Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Koopje momenteel is Boeing.
Maand geleden 340 usd, gisteren nog 90 usd.
Zou me verbazen dat Trump dit bedrijf in de steek zou laten.
Maand geleden 340 usd, gisteren nog 90 usd.
Zou me verbazen dat Trump dit bedrijf in de steek zou laten.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Iemand die Amazon volgt, kan me met moeite een scenario inbeelden waarin Amazon niet zou presteren tijdens deze crisis.
Iemand die zijn mening wil geven over Fresenius SE?
Lijkt mij een goed draaiend bedrijf, echter is de balans aan de ongezonde kant. Hoge schulden (+/- 27 mld en goodwill +/- 30) tegenover 4,6 mld operating income... Dubbeltje op zijn kant
Lijkt mij een goed draaiend bedrijf, echter is de balans aan de ongezonde kant. Hoge schulden (+/- 27 mld en goodwill +/- 30) tegenover 4,6 mld operating income... Dubbeltje op zijn kant
-
- Hero Member
- Contacteer:
Het hangt er maar vanaf. Veel luchtvaartmaatschappijen zijn virtueel failliet en gaan enkel overeind kunnen blijven dankzij de overheid. Voor Boeing was er al voor de crisis zwaar verlies voorspeld dit jaar.
Dat Boeing staatssteun zal nodighebben is duidelijk. De vraag is hoe erg dat de bestaande aandeelhouders gaat verwateren. Trump geeft natuurlijk graag cadeaus aan zijn rijke vriendjes, maar in een verkiezingsjaar zou hij het moeilijk kunnen hebben dat te verantwoorden.
Je kan er van op aan dat de besturen van zowel de luchtvaartmaatschappijen als Boeing binnenkort eens passeren in Omaha (of misschien toch maar Skype, gezien zijn leeftijd). Buffett heeft al aanzienlijke belangen in alle grote maatschappijen en zal die investering wel beschermen. Boeing liet een bedrag van $60 miljard vallen om de US luchtvaartindustrie te helpen. Berkshire heeft meer dan dubbel dat bedrag op de rekening staan en een horde aandeelhouders die niet kan wachten tot hij ze eindelijk gebruikt.
Trump liet al vallen dat hij de luchtvaart zal helpen met overheidsgeld. Met name Boeing, de nationale trots en defensiecontractor, dat 130.000 werknemers heeft en 17.000 toeleveranciers van inkomsten voorziet.
CNBC:
Trump liet al vallen dat hij de luchtvaart zal helpen met overheidsgeld. Met name Boeing, de nationale trots en defensiecontractor, dat 130.000 werknemers heeft en 17.000 toeleveranciers van inkomsten voorziet.
CNBC:
Een soort van kapitaalverhoging laat ons zeggen. Ik denk wel dat vooral Berkshire/US overheid hier een goede zaak zullen kunnen doen. Bestaande aandeelhouders en misschien zelfs mensen die nu instappen zijn overgeleverd aan de goede wil van de twee heren tijdens het onderhandelen van de voorwaarden.Cramer said the government should take stakes in the companies to which it provides financial assistance. That includes not just Boeing but also for airlines, he said.
Boeing was al in crisis, niemand heeft vertrouwen in hun product en quality assurance. Bovendien zijn zo goed als alle luchtvaartmaatschappijen virtueel failliet. Als je nu 1 aandeel mag opnoemen dat risico-vol is, dan is het wel Boeing. Too big to fail? En als er nu 1 president is die niet wilt weten van staatinmenging in prive bedrijven...
Boeing heeft sinds 2013 voor $43,4 miljard eigen aandelen ingekocht en voor $20,8 miljard dividenden uitgekeerd. En nu vragen ze om tientallen miljarden staatssteun omdat ze geen stootkussen meer hebben. F*ck dat soort bedrijven.
Trump heeft reeds toegezegd hoor.sintorama schreef: ↑20 maart 2020, 09:36Boeing was al in crisis, niemand heeft vertrouwen in hun product en quality assurance. Bovendien zijn zo goed als alle luchtvaartmaatschappijen virtueel failliet. Als je nu 1 aandeel mag opnoemen dat risico-vol is, dan is het wel Boeing. Too big to fail? En als er nu 1 president is die niet wilt weten van staatinmenging in prive bedrijven...
Geldt ook voor alle maatschappijen trouwens. En ook daarbuiten hebben, vnl Amerikaanse, bedrijven massaal aandelen ingekocht met goedkope schulden. Wat bedoeld was om de economie op gang te trekken zal nu ironisch genoeg leiden tot een nieuwe crisis voor bepaalde bedrijven wiens management te gretig is geweest. De perversie van het kapitalisme, made in USA.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Hmmm onderschat de zwakte van de nationale gezondheidssystemen in de US niet.(tenzij de militairen iets kunnen betekenen)contextbinder schreef: ↑19 maart 2020, 21:47 Iemand die Amazon volgt, kan me met moeite een scenario inbeelden waarin Amazon niet zou presteren tijdens deze crisis.
