Koopwaardige aandelen
TIP
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Koopwaardige aandelen
De Zweedse kroon is ook gedaald, dus kan interessant zijn. Ik geloof nooit dat de Euro-crisis achter ons ligt.
Weet er iemand hoeveel er in Zweden afgaat van het dividend?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik lees nu wel dit op Binck:Popkwiskampioen schreef:De Zweedse kroon is ook gedaald, dus kan interessant zijn. Ik geloof nooit dat de Euro-crisis achter ons ligt.
"Veruit de grootste risico's loopt in dat geval Raiffeisen bank, dat bijna de helft van zijn winst uit Rusland haalt. De EUR10 miljard aan Russische leningen beslaan 8% van de balans van de Oostenrijks bank, of ruim 110% van het eigen vermogen van de bank. Volgens Berenberg kan de bank zich met een verliespost van EUR3 miljard geheel van het Russische leningenboek bevrijden.
Veel beter te overzien zijn de Russische leningen van vijf Europese banken die ongeveer 1% van de balans beslaan en 20% tot 30% van het eigen vermogen. Behalve ING zijn dat Unicredit (UCG.MI) Commerzbank (CBK.XE), Societe Generale (GLE.FR) en Nordea (NDA.SK). Bij ING zijn de Russische kredieten met EUR8,6 miljard goed voor 0,9% van de balans en 20% van het eigen vermogen."
Toch een risico.
In Zweden 30% + België 25%Popkwiskampioen schreef:...Weet er iemand hoeveel er in Zweden afgaat van het dividend?
koopwaardig aandeel : renault
sterk gedaald omdat zij lada hebben in rusland maar reactie overdreven
iemand die ze nu koopt, zal mij dankbaar zijn volgend jaar
sterk gedaald omdat zij lada hebben in rusland maar reactie overdreven
iemand die ze nu koopt, zal mij dankbaar zijn volgend jaar
De picks van KBC securities voor het najaar 2014:
1. Delhaize, potentieel 18,6%
2. Ageas, potentieel 45%
3. SBM Offshore, potentieel 60%
4. Ontex, potentieel 16,3%
5. Nyrstar, potentieel 42%
6. Exmar, potentieel 31
1. Delhaize, potentieel 18,6%
2. Ageas, potentieel 45%
3. SBM Offshore, potentieel 60%
4. Ontex, potentieel 16,3%
5. Nyrstar, potentieel 42%
6. Exmar, potentieel 31
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Uit die lijst van KBC Securities is Exmar veruit mijn favoriet.
Aandeel Aegon presteert de laatste tijd ook veel beter dan het marktgemiddelde.Piper schreef:Ageon kwam nochtans de laatste kwartalen met sterke resultaten opdraven en wenst zijn dividend met 10% op te trekken.djtw schreef:Ik heb het interview niet bekeken. Want met haar nr.1 gaat ze in mijn ogen al ferm de mist in. (Aegon).
Begin dit jaar / eind vorig jaar werd nog gewaarschuwd voor dit aandeel, en die alarmbellen zijn nog altijd geldig.
Ik ben reeds lang fan en blijf ook fan.
Aandelenhouders kunnen hier ook kiezen voor dividend in aandelen in plaats van dividend in cash.
En specifiek voor Zeezout: er is duidelijk sprake van een forse dividendverhoging.
http://www.beursduivel.be/aandeel-Aegon ... t=dividend" onclick="window.open(this.href);return false;
eerst zien en dan geloven
heb met Ageas en Gj enz uit Noorwegen al 2 verzekeraars.
Mogelijk koop ik er nog eentje in UK. AMlin en Legal&Gen
Denk dat het geen kwaad kan om beetje buiten de euro te zitten.
eerst zien en dan geloven
heb met Ageas en Gj enz uit Noorwegen al 2 verzekeraars.
