Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Ze zijn gewoon goedkoop. Waren natuurlijk verschillende redenen voor, aangezien de koers al jaren slabakt. Steeds dalende omzet, verouderende business, compleet de cloud-trein gemist en al jaren geen innovatieve ideeën meer omgezet in een concreet winstgevend product. De vorige CEO probeerde door massale buybacks de EPS mooi te doen ogen. Bleek een zeer slechte kapitaal allocatie. IBM zit door de Red Hat overname nu met heel wat extra schuld, en de tientallen miljarden aan buybacks hebben amper geloond.
De omzetgroei is sinds afgelopen kwartaal terug (koers reageerde daar toen positief op) , en gisterenavond werd aangekondigd dat de CEO vertrekt. Reactie is niet mis: +5% op een bloedrode dag met 5x gemiddelde volume. De combinatie van de twee gaat volgens mij zorgen voor een redelijkere waardering. Het dividend is ook niet mis en ruimschoots gedekt door de winst.
Schuldenlast houdt me voorlopig toch tegen
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
Als ik uw Portfolio zie, bedoel je waarschijnlijk, de schuldenlast is te laag
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
We leren bij
Portefeuille:
Ik zie ook wel wat in IBM. Het is inderdaad één van de weinige bekende namen in de tech sector die nog betaalbaar zijn en ik durf ook wel in hun herstel te geloven. Ze zijn in elk geval (min of meer) sterk aanwezig in veel van de meestbelovende sectoren van de toekomst, zoals cloud computing (versterkt met Red Hat), artificial intelligence, big data, quantum computing, etc.
Een ander bedrijf in de tech sector dat nog koopwaardig zou kunnen zijn is Atos.
Vinden jullie Disney koopwaardig op dit moment? Ben dit aandeel al een tijdje aan het volgen.
Persoonlijk vind ik van wel. Ik heb allesbehalve de skills om financiële analyses te doen op bedrijven, maar het lijkt mij sowieso een vrij stabiel aandeel dat wel eens kan gaan stijgen als hun disney+ succesvol wordt ook binnen Europa (wat ik ook verwacht).
Totale schuld is idd 63 miljard, maar ze genereren ook een goeie 12 miljard FCF. Niet dramatisch. Vlak na de overname van Red Hat was de schuld trouwens 73 miljard Voorlopig geen buybacks meer om de schulden af te bouwen.
Weer 5% erbij vandaag.
Ik begrijp dat dit over IBM gaat. Ik heb ergens gelezen dat hun planning is om met name in 2020 en 2021 sterk in te zetten op schuldafbouw. Daarna zou er met een beetje geluk weer ruimte moeten komen voor aandeleninkopen.DeZatteNonkel schreef: ↑5 februari 2020, 20:26 Totale schuld is idd 63 miljard, maar ze genereren ook een goeie 12 miljard FCF. Niet dramatisch. Vlak na de overname van Red Hat was de schuld trouwens 73 miljard Voorlopig geen buybacks meer om de schulden af te bouwen.
Intussen maar eens kijken of die overname van Red Hat echt een succes gaat worden. Zo ja, dan is het aandeel zeker koopwaardig.
Ik las net nog een artikel van Tom Simonts(KBC) waar hij zo positief is en een waarde van €74 kleeft op AKKA Technologies.
Keek ik net naar de koers en zie ik gisteren een daling van 18%. Koers nu €54,90
Uitleg van KBC :
AKKA Technologies zette in 2019 zo’n 1,80 miljard euro om, een zucht onder de verhoopte 1,83 miljard euro. De “economische groei” van de groep bedroeg echter slechts 4,4% in het laatste kwartaal, tegenover 5,7% in de eerste negen maanden. Dat was zichtbaar in alle regio's, maar vooral in Frankrijk en Noord-Amerika, voornamelijk door de problemen met de 737 Max. De groep mikt op groeiherstel in de tweede helft van 2020 en dat is erg laat. KBCS verlaagt vandaag de organische omzetgroei van 6% naar 4% en de REBIT-marge met 10-30 basispunten voor 2019. De verwachte winst per aandeel daalt daardoor 5 à 10%. Het “Kopen”-advies en 74 euro koersdoel blijft op de tabellen staan.
Keek ik net naar de koers en zie ik gisteren een daling van 18%. Koers nu €54,90
Uitleg van KBC :
AKKA Technologies zette in 2019 zo’n 1,80 miljard euro om, een zucht onder de verhoopte 1,83 miljard euro. De “economische groei” van de groep bedroeg echter slechts 4,4% in het laatste kwartaal, tegenover 5,7% in de eerste negen maanden. Dat was zichtbaar in alle regio's, maar vooral in Frankrijk en Noord-Amerika, voornamelijk door de problemen met de 737 Max. De groep mikt op groeiherstel in de tweede helft van 2020 en dat is erg laat. KBCS verlaagt vandaag de organische omzetgroei van 6% naar 4% en de REBIT-marge met 10-30 basispunten voor 2019. De verwachte winst per aandeel daalt daardoor 5 à 10%. Het “Kopen”-advies en 74 euro koersdoel blijft op de tabellen staan.
Bewonderenswaardig, jouw opzoekwerk, maar ik vraag me verdikkeme af waarom 'jullie' het altijd zo ver zoeken, terwijl er zoveel gratis geld voor je neus ligt. Bukken en oprapen, met andere woorden, met een visibiliteit die een honderdvoud betreft van jouw kopbreker.karine schreef: ↑8 februari 2020, 09:56 Ik las net nog een artikel van Tom Simonts(KBC) waar hij zo positief is en een waarde van €74 kleeft op AKKA Technologies.
Uitleg van KBC :
Niettegenstaande kan je gelijk krijgen, al verklapt jouw boodschap meer twijfel dan overtuiging! Succes alvast!
Niks opzoekingswerk hé, ik lees gewoon het maandelijks magazine van de VFB waar onze vrienden(analisten) hun voorstellen in doen.Zermatt schreef: ↑8 februari 2020, 10:17 Bewonderenswaardig, jouw opzoekwerk, maar ik vraag me verdikkeme af waarom 'jullie' het altijd zo ver zoeken, terwijl er zoveel gratis geld voor je neus ligt. Bukken en oprapen, met andere woorden, met een visibiliteit die een honderdvoud betreft van jouw kopbreker.
Niettegenstaande kan je gelijk krijgen, al verklapt jouw boodschap meer twijfel dan overtuiging! Succes alvast!
Zoveel geld gratis voor onze neus, misschien kan jij dan wat voorbeelden geven ?
Zoveel geld gratis voor onze neus, misschien kan jij dan wat voorbeelden geven ?
Dat vraag ik mij ook af! Toch meer vertrouwen in beroepsanalysten dan in forumanalysten beschermd door een schyuilnaam !
Dat vraag ik mij ook af! Toch meer vertrouwen in beroepsanalysten dan in forumanalysten beschermd door een schyuilnaam !
De sell side analisten die wij horen hebben als doel transacties te genereren voor de bank waarvoor ze werken. Niet meer of niet minder.
Ik ben ook wel benieuwd naar dat 'gratis geld', ik vermoed ondergewaardeerde aandelen?
Laat de forumanalysten (of wiedanook) maar hun voorstellen doen, het is aan ons om de bedrijfscijfers naar waarde te schatten...
Ik ben benieuwd!