Ik durf totaal geen getallen plakken op het aantal mogelijke slechtoffers in de US
Het hoogste dat ik zag was 1,9 milj. Dan crasht ook Amazon.
Dat zou mooi zijn, want anders zie ik ze niet zo snel nog koopwaardig gaan worden...
Het is een schitterend bedrijf met mooie vooruitzichten, maar de waardering is navenant.
Heeft corona ook geen negatieve impact op bedrijven zoals United Health group ?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Op dit moment heb ik heel wat fondsen bij mijn grootbank (dit is heel gespreid belegd, nl. fondsen bodembewaking, meer aandeelgericht,... gemiddeld +/- 35% beursvolgend dus ik heb wel wat klappen gekregen de laatste maand maar ik lig hier op zich niet wakker van).
Sowieso was ik van plan om via Bolero op termijn met +/- 10-15% van mijn kapitaal individuele aandelen of index/trackers te gaan aankopen. Gezien de situatie lijkt het mij ideaal om de komende weken of maanden in te kopen en hopelijk een deel van de opwaartse trend mee te pikken.
Kort even mijn huidige portefeuille. Ik weet dat sommigen allesbehalve voorstander zijn van beleggen via een grootbank, het gaat er mij momenteel niet om om de zaken in deze fondsen te verkopen of hierin advies te vragen. Ik geef dit mee ter info.
* 33% cash. Ongeveer de helft wil ik de komende periode gaan beleggen. De rest houd ik opzij als buffer
* 26% fonds met bodembewaking (brengt niet gigantisch veel op, meer in periodes zoals nu wel "leuk" om te hebben)
* 28 Fondsen met +/- 60% aandelen 40% obligaties.
* 13% Fondsen met met groter aandeel obligaties en kleiner gewicht aandelen
Concreet zat ik aan het volgende te denken met +/-15% cash uit mijn portefeuille.
Op dit moment voor een deel instappen in volgende zaken:
* Total
* KBC
* SBM Offshore
* GBL
*iShares Core MSCI World UCITS ETF USD (Acc) (EUR) | IWDA ( Het lijkt me sowieso geen kwaad om dergelijke trackers te gaan opbouwen in mijn portefeuille en de fondsen bij mijn grootbank af te bouwen)
* iShares Core MSCI Emerging Markets (ik ga ervanuit dat de groeilanden voor een deel door het slop zijn en dit sneller terug zal opveren)
Ik zou NU 50% van mijn cash inzetten, allen evenredig verdeeld, in bovenstaande zaken.
Ik twijfel om zowel total als sbm offshore (beiden olie gerelateerd) in portefeuille te steken en twijfel om het aandeel niet te verhogen in Ishares?
Welke ISIN codes raden jullie aan om in te stappen in de Ishares Core fondsen?
Wat is jullie mening? Ik ben allesbehalve een professionele belegger dus alle input is welkom
Sowieso was ik van plan om via Bolero op termijn met +/- 10-15% van mijn kapitaal individuele aandelen of index/trackers te gaan aankopen. Gezien de situatie lijkt het mij ideaal om de komende weken of maanden in te kopen en hopelijk een deel van de opwaartse trend mee te pikken.
Kort even mijn huidige portefeuille. Ik weet dat sommigen allesbehalve voorstander zijn van beleggen via een grootbank, het gaat er mij momenteel niet om om de zaken in deze fondsen te verkopen of hierin advies te vragen. Ik geef dit mee ter info.
* 33% cash. Ongeveer de helft wil ik de komende periode gaan beleggen. De rest houd ik opzij als buffer
* 26% fonds met bodembewaking (brengt niet gigantisch veel op, meer in periodes zoals nu wel "leuk" om te hebben)
* 28 Fondsen met +/- 60% aandelen 40% obligaties.
* 13% Fondsen met met groter aandeel obligaties en kleiner gewicht aandelen
Concreet zat ik aan het volgende te denken met +/-15% cash uit mijn portefeuille.
Op dit moment voor een deel instappen in volgende zaken:
* Total
* KBC
* SBM Offshore
* GBL
*iShares Core MSCI World UCITS ETF USD (Acc) (EUR) | IWDA ( Het lijkt me sowieso geen kwaad om dergelijke trackers te gaan opbouwen in mijn portefeuille en de fondsen bij mijn grootbank af te bouwen)
* iShares Core MSCI Emerging Markets (ik ga ervanuit dat de groeilanden voor een deel door het slop zijn en dit sneller terug zal opveren)
Ik zou NU 50% van mijn cash inzetten, allen evenredig verdeeld, in bovenstaande zaken.
Ik twijfel om zowel total als sbm offshore (beiden olie gerelateerd) in portefeuille te steken en twijfel om het aandeel niet te verhogen in Ishares?
Welke ISIN codes raden jullie aan om in te stappen in de Ishares Core fondsen?
Wat is jullie mening? Ik ben allesbehalve een professionele belegger dus alle input is welkom