Koopwaardige aandelen
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Koopwaardige aandelen
iemand een mening over Liberty Media (LMCA) ?
Ik heb het interview niet bekeken. Want met haar nr.1 gaat ze in mijn ogen al ferm de mist in. (Aegon).Piper schreef:http://www.beursduivel.be/beurstips-en- ... delen.html
Begin dit jaar / eind vorig jaar werd nog gewaarschuwd voor dit aandeel, en die alarmbellen zijn nog altijd geldig.
Guess? is een Amerikaans premium modemerk en keten van kledingwinkels, opgericht in 1981 door de broers Paul en Maurice Marciano. Maurice is de voorzitter en Paul de CEO. Het bedrijf telt wereldwijd meer dan 800 eigen winkels en heeft daarnaast nog veel licentie-, groothandels- en concessie-overeenkomsten met boetieks en grootwarenhuizen. De omzet klokte in het boekjaar dat eindigde in januari 2014 af op $2.57 miljard, en kwam voor 48,9% uit Noord-Amerika, voor 35,1% uit Europa en het Midden-Oosten, en voor 11,4% uit Azië. Guess? telt wereldwijd 14600 werknemers.
Huidige marktkapitalisatie: $2219.8 mio
Huidige koers per aandeel: $26.04
Faire marktkapitalisatie: $4878.3 mio (= 21x de gemiddelde vrije kasstroom van de voorbije vijf jaar)
Faire koers per aandeel: $57.23
Opwaarts koerspotentieel: 120%
Argumenten pro belegging
- nuttige producten
- geen overheidsinmenging (itt tot bv banken, telecombedrijven, energieleveranciers,...)
- wereldwijd actief
- jaar na jaar zeer hoge en stabiele vrije kasstroom-marges (gemiddeld 8,4% de voorbije 7 jaar)
- meer kasmiddelen dan schulden (netto-kaspositie van $496 mio eind januari 2014)
- zeer hoge solvabiliteit (66,3% eind januari 2014)
- zeer hoge current-ratio (gemiddeld 2,85 de voorbije 7 jaar)
- oprichters van het bedrijf zijn nog steeds actief in leidinggevende functies
- bruto dividendrendement op jaarbasis van 3,46%
Argumenten contra belegging
- Amerikaans aandeel, dus wisselkoersrisico
- boekhoudkundige winst al 3 boekjaren op rij gedaald; boekhoudkundig verlies en negatieve vrije kasstroom in Q1*2015 (de kans dat dit slechts een tijdelijk 'probleem' is lijkt m.i. groot)
Huidige marktkapitalisatie: $2219.8 mio
Huidige koers per aandeel: $26.04
Faire marktkapitalisatie: $4878.3 mio (= 21x de gemiddelde vrije kasstroom van de voorbije vijf jaar)
Faire koers per aandeel: $57.23
Opwaarts koerspotentieel: 120%
Argumenten pro belegging
- nuttige producten
- geen overheidsinmenging (itt tot bv banken, telecombedrijven, energieleveranciers,...)
- wereldwijd actief
- jaar na jaar zeer hoge en stabiele vrije kasstroom-marges (gemiddeld 8,4% de voorbije 7 jaar)
- meer kasmiddelen dan schulden (netto-kaspositie van $496 mio eind januari 2014)
- zeer hoge solvabiliteit (66,3% eind januari 2014)
- zeer hoge current-ratio (gemiddeld 2,85 de voorbije 7 jaar)
- oprichters van het bedrijf zijn nog steeds actief in leidinggevende functies
- bruto dividendrendement op jaarbasis van 3,46%
Argumenten contra belegging
- Amerikaans aandeel, dus wisselkoersrisico
- boekhoudkundige winst al 3 boekjaren op rij gedaald; boekhoudkundig verlies en negatieve vrije kasstroom in Q1*2015 (de kans dat dit slechts een tijdelijk 'probleem' is lijkt m.i. groot)
Laatst gewijzigd door gpv1 op 7 augustus 2014, 12:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Zonet voor het eerst een pakket aandelen van Guess? gekocht aan $25.93 voor mijn restportefeuille.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Hyper-interessante topic, mede ook door de analyses van gpv1.
Logische, maar ongetwijfeld minder gekende benadering om aandelen te kiezen via vrije kasstroom.
Vele van je tips hebben werkelijk een schitterend parcours afgelegd, waarvoor een diepe buiging.
Zie je een reden waarom Takkt tot op heden de verkeerde richting uitgaat?
Vanuit mijn benadering is Takkt geen "goedkoop" aandeel vermits ze aan 2,5x boekwaarde staan en KW toch ook rond de 15 staat.
Ikzelf volg (voorlopig uit interesse) meer aandelen op onder boekwaarde, die toch winstgevend zijn en volgens mijn benadering dus achtergebleven zijn.
Logische, maar ongetwijfeld minder gekende benadering om aandelen te kiezen via vrije kasstroom.
