, Gfg, Texaf, Ter Beke en AEP.
Mooi lijstje.
Staan wel enkele waarden op die (historisch) hoog staan.
Geen diversificatie richting petrochemie? Royal Dutch Shell bvb? - > Ook daar, hoogste peil in 5j.
Om meteen op Piper's vraag te antwoorden: mijn laatste aankoop was RTL. Die zijn automatisch verkocht aan 92 toen ze begonnen te zakken. Toch mooie winst op korte tijd (80 -> 92 = +15%). Ik heb daardoor de div.knip gemist, maar anderzijds staan ze nu een pak lager en in tijd zal het wel wat schelen eer ze terug op 92 staan.
Wat ik nu koopwaardig vind (want dat zal de volgende vraag zijn)?
Wel, we hebben
- in november een nieuwe auto gekocht voor m'n vriendin.
- kort daarna een nieuwe tv & tv-meubel
- in augustus vorig jaar de hypotheek herzien (en ingekort) bij andere bank, wat me 10.000 € 'gekost' heeft.
- in april nieuwe eetkamer besteld (teak) die volgende week geleverd wordt.
- iets erna een nieuw salon besteld dat in augustus geleverd wordt.
- onze reis inmiddels volledig betaald.
- we zijn het ganse huis vanbinnen aan het herschilderen.
Eer ik dus nog eens iets koopwaardig vind, zal ik eerst wat moeten sparen, ik volg het vanop iets meer afstand momenteel...
't Erg is dat m'n grasmachine 'n grijze wolk heeft verspreid laatste keer, en raar lawaai maakt. 't Ding is maar 1 jaar oud, en ik vind de factuur niet. De vorige was verdomme 7 jaar oud, had maar 129 € gekost (een TerraDena van Makro, huidige is Stiga, toch deftig merk), en werkte nog perfect. Heb die verkocht op kapaza voor 50 € omdat ik er één wou met mulching, om niet 15 keer die bak te moeten leegmaken. Dan koop je 'n deftig merk, zit je na 'n jaar al met vodden. En als ik de factuur niet vind, wordt dat ofwel een nieuwe, ofwel betalen om te laten maken...
Staan wel enkele waarden op die (historisch) hoog staan.
Geen diversificatie richting petrochemie? Royal Dutch Shell bvb? - > Ook daar, hoogste peil in 5j.
Om meteen op Piper's vraag te antwoorden: mijn laatste aankoop was RTL. Die zijn automatisch verkocht aan 92 toen ze begonnen te zakken. Toch mooie winst op korte tijd (80 -> 92 = +15%). Ik heb daardoor de div.knip gemist, maar anderzijds staan ze nu een pak lager en in tijd zal het wel wat schelen eer ze terug op 92 staan.
Wat ik nu koopwaardig vind (want dat zal de volgende vraag zijn)?
Wel, we hebben
- in november een nieuwe auto gekocht voor m'n vriendin.
- kort daarna een nieuwe tv & tv-meubel
- in augustus vorig jaar de hypotheek herzien (en ingekort) bij andere bank, wat me 10.000 € 'gekost' heeft.
- in april nieuwe eetkamer besteld (teak) die volgende week geleverd wordt.
- iets erna een nieuw salon besteld dat in augustus geleverd wordt.
- onze reis inmiddels volledig betaald.
- we zijn het ganse huis vanbinnen aan het herschilderen.
Eer ik dus nog eens iets koopwaardig vind, zal ik eerst wat moeten sparen, ik volg het vanop iets meer afstand momenteel...
't Erg is dat m'n grasmachine 'n grijze wolk heeft verspreid laatste keer, en raar lawaai maakt. 't Ding is maar 1 jaar oud, en ik vind de factuur niet. De vorige was verdomme 7 jaar oud, had maar 129 € gekost (een TerraDena van Makro, huidige is Stiga, toch deftig merk), en werkte nog perfect. Heb die verkocht op kapaza voor 50 € omdat ik er één wou met mulching, om niet 15 keer die bak te moeten leegmaken. Dan koop je 'n deftig merk, zit je na 'n jaar al met vodden. En als ik de factuur niet vind, wordt dat ofwel een nieuwe, ofwel betalen om te laten maken...
Ik volg met een half oog de beursgenoteerde holdings op, omdat ik dit nog mis in mijn portefeuille. Ze staan allemaal echter nogal prijzig genoteerd, met misschien 1 kleine uitzondering: sofina. Al staat deze ,historisch gezien, ook al hoog.