Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Als men niet veel geld heeft dan is Shell een leuk aandeel om met opties aan de slag te gaan. 100 aandelen Shell is nog geen 1.350 euro. Dat is iets anders dan Alphabet waar 100 aandelen 150.000 USD zijn.
Maar een optie-contract is een optie-contract. 1 contract kost bij Shell evenveel als 1 bij Alphabet, ondanks het immens groot verschil in nominale waarde tussen die 2 aandelen.
Op zich zou ik verder nooit aandelen Shell kopen. De olieprijs is veel teveel onderhevig aan manipulaties.
Maar een optie-contract is een optie-contract. 1 contract kost bij Shell evenveel als 1 bij Alphabet, ondanks het immens groot verschil in nominale waarde tussen die 2 aandelen.
Op zich zou ik verder nooit aandelen Shell kopen. De olieprijs is veel teveel onderhevig aan manipulaties.
-
- Hero Member
- Contacteer:
1 contract Shell kost evenveel als 1 contract Alphabet??? Is net door het verschil in nominale waarde dat ook de optiecontracten een totaal verschillende waarde hebben.MoreOrLess schreef: ↑10 augustus 2020, 20:53 Als men niet veel geld heeft dan is Shell een leuk aandeel om met opties aan de slag te gaan. 100 aandelen Shell is nog geen 1.350 euro. Dat is iets anders dan Alphabet waar 100 aandelen 150.000 USD zijn.
Ik bedoel de kost van het contract op zich. De kost die de broker aanrekent voor het afsluiten van een contract. Stel bijv dat de kost die de broker aanrekent voor het afsluiten van 1 contract 1,5 USD is: of men dan een contract op Shell afsluit of op Alphabet, de kost die de broker aanrekent voor het afsluiten van dat contract blijft 1,5 USD.Groeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑11 augustus 2020, 07:571 contract Shell kost evenveel als 1 contract Alphabet??? Is net door het verschil in nominale waarde dat ook de optiecontracten een totaal verschillende waarde hebben.MoreOrLess schreef: ↑10 augustus 2020, 20:53 Als men niet veel geld heeft dan is Shell een leuk aandeel om met opties aan de slag te gaan. 100 aandelen Shell is nog geen 1.350 euro. Dat is iets anders dan Alphabet waar 100 aandelen 150.000 USD zijn.
Als men voor dezelfde nominale waarde contracten wil afsluiten voor Shell als 1 voor Alphabet, dan heeft men voor Shell 110 contracten nodig. Dat is dan 110 x 1, 5 USD. Dat is 165 USD. Voor Alphabet blijft de kost van 1 contract dat de broker aanrekent 1,5 USD.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Verizon: The Best Income Play for The Years Ahead. Mooie dividendplay, robuuste marges en low-volatility. Likes of commenting altijd welkom
https://seekingalpha.com/article/436824 ... ears-ahead
Gelezen en geliked. Interessant. Maar die schuldenlast is wel een dingetjeGroeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑13 augustus 2020, 11:28 Verizon: The Best Income Play for The Years Ahead. Mooie dividendplay, robuuste marges en low-volatility. Likes of commenting altijd welkom
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
-
- Hero Member
- Contacteer:
Is een pure bond-proxy, verwacht hier geen double-digits mee als je de aandelen gewoon koopt. Doe er opties rond en het oogt al een pak beter. Voor de komende maanden kan het geen kwaad wat defensiever te positioneren met nieuwe setups.Wimpies schreef: ↑13 augustus 2020, 13:03Gelezen en geliked. Interessant. Maar die schuldenlast is wel een dingetjeGroeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑13 augustus 2020, 11:28 Verizon: The Best Income Play for The Years Ahead. Mooie dividendplay, robuuste marges en low-volatility. Likes of commenting altijd welkom
Ik bekijk het vanuit het buy and hold oogpunt en opbouw dividendrendement
Portefeuille:
Wat denken jullie van Intrum?
https://www.dierickxleys.be/nl/studies/intrum
Wel interessante business in deze tijden, lijkt me nog wel ok gewaardeerd ook...
