Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Zelf vind ik het nog wat te vroeg om nu in te stappen. Het herstel in V vorm is al zeker afgeschreven, de U herstel waar men nu nog wat aan vast klampt lijkt mij ook stilaan uitgesloten, dat virus gaat nog maanden schade aanrichten. Volgens mij gaan we nog veel dieper en wordt herstel moeizaam en iets van lange adem, nog tijd genoeg dus om in te stappen. Wat niet weg neemt dat er kortstondige rally's zullen zijn. Ben zelf niet zo pro index beleggen maar door markt omstandigheden gaan er behoorlijk wat bedrijven in slechte papieren geraken en niet of maar gedeeltelijk herstellen. Om het risico te vermijden dat je er zo enkele in portefeuille gaat hebben kan index beleggen een goed alternatief zijn, na een crash zit je daarmee redelijk safe en profiteer je toch van eventueel herstel.mysticwizard schreef: ↑21 maart 2020, 13:48 Bedankt. Wat vind je vd verdeeldheid? Meer in de trackers of niet per se?
Volgens een artikel op De Telegraaf : „De huidige bodem van deze beurscrisis wordt in 2022 bereikt”, zegt onderzoeker Charles Nenner.
Wisten ze de Lotto cijfers voor vanavond ook?
Charles Nenner werkt met historische modellen. „Beleggers moeten nu opletten. Als ik de neergang van dit moment vergelijk met de crash van 1929, en als de geschiedenis zich herhaalt, dan zou je nu over een aantal weken een flinke opwaartse beweging krijgen op de beurzen, van een aantal maanden. Die periode kunnen beleggers gebruiken om afscheid te nemen van de aandelen. Want als het patroon zich herhaalt, zullen aandelen nog verder dalen.”
Komende jaren zakt Nederland terug in deflatie, stelt hij, met negatieve economische groei, dalende prijzen en lage lonen. „Dat hebben de meesten in hun leven nooit meegemaakt. Centrale banken kunnen hierin niet helpen”, stelt hij.
„De rente is al negatief, dus al hun kruit is verschoten. De centrale banken hebben in Europa te hard ingrepen, waardoor onze pensioenen en koopkracht zijn aangetast. En nu zitten pensioenfondsen in de problemen, met kortingen op pensioenen van miljoenen mensen. Het wordt erg.”, zegt hij.
Als je dit leest, hoef je niet voort te lezen.Als ik de neergang van dit moment vergelijk met de crash van 1929, en als de geschiedenis zich herhaalt (...)
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Bij sector etf's heb ik de ervaring dat 1 of 2 rotte appels de gehele tracker aansteken.vortex schreef: ↑21 maart 2020, 16:47Ben zelf niet zo pro index beleggen maar door markt omstandigheden gaan er behoorlijk wat bedrijven in slechte papieren geraken en niet of maar gedeeltelijk herstellen. Om het risico te vermijden dat je er zo enkele in portefeuille gaat hebben kan index beleggen een goed alternatief zijn, na een crash zit je daarmee redelijk safe en profiteer je toch van eventueel herstel.mysticwizard schreef: ↑21 maart 2020, 13:48 Bedankt. Wat vind je vd verdeeldheid? Meer in de trackers of niet per se?
Bij ruim gespreide trackers heb je dit natuurlijk veel minder....vraag is wat er gebeurt bij een massale uittreding van zulke trackers. Kaf en koren gaat dan verloren.
Ja, maar als we een parallel trekken met de tulpenbollencrisis in de 17e eeuw of de financiële crisis onder Diocletianus in de 3e eeuw, dan voorspel ik weinig goeds over dit Corona-virus
De Telegraaf is misschien niet de slechtste krant voor financieel nieuws, maar ze hebben wel altijd de tendens gehad om enige sensatie in te bouwen met pakkende krantenkoppen.
Als zo'n Nenner daarvoor kan dienen, dan zullen ze zo'n kans dus niet laten liggen.
Dit hoeft niet noodzakelijkerwijs serieus genomen te worden IMHO. ("Het wordt errug...")
Dacht dat elk nieuwsforum van sensatie leefde, desnoods zorgen ze zelf wel voor een lijk...(lady Di)
Sinds de 1987 crash, weet ik dat het einde van de wereld, telkens een feit is…plebs kunnen niet zonder…
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... _de_wereld
Sinds de 1987 crash, weet ik dat het einde van de wereld, telkens een feit is…plebs kunnen niet zonder…
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... _de_wereld
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Duizend keer liever iemand die toegeeft dat hij het niet weet dan iemand die doet alsof hij het weet.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Sioen schrapt dividend.
'De activiteiten gingen sterk van start tot dat de uitbraak van het virus een plotselinge vertraging veroorzaakte in vele markten en activiteiten. In sommige gevallen (fabrieken in Tunesië en in het Amerikaanse Connecticut) bevolen de overheden een totale sluiting voor 2 weken.'
Het viel mij op dat de autoaandelen nog altijd zeer laag staan en ik kwam uit bij Renault (onder invloed van Morningstar).
Het aandeel noteert nu aan €18 en stond twee jaar geleden nog boven de €90. Te zwaar afgestraft?
Ik denk dat dit aandeel gemakkelijk moet kunnen verdubbelen als de zaken weer wat verder gaan normaliseren.
Het aandeel noteert nu aan €18 en stond twee jaar geleden nog boven de €90. Te zwaar afgestraft?
Ik denk dat dit aandeel gemakkelijk moet kunnen verdubbelen als de zaken weer wat verder gaan normaliseren.
Misschien, maar wat doet je denken dat mensen plotseling auto's gaan kopen?
Ik zie mensen nu eerder plotseling hun auto's gaan verkopen...
(zowel vanwege financiele redenen als vanwege meer populariteit voor homeworking)
De daling was destijds meer onder invloed van de dieselgate affaire en eigenlijk is er toch nog niet zoveel veranderd sindsdien.
De omstandigheden zijn alleen nog slechter geworden
Maar als je puur naar de grafiek kijkt zal het waarschijnlijk wel goedkoop staan.
Ik zie mensen nu eerder plotseling hun auto's gaan verkopen...
(zowel vanwege financiele redenen als vanwege meer populariteit voor homeworking)
De daling was destijds meer onder invloed van de dieselgate affaire en eigenlijk is er toch nog niet zoveel veranderd sindsdien.
De omstandigheden zijn alleen nog slechter geworden
Maar als je puur naar de grafiek kijkt zal het waarschijnlijk wel goedkoop staan.
zullen er binnen 10-20 jaar nog veel autos gekocht worden?