Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Ik kan me niet uitspreken over grootbanken en luchtvaartmaatschappijen, maar dat artikel bevatte wel wat meer dan enkel dat.
Pakketje NEXI (Italië) ingekocht : beloftevolle vooruitzichten en te betalen sectorgenoot van Pay Pal (VS) en
Adyen (Nederland)
Adyen (Nederland)
Eerste positie ingenomen in AMADEUS IT (Spanje) : marktleider in reserveringssysthemen voor de luchtvaartindustrie.
Topfavoriet Petercam Degroof AM (bron De Tijd 19/6 )
Topfavoriet Petercam Degroof AM (bron De Tijd 19/6 )
-
- Hero Member
- Contacteer:
Recentelijk positie in Alibaba, Wendel, Roularta en KBCA versterkt. Ik kon wel wat meer blootstelling in China gebruiken, ik hoop dat de onderwaardering van Wendel en KBCA wat kleiner wordt of in elke geval als buffer zal optreden bij dalingen - die laatste zou ook wat dividend moeten opbrengen en als de onderwaardering blijft bestaat de kans dat deze vrij fors uitvallen, Roularta is gewoon een aandeel dat ik bij momenten gewoon koop - degelijk dividend, berg cash, ondergewaardeerd.
Op termijn zou ik ook graag terug Colruyt opnemen in port, maar graag aan 45 €.
Ik heb laatst opnieuw positie genomen in Euronav (vlak voor de resultaten) aan 6,7€
Hoog risico enzovoort, maar ik vind dat aan die prijs je weinig fout kan doen met dat aandeel, ik verkoop het vast weer op korte termijn met bescheiden winst.
Hoog risico enzovoort, maar ik vind dat aan die prijs je weinig fout kan doen met dat aandeel, ik verkoop het vast weer op korte termijn met bescheiden winst.
Heb gisteren ook een pakketje Ancora gekocht om grotendeels dezelfde reden.contextbinder schreef: ↑24 augustus 2021, 12:44 Recentelijk positie in Alibaba, Wendel, Roularta en KBCA versterkt. Ik kon wel wat meer blootstelling in China gebruiken, ik hoop dat de onderwaardering van Wendel en KBCA wat kleiner wordt of in elke geval als buffer zal optreden bij dalingen - die laatste zou ook wat dividend moeten opbrengen en als de onderwaardering blijft bestaat de kans dat deze vrij fors uitvallen, Roularta is gewoon een aandeel dat ik bij momenten gewoon koop - degelijk dividend, berg cash, ondergewaardeerd.
Was net in de Trends van deze week aan het lezen over Campine
Interessante business, recycling van metalen, vergelijkbaar met umicore, maar ze zijn veel kleiner en ze focussen op lood en antimoon.
Vooral die laatste is zeer interessant: china is enige andere serieuze producent en er is in de wereld redelijk weinig hiervan te vinden. vroeg of laat is het op, en is recycling de enige weg (en de voorraden zijn echt niet zo groot meer...)
Het wordt gerangschikt als 2de hoogste risicometaal voor schaarste in de wereld...
En ik verschoot me een bult toen ik het intypte op google:een P/E van 6,53 (!!!)
En dat voor zo een sector, die toch toekomstpotentieel heeft (umicore heeft P/E van meer dan 27)
Ik overweeg sterk om beperkt in te stappen, ze staan redelijk hoog gezien de hoge grondstofprijzen, maar ik geloof erin voor de toekomst, met wat ik op dit moment heb gelezen.
Misschien enkel milieuproblematiek eens bekijken nog, en de toepassingen van lood in de toekomst (dat is voor mij enige afknapper die ik zie)
Interessante business, recycling van metalen, vergelijkbaar met umicore, maar ze zijn veel kleiner en ze focussen op lood en antimoon.
Vooral die laatste is zeer interessant: china is enige andere serieuze producent en er is in de wereld redelijk weinig hiervan te vinden. vroeg of laat is het op, en is recycling de enige weg (en de voorraden zijn echt niet zo groot meer...)