Het enige wat ik me afvraag: wat gebeurt er met Intrum als hun 'slachtoffer' failliet gaat? Draagt Intrum enige verplichting/verantwoordelijkheid daarvoor tegenover de schuldeiser?
https://www.dierickxleys.be/nl/studies/intrum
Wel interessante business in deze tijden, lijkt me nog wel ok gewaardeerd ook...
Het enige wat ik me afvraag: wat gebeurt er met Intrum als hun 'slachtoffer' failliet gaat? Draagt Intrum enige verplichting/verantwoordelijkheid daarvoor tegenover de schuldeiser?
Wat denken jullie van Microsoft ? Ze hebben hier vorige week Teams geïnstalleerd op mijn laptop en de It-man zei dat ze vraag niet kunnen bijhouden, super druk.
En coca-cola ? Koopwaardig ?
Microsoft is inderdaad een heel mooi aandeel. Het behoort ook al tijden tot de kernholdings van Fundsmith en vele andere grote beleggers, maar het aandeel is niet echt goedkoop. Ik heb er in maart nog wat bijgekocht voor rond de $140 en ze staan nu alweer ruim boven de $200... Een eventuele overname van TikTok kan binnenkort nog een trigger gaan worden voor het aandeel.
Net deze nieuwe ETF toevallig tegengekomen, en lijkt wel interessant:
Lyxor MSCI Disruptive Technology ESG Filtered (DR) UCITS ETF - Acc
ISIN LU2023678282, Ticker UNIC
factsheet:
https://www.justetf.com/servlet/downloa ... NL&lang=en
wat denken jullie? Lijkt mij wel iets om te hebben op dit moment?
Lyxor MSCI Disruptive Technology ESG Filtered (DR) UCITS ETF - Acc
ISIN LU2023678282, Ticker UNIC
factsheet:
https://www.justetf.com/servlet/downloa ... NL&lang=en
wat denken jullie? Lijkt mij wel iets om te hebben op dit moment?
MSFT is ook een leader aandeel die gewoon aan het uitrusten is.
Hij is een base aan het vormen wat veel leiders nu en dan doen om wat tot rust te komen na een felle stijging.
De bodem volgt mooi de hellingshoek van het 50 MA (bruine lijn).
Veel institutionelen houden van het 50 MA.
Zolang de beurs het goed doet (! S&P zit wel aan zware weerstand) ,zal deze het uiteindelijk ook veel beter doen dan de beurs.
KO is een laggard. Zit onder zijn 200 MA en is te traag.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik denk niet dat mircrosoft, tiktok, gaat kopen. President trump , gaat zowel , tiktok als wechat, in de ban slaan, in september, via een executive order, over "data security converns". Hoewel de ban voor tiktok, kan nog ongedaan gemaakt worden, als bytedance, de chinese moedermaatschappij, achter zijn amerikaanse dochter tiktok, tiktok aan microsoft, voor 15 september 2020 verkoopt. De ccp, heeft, het over een "smash en grab", als microsoft, tiktok, zou kunnen kopen.dreamy schreef: ↑17 augustus 2020, 11:30Microsoft is inderdaad een heel mooi aandeel. Het behoort ook al tijden tot de kernholdings van Fundsmith en vele andere grote beleggers, maar het aandeel is niet echt goedkoop. Ik heb er in maart nog wat bijgekocht voor rond de $140 en ze staan nu alweer ruim boven de $200... Een eventuele overname van TikTok kan binnenkort nog een trigger gaan worden voor het aandeel.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Vandaag een gokje gewaagd buiten mijn passieve portefeuille.
40 aandelen Galapagos aan 115 EUR.
Spannend.Wie nog?
40 aandelen Galapagos aan 115 EUR.
Spannend.Wie nog?