Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Aandelen die amper tot geen dividend uitkeren zijn nooit koopwaardig.
Dat zijn de meeste aandelen
Steek je geld in aandelen die uitkeren, want als de beurs slecht gaat dan heb je nog altijd rendement.
Tijdens goede tijden keerde bv Microsoft en Heineken amper iets uit, nu gaat het slechter en die aandelen donderen ineen.
Maar niet alleen verlies je veel koers, ze keren ook nog eens niks uit. Dubbel verlies.
Ik koop enkel bedrijven die uitkeren, koers is leuk maar in crisis bijzaak.
Steek je geld in aandelen die uitkeren, want als de beurs slecht gaat dan heb je nog altijd rendement.
Tijdens goede tijden keerde bv Microsoft en Heineken amper iets uit, nu gaat het slechter en die aandelen donderen ineen.
Maar niet alleen verlies je veel koers, ze keren ook nog eens niks uit. Dubbel verlies.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Tot alle bedrijven plots dividenden schrappen zoals nu. Fijn dat je dan dividendbetalers hebt gekozen!
Dividenden zijn fiscaal trouwens alles behalve interessant. Op Belgische aandelen al 30% kwijt, op Amerikaanse is de helft verloren... dan liever bedrijven die in zichzelf investeren en zo steeds groeien hoor.
Dividenden zijn fiscaal trouwens alles behalve interessant. Op Belgische aandelen al 30% kwijt, op Amerikaanse is de helft verloren... dan liever bedrijven die in zichzelf investeren en zo steeds groeien hoor.
Ik vraag me af waar je dat vandaan haalt. Microsoft staat dicht bij een ATH en is één van de bedrijven die deze crisis glansrijk doorstaan. Ik ben ook benieuwd welke "dividend aandelen" het beduidend beter dan Heineken gedaan hebben, want ook dat aandeel is de crisis relatief goed doorgekomen.Bassie schreef: ↑28 mei 2020, 18:03 Steek je geld in aandelen die uitkeren, want als de beurs slecht gaat dan heb je nog altijd rendement.
Misschien even toch eens dieper bekijken.
Er zijn twee componenten in het rendement van aandelen. Er is niets magisch aan dividenden.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
... bovendien worden dividenden tegenwoordig zo hard belast, dat ik alleen al daarom minder interesse heb in zoete dividend aristocraten.
Wanneer ik terug mijn portefeuille opbouw (*) zullen zij een minder prominente plek innemen.
(*): zoals elders gemeld eind februari en begin maart volledig uitgestapt en voorlopig nog niks aangekocht.
Wanneer ik terug mijn portefeuille opbouw (*) zullen zij een minder prominente plek innemen.
(*): zoals elders gemeld eind februari en begin maart volledig uitgestapt en voorlopig nog niks aangekocht.
Microsoft, dat bedrijf dat op een zucht van een nieuwe ATH staat en op 5 jaar tijd bijna 4x gegaan is?Bassie schreef: ↑28 mei 2020, 18:03 Aandelen die amper tot geen dividend uitkeren zijn nooit koopwaardig.
Retail vastgoed is echt aan het knallen nu, 20-30% stijging op een paar weken tijd en daarbij eigenlijk nog steeds vrij sterk ondergewaardeerd.Tekto schreef: ↑14 april 2020, 19:35 Retail vastgoed is zo hard afgestraft dat die bedrijven hun beurswaarde momenteel vrij stevig onder hun vastgoedwaarde ligt. Ik geloof sterk in fysieke winkels en winkelcentra ('shoppen' is bij menig European de favoriete manier om een dag te spenderen en veel mensen zijn momenteel heel wat 'extra geld' opzij aan het zetten door ganse dagen thuis te zitten)
Ik verwacht daar al op relatief korte termijn (lees: enkele maanden) winst wanneer de winkels langzaam aan terug open mogen. Vorige week hadden we een positieve week en Unibail steeg meteen al iets van een 30-40% op een week tijd. Vandaag de kans genomen om nog even terug lager wat bij te kopen door het nieuws van de lockdown verlenging in Frankrijk en België. (Unibail en Eurocommercial gingen opnieuw -10%)
Hopelijk blijven deze nieuwe waardes stand houden.
Ik koop nu zelf momenteel niets meer bij en begin terug cash op te sparen om bij te kopen moest er alsnog een nieuwe correctie tevoorschijn komen. Al wat ik heb kunnen kopen aan bodemprijzen in deze crisis houd ik vast voor de lange termijn en dividenden.
Persoonlijk ben ik nog steeds van mening dat de Europese beurzen realistisch geprijst zijn en geen tweede crash of correctie nodig hebben. De Europese beurzen zijn nog steeds een flinke hap aan waarde verloren sinds begin dit jaar ingevolge de slechte maanden m.b.t. Corona, desondanks de vele steunmaatregelen en kapitaalinjecties.
De US sta ik minder positief tegenover, daar is het herstel bijna alsof er nooit sprake was van Corona.
Het is me alleszins duidelijk dat er door de vele lage rentebeleiden veel geld zijn weg zoekt naar de beurs. Dit is denk ik ook een serieuze rem op echt "grote" crashes want er zijn enorm veel prijsjesjagers die beginnen kopen vanaf het noemenswaardig begint te dalen. Ik volg nu al paar maand wat beleggingsfora en je ziet echt vaak mensen verschijnen die hun geld in specifieke bedrijven beleggen maar echt quasi geen kennis hebben van economie. Diezelfde mensen stoppen hen geld dan in een populair bedrijf en klagen na een week al dat de koers "nog steeds" niet 10-20% hoger staat. Bij een verdere daling van 5% slaan ze dan in paniek en verkopen alles.
Ik vind deze crisis alleszins een zeer mooi leermoment voor mezelf als beginnend belegger.
Ik zou er niet van uitgaan dat meerwaarden op aandelen onbelast zullen blijven.
Zoveel mogelijkheden zijn er niet. Probeer maar eens een regering te vormen zonder links. De roerende voorheffing is al opgetrokken naar 30%, ik kan niet direct veel dingen bedenken die nog vrij van belastingen zijn.
MEERWAARDEN.
Iemand ervaring met Lightwave Logic (LWLG)?
Vinden jullie het aandeel coca-cola op vandaag koopwaardig ?DeZatteNonkel schreef: ↑21 mei 2020, 13:23Ik heb het voor alle duidelijkheid niet over alle sin stocks. Tabak met name lijkt me inderdaad zeer vatbaar voor die ESG-'revolutie'. Ze hebben behalve sentiment natuurlijk ook steeds vaker de wetgeving tegen. En mensen beginnen, zoals alcohol, steeds minder te consumeren. Wil daarom niet zeggen dat ze slecht presteren. Altria bv kan de daling in volumes dmv prijsverhogingen en efficientiewinsten jaar na jaar ombuigen in winstgroei. De koers hinkt wel enorm achterop door de hoge schuld en een paar heel slechte investeringen (en mogelijks ook omwille van ethische overwegingen).MoreOrLess schreef: ↑21 mei 2020, 10:10 Interressant om te lezen dat bepaalde niet politiek correcte individuele aandelen het gedurende jaren heel goed hebben gedaan. Maar of dit kan doorgetrokken worden naar alle 'sin-stocks' is nog zeer de vraag.
Deze quote van DeZatteNonkel vind ik ook heel juist:
En dan nog dit. Enkele bedrijven die onder het label ESG (milieu, sociale verantwoordelijkheid, deugdelijk bestuur) vallen: Total, Coca Cola, McDonald's en Nike.
ryanair krijgt een (verwachte maar eerder emotionele ) pandoering. Koopmoment?