Het wordt gerangschikt als 2de hoogste risicometaal voor schaarste in de wereld...
En ik verschoot me een bult toen ik het intypte op google:een P/E van 6,53 (!!!)
En dat voor zo een sector, die toch toekomstpotentieel heeft (umicore heeft P/E van meer dan 27)
Ik overweeg sterk om beperkt in te stappen, ze staan redelijk hoog gezien de hoge grondstofprijzen, maar ik geloof erin voor de toekomst, met wat ik op dit moment heb gelezen.
Misschien enkel milieuproblematiek eens bekijken nog, en de toepassingen van lood in de toekomst (dat is voor mij enige afknapper die ik zie)
Idd kleinere speler in de sector maar de laatste jaren mooi gegroeid. Zware fysieke arbeid dus ook al een tijdje problemen om de vacatures ingevuld te krijgen. Logische stap lijkt verhuis naar buitenland maar dat is nog niet aan de orde.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Heel wat info hier te vinden ; https://beursig.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=2015Aerolla schreef: ↑22 oktober 2021, 22:05 Was net in de Trends van deze week aan het lezen over Campine
Antimony knalt gewoon door http://www.100ppi.com/vane/detail-909.html
Lood op degelijk niveau voor Campine http://www.kitcometals.com/charts/lead_ ... html#1year
Kijk vooral naar vorig jaar, hoe itt tot vroeger de nieuwe ceo van aanpakken wist. En weet.
Mja, antimoon is heel goed maar het is dat lood dat me beetje tegensteekt...
Hoe veel toekomst zit er in dat materiaal?
Groei kan je het alleszins niet noemen...
Maar ik denk wel dat ik maandag misschien zal instappen, met de verwachting dat het nog wel beetje zal dalen de eerste tijd.
Ik begin nu wel echt veel blootstelling aan grondstoffen te hebben, maar bon
Hoe veel toekomst zit er in dat materiaal?
Groei kan je het alleszins niet noemen...
Maar ik denk wel dat ik maandag misschien zal instappen, met de verwachting dat het nog wel beetje zal dalen de eerste tijd.
Ik begin nu wel echt veel blootstelling aan grondstoffen te hebben, maar bon
Ik heb dus gisteren een positie ingenomen in Campine
En om aan te tonen hoe illiquide het aandeel is:
Ik heb 50 aandelen gekocht, en het dagvolume was 51 aandelen ofzo
Ik ben dus op mijn eentje goed geweest voor 98% van de daghandel. Ik heb ook op mijn eentje het aandeel 1% laten stijgen
En om aan te tonen hoe illiquide het aandeel is:
Ik heb 50 aandelen gekocht, en het dagvolume was 51 aandelen ofzo
Ik ben dus op mijn eentje goed geweest voor 98% van de daghandel. Ik heb ook op mijn eentje het aandeel 1% laten stijgen
Vandaag positie ingenomen in LVMH.
Vooral ingespeeld op het feit dat het "luxe"-aandeel de voobije maanden achterbleef t.o.v. de bredere markt ...
Vooral ingespeeld op het feit dat het "luxe"-aandeel de voobije maanden achterbleef t.o.v. de bredere markt ...
Iemand die Activision Blizzard (ATVI) heeft opgeraapt na hun "slechtere" nieuws omtrent het seksschandaal?
Aandelen : AD - AGS - LGEN - LSEG - TSCO - WKL
Blizzard is erin geslaagd om al hun franchises naar de kl**** te helpen en tot het einde uit te melken.
Daarbovenop nog hun seksschandalen, nee bedankt.
Tijdelijk kan dit aandeel zeker nog heropleven als meme-aandeel wanneer de volgende CoD of Classic WOTLK aangekondigd wordt, maar langetermijn... no thanks.
Daarbovenop nog hun seksschandalen, nee bedankt.
Tijdelijk kan dit aandeel zeker nog heropleven als meme-aandeel wanneer de volgende CoD of Classic WOTLK aangekondigd wordt, maar langetermijn... no thanks.