Mogelijk koop ik er nog eentje in UK. AMlin en Legal&Gen
Denk dat het geen kwaad kan om beetje buiten de euro te zitten.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Net es door de resultaten gebladerd, omzet staat wat onder druk (niet rampzalig), maar de kasstromen halveren...gpv1 schreef:Guess? is een Amerikaans premium modemerk en keten van kledingwinkels, opgericht in 1981 door de broers Paul en Maurice Marciano. Maurice is de voorzitter en Paul de CEO. Het bedrijf telt wereldwijd meer dan 800 eigen winkels en heeft daarnaast nog veel licentie-, groothandels- en concessie-overeenkomsten met boetieks en grootwarenhuizen. De omzet klokte in het boekjaar dat eindigde in januari 2014 af op $2.57 miljard, en kwam voor 48,9% uit Noord-Amerika, voor 35,1% uit Europa en het Midden-Oosten, en voor 11,4% uit Azië. Guess? telt wereldwijd 14600 werknemers.
- jaar na jaar zeer hoge en stabiele vrije kasstroom-marges (gemiddeld 8,4% de voorbije 7 jaar)
Vooral Noord-Amerika is rampzalig, ik vind niet direct de redenen.
Jij meer info of beter gelezen?
Vrije kasstroom zal in het huidige boekjaar een pak lager uitkomen dan vorig boekjaar. Omzet is de voorbije jaren wat in het slop geraakt, maar management heeft aangegeven actie te zullen ondernemen. Ik vind dit helemaal niet verontrustend; elk bedrijf gaat wel eens door een wat mindere periode. Ik heb geen idee wat de beurskoers op korte termijn gaat doen maar ik ben ervan overtuigd dat die over pakweg 5 jaar een flink stuk hoger zal staan.dietman schreef:Net es door de resultaten gebladerd, omzet staat wat onder druk (niet rampzalig), maar de kasstromen halveren...gpv1 schreef:Guess? is een Amerikaans premium modemerk en keten van kledingwinkels, opgericht in 1981 door de broers Paul en Maurice Marciano. Maurice is de voorzitter en Paul de CEO. Het bedrijf telt wereldwijd meer dan 800 eigen winkels en heeft daarnaast nog veel licentie-, groothandels- en concessie-overeenkomsten met boetieks en grootwarenhuizen. De omzet klokte in het boekjaar dat eindigde in januari 2014 af op $2.57 miljard, en kwam voor 48,9% uit Noord-Amerika, voor 35,1% uit Europa en het Midden-Oosten, en voor 11,4% uit Azië. Guess? telt wereldwijd 14600 werknemers.
- jaar na jaar zeer hoge en stabiele vrije kasstroom-marges (gemiddeld 8,4% de voorbije 7 jaar)
Vooral Noord-Amerika is rampzalig, ik vind niet direct de redenen.
Jij meer info of beter gelezen?
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Koopwaardige aandelen vandaag geen wat mij betreft.
Laat de correctie maar zijn werk doen en bij de eerste signalen van beterschap zal ik terug (fors) instappen.
De kans op een crash of een salami-crash (=quasi continue dalende koersen gedurende een bepaalde periode) wordt ook met de dag groter, maar of die er echt komt, weet natuurlijk niemand.
Ook het momentum speelt bij mij een belangrijke rol.
Laat de correctie maar zijn werk doen en bij de eerste signalen van beterschap zal ik terug (fors) instappen.
De kans op een crash of een salami-crash (=quasi continue dalende koersen gedurende een bepaalde periode) wordt ook met de dag groter, maar of die er echt komt, weet natuurlijk niemand.
Ook het momentum speelt bij mij een belangrijke rol.
Voor het kapitaal dat niet vast belegd is zit ik nu ongeveer 20% in aandelen en 80% in cash.
Momenteel een goeie verhouding denk ik.
Momenteel een goeie verhouding denk ik.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Mijn financieel vermogen (ik heb geen schulden) zit voor 98% in aandelen vervat en voor 2% in cash. Er zijn nog heel wat ondergewaardeerde aandelen op de beurzen, er is zeker geen zeepbel op de beurzen, de rente staat laag, en er staat nog een pak kapitaal aan de zijlijn, wat maakt dat ik positief ben voor de rest van 2014 en voor 2015. Ben ook positief over mijn eigen portefeuille, gezien de grote onderwaarderingen van mijn aandelen.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Kan u enkele voorbeelden geven van ondergewaardeerde aandelen en beurzen.
Debenhams, Informa, Dillard's, Guess?, TAKKT, EMC, Oracle, IBM, Delhaize, Sage Group, Picanol, Total Produce, Rexel, Computacenter, Publicis Groupe,...
Laatst gewijzigd door gpv1 op 3 oktober 2014, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.