Vele van je tips hebben werkelijk een schitterend parcours afgelegd, waarvoor een diepe buiging.
Zie je een reden waarom Takkt tot op heden de verkeerde richting uitgaat?
Vanuit mijn benadering is Takkt geen "goedkoop" aandeel vermits ze aan 2,5x boekwaarde staan en KW toch ook rond de 15 staat.
Ikzelf volg (voorlopig uit interesse) meer aandelen op onder boekwaarde, die toch winstgevend zijn en volgens mijn benadering dus achtergebleven zijn.
@dietman
TAKKT is na een initiële klim teruggevallen tot een héél aantrekkelijk niveau om te kopen. Geen idee waarom de koers gedaald is. Fundamentals zijn intact. Vrije kasstroom in eerste jaarhelft 29% hoger dan vorig jaar. Koers moet vroeg of laat opwaarts corrigeren. Een overnamebod vanwege een concurrent of private equity-speler is zeker ook mogelijk.
Boekhoudkundige winsten/verliezen: dat zijn puur virtuele bedragen die m.i. totaal onbelangrijk (en vaak misleidend) zijn. Meestal kijk ik er gewoonweg niet naar wanneer ik cijfers verzamel uit de jaarverslagen.
Boekwaarde: hecht ik ook geen belang aan.
TAKKT is na een initiële klim teruggevallen tot een héél aantrekkelijk niveau om te kopen. Geen idee waarom de koers gedaald is. Fundamentals zijn intact. Vrije kasstroom in eerste jaarhelft 29% hoger dan vorig jaar. Koers moet vroeg of laat opwaarts corrigeren. Een overnamebod vanwege een concurrent of private equity-speler is zeker ook mogelijk.
Boekhoudkundige winsten/verliezen: dat zijn puur virtuele bedragen die m.i. totaal onbelangrijk (en vaak misleidend) zijn. Meestal kijk ik er gewoonweg niet naar wanneer ik cijfers verzamel uit de jaarverslagen.
Boekwaarde: hecht ik ook geen belang aan.
Ageon kwam nochtans de laatste kwartalen met sterke resultaten opdraven en wenst zijn dividend met 10% op te trekken.djtw schreef:Ik heb het interview niet bekeken. Want met haar nr.1 gaat ze in mijn ogen al ferm de mist in. (Aegon).Piper schreef:http://www.beursduivel.be/beurstips-en- ... delen.html
Begin dit jaar / eind vorig jaar werd nog gewaarschuwd voor dit aandeel, en die alarmbellen zijn nog altijd geldig.
Ik ben reeds lang fan en blijf ook fan.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Het aandeel heeft zo te zien lage handelsvolumes... eergisteren bv. slechts 100 stuks verhandeld (op andere dagen rond de 1500). Vind je dat geen probleem?gpv1 schreef: TAKKT is na een initiële klim teruggevallen tot een héél aantrekkelijk niveau om te kopen.
RealDolmen en Picanol zijn strong buys wat mij betreft.
Hopen dat die eerste met dividend gaat starten, zelfs een voorzichtig dividend zou bruto makkelijk 4% opleveren. De koersreactie zou nog interessanter zijn.
Hopen dat die eerste met dividend gaat starten, zelfs een voorzichtig dividend zou bruto makkelijk 4% opleveren. De koersreactie zou nog interessanter zijn.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Ik denk dat je een foutieve bron hebt. Eergisteren werden er 26603 stuks verhandeld.Raoul van Buffelen schreef:Het aandeel heeft zo te zien lage handelsvolumes... eergisteren bv. slechts 100 stuks verhandeld (op andere dagen rond de 1500). Vind je dat geen probleem?gpv1 schreef: TAKKT is na een initiële klim teruggevallen tot een héél aantrekkelijk niveau om te kopen.
http://www.boerse-frankfurt.de/en/equit ... er+history" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb mij al in een andere topic afgevraagd waarom recticel zo goedkoop lijkt en nu toch in korte tijd meer dan 17% gezakt is (en blijft zakken).
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Oeps... ik haalde mijn informatie hier:gpv1 schreef: Ik denk dat je een foutieve bron hebt. Eergisteren werden er 26603 stuks verhandeld.
http://www.tijd.be/beurzen/Takkt_AG.150177348" onclick="window.open(this.href);return false;
.. maar ik neem aan dat jij gelijk hebt!
http://www.tijd.be/beurzen/Nordea_Bank_AB.420117859" onclick="window.open(this.href);return false;
Komt in het vizier voor mij.
Zal wellicht iets voor eind van de maand of september worden.
Komt in het vizier voor mij.
Zal wellicht iets voor eind van de maand of september worden.
als ik een bank zou kopen was het nordea, denk dat jij me er op attent gemaakt hebt.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Was me opgevallen omdat het de grootste positie is qua individueel aandeel in het ARPE pensioenspaarfonds.
Evengoed kleiner dan 1%
Evengoed kleiner dan 1%