Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Als je denkt dat we vrij snel terug met zijn alleen het vliegtuig gaan nemen zoals pre-COVID periode dan is dit het koopmoment bij uitstek.
PS Maar dit geloof ik persoonlijk niet
PS Maar dit geloof ik persoonlijk niet
-
- Newbie
- Contacteer:
Indien er een meerwaardebelasting komt, zou het dan mogelijk zijn dat dit retroactief gemaakt wordt?
Is het aannemelijk dat eerder aangekochte aandelen er ook onder zouden vallen? Velen gaan dan toch hun behaalde rendementen veilig willen stellen door te verkopen met als gevolg een verkoopgolf?
Ik zie niet in hoe de eventuele overstap gemaakt moet worden naar een meerwaardebelasting.
Tesla - Alphabet A - Aperam - Basic Fit - Recticel - Alfen - Illumina - Invitae - Palo Alto - Barco
Bij de meerwaardebelasting op obligatiefondsen werd dat retroactief gemaakt.....
Positie in Galapagos verdubbeld.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Niemand posities in Mithra ??
Volgt er iemand Vestas Wind ?
Belangrijke vraag.woodenhome schreef: ↑27 juli 2020, 18:29Indien er een meerwaardebelasting komt, zou het dan mogelijk zijn dat dit retroactief gemaakt wordt?
Is het aannemelijk dat eerder aangekochte aandelen er ook onder zouden vallen? Velen gaan dan toch hun behaalde rendementen veilig willen stellen door te verkopen met als gevolg een verkoopgolf?
Ik zie niet in hoe de eventuele overstap gemaakt moet worden naar een meerwaardebelasting.
Toen dat enkele jaren geleden in Duitsland ingevoerd werd, gold de meerwaardebelasting op aandelen enkel voor nieuwe aankopen.
Had gerekend op al een redelijke stijging bij de cijfers maar het bleef uit. Komt nog redelijk wat nieuws komende weken van wat in de pijplijn zit.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb dat laatste al jaren met SofinaOudere Jongere schreef: ↑9 augustus 2020, 18:59Eind 2017 positie in VWS opgebouwd nadat het aandeel een flinke duik genomen had. Ondertussen al vier keer overwogen bij te kopen maar nooit effectief gedaan.